Büdös macska
Szöveges ítélet
A cím onnan jön, hogy a gyári keményebb felfüggesztés miatt befekszik, mint cica a kanyarban. Csak a cicából a történet végére büdös macska lessz:
Az autót 2009 áprilisában vettem egy ismerősömtől. 71.000 km volt benne, 2004-es az évjárat, 1.9 tdi 90 lóerős verzió. A kocsi kb 3 évig volt napi szinten használva, aztán csak állt a ház előtt minimális használattal, mivel a tulaj kapott egy céges autót. Talán ebből is adódott pár későbbi probléma. Meg a hivatalos szervíz miatt is.
Szóval. Az autón feltűnt már a próbaút alatt is, hogy a fék mintha pumpálna amikor lassítok. Meg egy kis lefetyelő hang hallatszódott alapjáraton. Ez a megvásárlás előtti hivatalos szervíz átvizsgálásnál is jelezve volt, de a fékre azt mondták hogy a fékbetét új, majd bekopik, a lefety hangot meg nem hallják. Megvásárlás után a hang és fék miatt no meg egy kötelező 15000-es szervíz miatt elvittem szakszervízbe. Olajcsere szűrőkkel 27.000 volt. A lefety hangott ott már hallották, a vezérműszíj egyik szíjfeszítő görgőjétől jött, a szervíz szerint azonnal cseréljem ki ha jót akarok magamnak... hát jót akarok, csere eredetire. 100e. 90.000 km-nél úgyis kellett volna cserélni. Csak érdekes, hogy 70.000-ret sem bír ki. Aztán. Púlzáló fék: a két első (és szerintem a hátsó is) féktárcsám gyakorlatilag el volt rohadva, a rozsdát kézzel lehetett felpattintani a tárcsa belső oldaláról. Ez talán a relatíve sok állás miatt volt, de akkor is. Elől féktárcsa csere fékbetéttel 80e. Aztán. Dugóban állva elkezdett melegedni a hűtővíz. Kiderült: mindkét hűtő ventim belseje szét van égve... egyik összerakva 20e, a másik 35 körül lessz 1 hét múlva. Ez már 2 éves korában is probléma volt, márkaszervíz nem foglalkozott vele...
Most tehát itt tartok. Eléggé csalódott vagyok. A kocsi amúgy rettentően alacsony, bármihez pillanatok alatt oda lehet verni az alját. Emiatt kapni fog egy fém motorvédőt. Illetve a felfüggesztése is rettenetesen kemény, ez Rider felszereltségű, aminél a kemény felfüggesztés gyári áldás. De hogy a vesémet is leveri emiatt.... nem szeretem. A kormány is valahogy alacsony, közel van a combomhoz, pedig legfelső pozícióban van.... Ami szinte egyedüli erény a hatalmas csomagtartó melett: az a fogyasztás. Autópályán klímával valós 130-al 5.4 liter 2 fő és csomagokkal megrakva. Országúton 4l klímával 90-es tempóval.
Ami most még hiba:
- hátsó ajtó nagyon recseg ropog, nyikorog (széria hiba talán...)
- továbbra is pici pulzálás fékezésnél (vagy a hátsó tárcsák vagy valami más...)
- 1500-as fordulatnál valami kattogó hang jön a motor jobb oldala felől, magasabb fordulaton nem hallatszódik illetve mottorfékkel sem jön elő...
- a rádió hangerő szabályzója vicces, tekerés közben a hangerő így változik: 1 2 3 5 6 9 2 10... véletlenszerűen hagy ki lépésközöket :) illetve ugrik vissza. 10 felett mintha nem csinálná, illetve kormányról vezérelve sincs baj. Letekerésnél ugyanez a hiba.
Azt hiszem első és utolsó VW autóm ez.... visszasírom a focust. Meg előtte a Ladát :)
Hibalista
- Féktárcsa+fékbetét csere
- Vezérműszíj feszítő görgő
- mindkét hűtőventillátor
- rádió
Ide hordtam szervizbe
hivatalos (nem márka) szervíz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | focus | Következő autója? | kia cee´d |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
