Dízel Skodrim
Szöveges ítélet
1.9 TDI 110LE. Motor sokat kibír, ha rendes olajat kap, s az előírásnak megfelelően cserélve vannak a cserélendő alkatrészek. Tapasztalat alapján mondhatom, hogy van olyan utángyártott alkatrész, amely a gyárival 95%-ban megegyező minőségű (egy kis utánnajárással megtalálható a megfelelő), ezáltal pénztárcakimélő.
Az eddig eltöltött idő és lefutott km-ek alapján:
- hideg motorral nem javasolt meghajtani,
- tartós autópályázás után nem éri meg azonnal leállítani (érdemes kb 2-3 percet még alapjáraton járva hagyni) ,
- olajat csak minőségit érdemes beletölteni,
- a váltó kapcsolhatósága a km-ek sokasodásával már nem mintaszerű (akinek ez szempont, vegyen japán autót),
- eleje nyöszörög, pedig ép benne minden alkatrész (Golf IV betegség, ezáltal az Octavia is ugyanebben szenved - meg lehet fújni csodaszerrel, de elég 1 eső, s utánna 1 száraz nap, s minden kezdődik előröl),
- gázolajra nem érzékeny, de én ajánlom az OMV-s gázolajat (persze egyéni ízlés kérdése),
- mivel nem PDTDI, ezáltal nem is olyan "élénk", de tartósabb, problémamentesebb motor, s olcsóbb a javíttatása is,
- futómű oldalszélérzékeny, s elég billegős tud lenni bizonyos sebesség felett,
- fékek (4 tárcsa) elég jók,
- kipörgésgátló van, de a tél kivételével, felesleges,
- első ülés ülőlapja rövid,
- hátsó lábtér szűkös,
- csomagtartó hatalmas, de érdemes kombit venni,
- klíma gyenge, főleg a kombit hűti le nehezen,
- eleje nagyon hamar leér, érdemes odafigyelni járdázáskor, vagy egyéb esetekben,
- lámpák jól világítanak, persze nem egy xenon minőség,
- üléseken 180000 km után már láthatóak a használat nyomai, kormányon szintén, viszont a váltón, s a pedálokon nem,
- a karosszéria masszív, merev,
- az elektromos ablakemelőnél adódhatnak problémák, főleg az elsőknél, az ablak felhúzásakor kattogás hallható, s már zuhan is lefelé az üveg, műanyag elem eltörik az ablakemelő mechanikában,
- cseh autó létére megkockáztatom, hogy jobban bírja a használatot, mint a IV-es Golf,
- helyenként nem ad olyan minőségérzetet, mint a Golf IV-es (kapaszkodók, váltókar, csomagtér burkolása, csomagtérajtó lehúzó, motortér kitámasztás - nem gázos),
- ezeket leszámítva az Ambiante és Elegance kivitelek minőségi autó benyomását keltik,
- turbó-nyomással adódhatnak problémák (180000 km-nél 1X jelentkezett), ilyenkor 150-nél többel nem képes menni az autó,
- légtömegmérő a TDI-nél fogyóeszköz lehet, de nem törvényszerű (nekem 1X kellett cserélni - de elég az utángyártott), ilyenkor a motor nem megy, s nem is gyorsul (kb. II Golf 1.6D érzés).
Hibalista
- kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Maszek, jól felkészült, megbízható, pontos szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV TDI | Következő autója? | Octavia II TDI Combi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
