Beázósan vizes és féktelenül fékmentes
Szöveges ítélet
Korábbi kedvezőtlen tapasztalataimból okulva gondoltam, hogy veszek egy középkategória felé kacsintgató autót, ami a Skoda márka megbízható "remeke". Eleinte elégedett is voltam az új autóval. Nem vagyok egy száguldozó vezető, ezért nem mondhatok rosszat a motor teljesítményére. A rakodótér mérete számomra megfelelő, a beltér minősége kissé fapados, de úgy gondoltam, hogy ha megbízható autót veszek, akkor ez elviselhető kompromisszum. Az úttartással kombi mivoltja ellenére semmi gondom nem volt.
2008 novemberében jött az első feketeleves: sípolt a hátsó fék.
Eleinte arra gondoltam, hogy beázhatott, vagy esetleg bepiszkolódott. A szervizben egy kavicsra gyanakodtak, de mint kiderült az egyik hátsó fék 38%-os volt!!! Tulajdonképpen mindkét fékbetét nullára elkopott. Jött a magyarázat: biztos behúzott kézifékkel mentem. A másik okfejtés: nem volt megpakolva a csomagtartó és úgy fékezhettem egy nagyot.
Ekkor már meglehetősen ideges voltam, főleg úgy, hogy a szervizben az az alapvetés, hogy a kedves ügyfél egy idióta.
Kértem, hogy mutassák meg, hol van leírva a kézikönvvben, hogy csak 50 kg-os cementeszsákkal közlekedhetek...
Kopó alkatrészről lévén szó nincs rá garancia, illetve az csak 10.000 km-ig lett volna rá. Ez a kis apróság 50.000 Ft-ba került egy 1,5 éves 20.000 km-t futott garanciális autónál. És még örülhetek, hogy a fékdobok épek maradtak, mert azokkal együtt 100.000 Ft alatt meg sem állt volna a "garanciális" javítás, melynek okozója a szakértő szerviz szerint egy rugó beragadása lehetett.
A második feketeleves: 2009 január elején észrevettem, hogy a vezető mögötti ülés előtt tiszta víz a kárpit. Eleinte arra gondoltam, hogy az ott tartott jégoldó spray folyt ki a gumiszőnyeg alá, de mint kiderült nem így történt.
Néhány nap alatt az autóm mozgó wellness-központtá nőtte ki magát, vagyis szó szerint állt a víz a kocsiban. Ez már végképp elfogadhatatlan volt számomra. Jelenleg már 5 napja szerviben van az autó és kivett ülésekkel, kárpit nélkül "szárítgatják". Valami lefolyó eldugulása okozta állítólag a beázást, mert voltam olyan botor, hogy nem garázsban tartottam. Hm, lehet, hogy megint elnéztem valamit az autó kézikönyvében??? Hogy ázhat be egy 2007-es gyártású autó, egy SKODA OCTAVIA??? Véleményem szerint ez szégyen a gyártóra nézve! A szervizben persze rögtön arra gyanakodtak, hogy nem volt felhúzva az ablak (bár az üléseken nyoma sem volt nedvességnek). Na, ezt a szervizes hozzáállást már nem is kommentálom....
Hibalista
- Hátsó fékbetétek (50.000 Ft), beázás!!!
Ide hordtam szervizbe
Porsche Tatabánya
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Nubira | Következő autója? | Nissan Xtrail |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
