Családoknak kötelezővé tenném
Szöveges ítélet
Hajjaj. Ez már a sokadik ítéletem itt, mivel nálunk a családban mindenkinek van autója (a cégest is beleértve) és cserélni is szoktuk őket. Lassan főszerkesztő leszek. Követelem a fizetést. :) Üdv, Karotta! :))) Ez most apám gépe, de egymásét váltva használjuk.
Nem volt kérdéses a márka, mivel előtte már 3 Skodánk volt (2 x Felicia, 1 x Octavia I.), bármiféle meghibásodás nélkül (MAXIMUM izzócsere)!
Bár, először majdnem Mazda 6 lett (a forma rabul ejtett minket), de a magyarországi márkakereskedők tájékozatlansága miatt (t.i. ők úgy tudták, hogy megvehető 6-os csak október elején reális, erre miután megvettük a Skodát, kiderült hogy két hét múlva már kapható volt... július elején) ismét Skodri lett.
Persze nem bántuk meg. Ezúttal sem. Egy "Fresh" fantázianevű limitált szériát fogtunk ki, melynek felszereltsége több mint elegendő volt, íme a teljesség igénye nélkül:
-Digit klíma, fényszórómosó, villanyos és fűtött tükrök
-4 x elektronyos ablak, távirányítású kp.-zár, esőérzékelős ablaktörlő, ablaktörlő hátul is (Octaviánál ritka, azelőtt nem is láttam még limuzinon)
-ABS, MBA, 2 lufi, szervo
-Gyári CD, gyári alufelnik, gyári spoiler hátul
-Kis bőr csomag (kormány, váltó & co.), króm csomag (kilincsek, gombok, stb.)
-Gerinctámaszos, állítható magasságú ülések elöl, elöl-hátul rekeszes kartámasz
-alapból metálfény és minden színrefújva (kilincsek, tükrök, díszlécek,meg hátul a rendszám feletti műanyag is), gyári hímzett szőnyegek, EGYEDI BELSŐ KÁRPITOZÁS és még rengeteg apróság...
Nos, az autó RELATÍVE (nekem 2 literes Mazda 626 GT-m van, ld. Mazda 626 népítélet 97-) jól teljesít az 1.6 8 Voltos :DDD Audi A4 alapmotorral (102 Le) és nem fogyaszt sokat (6.5-8 L).
Nem, nem versenyautó, de magyar családoknak tökéletes, az ereje éppen elegendő ésszerű előzéseknél is, a végsebességről meg annyit, hogy az óra az osztrák pályán mutatott már 225-öt is, három személlyel, 15 km-en át gond nélkül. (még ha csalan is az óra a gyári felnikkel 10%-ot, akkor se rossz...) A 190-200 Km/h-t gond nélkül tudja tartani (csakis Németországban, biztos urak, üdv :D) és ilyenkor sem tud többet enni 8.5-nél, persze megrakva emberrel, csomaggal egyaránt...
Ez a kocsi egyelőre kizárólag Mlada Boleslavban készült, az anyagyárban, gondolom ezért rakták össze hibátlanul ezt is, hiszen ,mint tudjuk a cseh ipar világhírű, nem ok nélkül.
SEMMI sem zörög, nyekereg (macskaköves utcában lakunk), nyüszög, halálos a csend belül, MINDIG!!!
A csomagtartója orbitális méreteket öltött, akár még 4 NŐ (!)is el tudna együtt menni nyaralni vele egy hétre, emberes feladat megtölteni azt az űrt... Négyajtós kinézet, de ötajtós a gép (hátsó szélvédővel együtt nyílik, ugye) és a régi (1986-os) 82 cm-es (!!!) ITT Digivision TV-met is csak ezzel tudtam a szervízbe vinni. Aki ismeri eme típus dimenzióit és markáns tömegét, az tudja csak igazán értékelni a soraimat...
Gengsztereknek is bátran ajánlom, mivel két hulla gond nélkül befér a csomiba (fejjel az eredeti rendeltetési helyen) és tuti, hogy Octaviát nem állít meg a rendőr, bukta veszély faktor=0.0. Bálna német vasakkal ez már azért neccessebb...
A belső anyagok puhák, igényesek és még elég modernek a formák is (na nem szokásos francia űrhajó stílusban), illesztések: Hibátlan. Ergonómia: Példás.
Nem tudom szidni ezt a mérnöki csodát és ez nem elfogultság. Na, jó, legyen rossz is: a gyári hifi első hangszórói katasztrófa rosszak. Huppognak, zörögnek, nem bírják a hangerőt... (bár az elsők BLAUPUNKT gyártmányúak-nesze neked német minőség, pfff, bezzeg a hátsó TESLÁK gond és torzítás nélkül muzsikálnak. Ismét a cseh ipar győzőtt) Én a 176 cm-emmel hátul is kínok nélkül kibírtam egy Bp.-Durovnik távot. De tényleg.
Még valami fontos: A Skodák azért jobb autók, mint a velük egykorú Volkswagenek, mert az anyacég csak a "levedlett" és "régi" technikát engedi beletenni a Skodákba. DE EZ NEM BAJ, SŐT EZ AZ ELŐNYE! Legalább nem én vagyok a tesztalanya a sietve, kiforratlanul piacra dobott mókusvakító "tecnikai ínyencségeknek"... Ami bevált, az jó is, nincsenek gyerekbetegségek.
Aki egy abszolúte megbizható, tágas és gazdaságos, ám nem hervadt családi autót (értsd: nem kell imádkozni minden utasnak ez előzés megkezdése előtt és közben) keres, annak ez az ideális szekér! NEM VÉLETLENÜL RITKA EGY 200.000 Km ALATTI FUTÁSTELJESÍTMÉNYŰ OCTAVIA. AZONNAL MEG KELL VENNI!!!
Egyszerűen teszi a dolgát. (nem úgy mint a kormány, ott a szlogen csak néphülyítés volt, bár ezt már tudjuk, sajnos...)
Maximális ajánlásommal.
Kérdésével itt rongálhat: kadargy@freemail.hu
Hibalista
- Semmi az ég világon. Egyszer volt visszahívás a hátsó ablaktörlő lapát miatt. Kicserélték, bár nem tudom miért, mert tökéletes volt előtte is. Egyszer kiégett egy hátsó égő. Asszem.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Autotrend, Üröm.
Rendesen, lelkiismeretesen dolgoznak (bár ugye csak olajcserére vittem), tényleg kicserélik amit kiszámláznak, barátságosak, van kávéautomatájuk és ott lehetsz a kocsi mellett, ha akarsz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Styevola és fia, Esztergom
Mivel ott dolgoztam értékesítőként később, kézenfekvő volt. Minden rendben volt, csak a szerelők körüli tisztaság nem volt olyan, mint Ürömön.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia I. | Következő autója? | Freelander 1.8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
