Egy praktikus nagyvas.
Szöveges ítélet
Ezek egyenlőre csak első benyomások, majd beszámolok a későbbiekről.
Azzal kezdeném, hogy Skoda fun vagyok az orrmotor megjelenése óta. Felicia, Fabia, majd ez az Octavia. Elvileg nem skodát akartam venni és sok gépet kipróbáltam mielőtt ezt megvettem, nem a menetdinamikája sem a kényelme, hanem a márka az ami az octavia mellett dönött, valamint az hogy rég a piacon van sokáig meg szeretném tartani és minden van hozzá.
Hát a kinézet, az valami csodaszép, nekem a Volvók mellett az Octavia (a régi) az autó formatervezésének non plusz ultrája, egyszerűen tökéletes, arányos klasszikus és ehyben modern.
A belseje olyan németes, semmi sallang, logikus értelemes dolgok. Se nem szép se nem csúnya, de nem is jellegtelen, olyan praktikus. Szerintem strapabíró anyagok vannak benne, és külön értékelem nagycsaládosként, hogy az ajtók alja nem kárpitozva van, hanem műanyag így a kis lábak nem hagynak maradandó nyomot. Belül nem olyan nagy szerintem, elfogadható, de nem óriási, főleg hátul. Nekem nincs bajom a hátsó lábtérrel 180 vagyok. Egyedül az ablakfűtés nem túl okos, mert nem lehet kikapcsolni, magától kapcsolódik ki, ami gond ha véletlenül nyomod meg. A kormány nagyon jó, nem túl könnyű és van valami "érzés" az útról, a kocsi meg sokkal jobban fordul mint a fabia vagy a felicia. A fabiához képest az is tetszik, hogy jobb a kilátás, a fabia hátsó blaka egy páncélos kémlelőnyílása, a "A" tartó meg akkora hogy nem látsz tőle, főleg a gyalogokat.
A kaszni merevsége messze nem olyan jó mint a fabia, de ez a mérete miatt lehet, egyszerűen érezni, hogy a kaszni is "dolgozik" a rossz utakon.
A futómű jó, a fabia futóműve kiváló, ezé csak jó.. kényelmesebb mint a fabia, de nem is olyan "fegyelmezett" a fabia úgy atapadt a földhöz mint ha odanőtt volna...
A fékje jobb mindennél amibe eddig ültem, nekem nagyon bejön. A felicia fékje nagyon "erős" volt a fabiaé is, ennek kicist "nyúlósabb", de így jobban adagolható.
A váltója ennek a gyenge pontja, nagyon olyan mint egy Aro vagy egy Avia, nehezen és hangosan szedi a sebességeket, szó sem lehet a sebességek gyors dobálásáról, mint a fabiában, még a felicia váltója is különb volt, ami azért dícséretes, mert azt még a favoritból örökölte.
A motor az 1,4-es nem egy aszfaltszaggató, takarékos értelmes erőforrás, az öreguras autózást lehetővé teszi Magyarországon messze jó a sztrádára is, nekem megfelel. 160-ig értelmesen autózható 3800-tól van egy kis erő is benne. A kevéske erejét értelmesen a teljes fordulatszám tartományba leadja hamar 5-ösbe lehet pakolni nem rángat, ezért inkább takarékos, mint dinamikus. Kicsit hangosnak is találom, és nem "szép" motorhangja van, hanem búg.
összeségében eddig nem bántam meg, azt kaptam amit vártam a motor talán a félelmeimet nem igazolta a vártnál lehelletnyit jobb, dinamikusabb...
Hibalista
- egyenlőre semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Skoda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
