Egyszerűen jó
Szöveges ítélet
Autót kerestem, és először eszembe se jutott a skoda mint alternatíva. Néztem astra-kat, lancia dedra-kat, újabb toledo-kat, végül belefutottam egy octavia-ba, alaposan körbejártam, beleszerettem, és onnantól már tudatosan ezt kerestem... Iszonyat hogy miket lát az ember ha odafigyelve keresgél: olaj nélkül hajtott, szétfőzött, habzó olajú, olajos hűtővizű motorok... 5 autóból 4-et azért hagytam ott, mert a barbár előző tulaj tönkrevágta... Végül elég olcsón vettem...
Majd jöttek az apróbb bosszúságok: a bal első alapból rossz volt, majd tönkrement a jobb hátsó ablakemelő is, úgyhogy miután mondták a márkaszervízben hogy csak az alkatrész 28e/szerkezet, és ebből kettő kéne nekem - bedühödtem, elmentem a közeli biciklis szakboltba, vettem pár szál bowdent, és azzal rendberaktam mindkét szerkezetet. A jobb első öv fél évig még jól ment, aztán egyik alkalommal beakad és semerre tovább... elmentem egy bontóba és kapott egyet egy golf2-ből fillérekért... ez is 28e lenne a márkaszervízben... tudom nem szép megoldás az öreg robbanó patron nélküli, majd egyszer lehet kap újat...
a sport légszűrőből kiszálló olajos sárdarabok jótékonyan körbeágyazták a pillangószelepet, így a végére annyira döglött az alapjárat, hogy állandóan fulladt a motor ha kinyomtam a kuplungot... a maszek szerelő tippje volt a pillangószelep, és be is jött... bele se merek gondolni, hogy mennyit legomboltak volna rólam ha márkaszervízbe viszem... végigcserélték volna az összes injektort, benzinpumpát, etc... min 100e, jajj...
Tudtam hogy törve volt. Pár hónap után derült ki, hogy az a javítás némileg gányolással is párosult, mert a fényezés elkezdett hullani. ráfújtak a gyári lakkra, és pereg le... ezzel még nem tudom mi legyen, de úgyis akarok motorháztető morcosítást, hátsó rendszámtábla hely felfalazást, meg még pár apróságot, akkor már lehet olcsóbb lesz az egészet újrafújatni valami egyedi vad színre...
Ami jó a skodában, hogy nem húznak le miatta. Nem rohannak a kutasok hogy segítsenek tölteni - ha mégis akkor persze leköszönöm. A szerelő se húz le. A rendőröknek eszükbe se jut megállítani egy fehér octavia-t... :) szóval úgy összességében szeretem. egyetlen komoly hátránya a hátsó lábtér: magam mögé nem szívesen ülnék be. Viszont a csomagtartó bőven kárpótol: a mélyláda és erősítők elvesznek a tér sarkában, alig lehet megtölteni... nekem az autó 4.5 méternél kezdődik, és ez bizony teljesíti... viszont a hatalmas feneke miatt nem lehet kilátni hátrafelé, ezért ajánlott beledobni egy olcsó tolatóradar szettet. 4 érzékelős + kijelzőst 9e-ért vettem, magam beszereltem. ennél sokkal többe fájna ha egyszer lezúznám a festéket a hátsó lökösről valami alacsony akadállyal...
Ha rájön az ember a kárpitok szerelési logikájára, már nagyon könnyen bontható és visszaépíthető minden. mostmár 10 perc alatt hátrahúznék egy kábelt az akkutól a csomagtartóig rejtve...
Elől hatalmas a hely, ha nem kell előre húzni az ülést a hátul ülő miatt... Az ülések kényelmesek, a fűtés és klíma rendesen dolgozik, nem lehet rá panasz. egy utólagos ülésfűtés jól jön a hideg hajnalokon... A belső anyagok ebben az árkategóriában szerintem nagyon tisztességesek: puha szivacsos tapintású műszerfal, sok kárpit, némi króm, és nekem a dizájn is nagyon bejön... Nyikorgás nem sok van, csak így télen hidegen hajlamos picit hangoskodni pár műanyag hátul, de elmúlik a fűtéstől. Kellemes extra hogy a hátsó lábtérbe is fújja a levegőt.
A motor viszonylag csendes a köbcenti ellenére. Hidegen huzatva még picit hangosabb, de melegen egyenletes tempónál suttogva is lehet beszélgetni a kocsiban... A fogyasztása változó: naponta 100km-t megyek vele autópályán 100-as tempóval, így elvan 6-6.5-7 liter között, de ha jobban nyomom a gázt, akkor hamar megy fel 7-8-9 literre is, városban vadulva meg még följebb is. de ha nincsen durva dugó és ésszel nyomom a gázt akkor elmegy 7.5-8.5 között városban is... hasznos dolog a fedélzeti computer: hamar leugrok a gázról ha ránézek az aktuális fogyasztásra... a vége vízszintesen óra szerint 200 körül van, a 220-as leszabályzás eléréséhez már kellett némi lejtő... :) az első tárcsa + hátsó dobfék páros jól fog, sosem hagyott cserben, nem táncol a kocsi az ABS-el... télen csúszkálva érdekes zajokat hallat az ASR de a manual szerint az normális. a váltó pontos, a 3-ből 2-be vissza picit meg megakad néha, de amúgy szépen eszi a fokozatokat, és a hidraulikus kuplung is jól passzol hozzá. A száz lóval nem sportkocsi, de megy ha kell, és visszaváltogatni se nagyon kell az előzésekhez... egyszerűen jó vezetni! olyan kezesbárány hogy pár perc után bárki otthon érzi benne magát, ha szereti hogyha autó van körülötte...
a hifi mellé jelentős extrát építettem még be: CarPC, vagyis komplett számítógép a kocsiba... ha valakit érdekel a téma, akkor: http://diy.uw.hu
Hibalista
- - mindkettő jobb elektromos ablak - pár száz pénz a 2*28e helyett
- - jobb első öv - 2.5e a 28e helyett
- - ékszíj - 3e
- - jobb gömbfej és keresztstabilizátor szilentek - 6e gyári TRW alkatrész + 3e munkadíj
Ide hordtam szervizbe
márkaszervízbe elvből soha, maszekhez mentem a gömbfejjel...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | VW Passat TDi ´96-tól |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
