Egy sokat futott céges paripa
Szöveges ítélet
Elolvasván a TDI Octaviákról leírtakat, nagyjából egyetértek velük. Az általam használt Octavia egy 110Le-s modell volt (Elegance), céges, melyet első perctől kezdve én hajtottam. Éves szinten nem kevés km-t beletéve. Szervizelve csak márkaszervízben volt (mivel nem saját tulajdonom), ami igen drágán dolgozik, közepes szaktudással, s hozzáállással. Ettől függetlenül az autó igen jól bírta a rengeteg autópályát, s egyéb utakat, legyen az bel- illetve külföld.
Ami fontos: a dízel autó nem pörgetésre termedt, nyomatékból megy, de akkor nagyon. Az 5l-es fogyasztás legenda, de ami igaz, az-az, hogy kevesebbel beéri, mint benzines társai, és megbízhatóbb is azoknál.
A legfontosabb:
Ha valaki használt Octavia dízel, vagy bármilyen dízel vásárlásán gondolkodik, soha ne higgye el, hogy kevés km van a kiszemelt "jószágban". Legjobb esetben évi 25000 km futással számoljon, legrosszabb esetben 100000 km-el!!! (előző cégautóm egy Astra DTI volt, 5 év alatt 400000 km "ment bele")
A "klasszikus" dízel sokat elmegy (a mostani nagy nyomásúakra ez már sajnos nem igaz), ha rendszeresen karbantartják, de szerintem senki nem akar komoly javítási költséget egy sok 100000-et futott modellel.
A legérdekesebb:
Az emberek egy jelentős része, még mindig a régi Skoda mesét akarja elhinni. Nos, tévedés. Az Octavia egy jó autó, mellyel a VW konszern öngólt lőtt!!!
Hibalista
- Kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 316500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra DTI | Következő autója? | Octavia II TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
