Auto. Korrekt, de lelke nincs.
Szöveges ítélet
Altalanos bemutato:
Skoda Ocatavia 1.6i 74 kw Elegance kivitel
Jo par autot kiprobaltam, de meg mindig keresem az igazit.
Uj autot elvbol nem veszek, bukjon rajta mas. Igy bevallalom a hasznaltautoval jaro kockazatot. A skoda jo auto, formajat nem taglalom, muszakilag minden alkatresze VW-Audi pecsettel van ellatva. Alapjaban veve megbizhato, atlagosnak mondhato menetteljesitmenyu 1.6-os eroforrasa viszont nem tul takarekos. Sportosabb temperamentumu autosoknak nyilvan ezzel a motorral nem ajanlom, azok vegyenek 1.8 T-t, de akinek hosszabb tavolsagok megtetelere munkaeszkoz vagy csaladi auto kell, azoknak mindenkeppen. Varosban sokat eszik es meretei miatt nem konnyu parkolohelyet talalni.
Vasarlasi kriteriumok:
Mivel egyeb terveim voltak, olcso es konnyen fenntarthato autot kerestem. Szeretem a nagyobb autokat, a skodanak tetszett a fromaja es minosegileg is jo hirben all. Kicsit utananeztem a tipusnak, alapjaban veve megbizhato, igyhat erre kerestem ra a hasznaltauton. Gyors telefon, megneztem, megvettem. Szervizelt autonak tunik, vezetett szervizkonyvvel, kisebb karcokkal. Komoly balesetre utalo nyomot nem talaltam rajra, az ujrafenyezett elso lokharito nem tantoritott el a vasartol. Dizelparti vagyok, de arra szamitottam, hogy a hasznalt dizel esetleges javittatasa dragabb lenne a benzinesenel.
Teljesitmeny, fogyasztas:
Az 1.6-os nekem kicsit gyengenek tunik, megegyszer nem vennem meg, viszont normalis vagy akar tempos autozashoz is hasznalhato. 150 folott nem hasznaltam, nem szoktam eszetlenul szaguldozni, de meg ment volna jobban is.
Az utazoja 100-120 km/h, ha viszonylag egyenletesen hajtok, akkor 8 korul kijon a fogyasztas is.
Ha tokolom, ameddig csak lehet, 8.9-nel tobbet nem tudtam megetetni vele hosszuban.
A rekordom 5.4 volt, igy 100 kilometert tettem meg, hajnalban indultam es mivel idore kellett elernem es az autoban sem akartam dekkolni, ezert nem siettem 50-60-70 korul hajtottam, egyenletesen, V. fokozatban. Ezt visszafele is megismeteltem, viszont a forgalomhoz merten nem realis ez a tempo.
Mivel ejszaka lasabban hajtok, es a forgalom is kisebb, 80-90 korul szoktam menni, igy gyakran hoztam ki 6.2-6.5-os atlagokat.
A forgalomhoz alkalmazkodva siman kijon nappal is a 7.5.
A motor 8 szelepes, ezert alacsony fordulaton jobban huz, mint a 16 szelepes, fent gyengebben... hat ez igy elmeletileg rendben is van, de igazabol 3000-5000-ig porgetve van ereje, igy kenyelmesen lehet elozni. 2000 alatt csak poroszkalasra alkalmas.
Varosban a 11-12 siman elmegy. Klimaval esetleg tobb is. Ne legyenek illuzioink, nagy auto kis motorral.
A fedelzeti szamitogep amugy hosszuban fel literrel tobbet mutat, varosban a kulonbseg megtobb. Amugy mas, akar premium modelek eseteben is szokott csalni a board computer, szamoljunk indonkent utana.
Valto:
Van. Nem vagyok vele elegedett. Ha egyesben kihzatom, kettesbe akadva/kerregve megy be.
Idonkent erdemes az olajszintet ellenorizni. Nekem fel liter valtoolaj hianyzott belole.
Futomu:
Hat...hat... szoval kanyarban dulongelunk kisse. Amugy kenyelmes. Az enyembe elkellene par uj lengescsillapito, de amugy sem a stabilitasarol hires a modell. Az Astra G sokkal feszesebb, stabilabban veszi a kanyarokat, de sokkal inkabb raz is, kenyelmetlenebb.
Az orrkikepzese miatt padkakon kell vigyazni, jardaszegelyeknel ugyszinten, eleg gyakran leer az eleje. Ezert nem is csodalkozom, h ujra volt fenyezve a lokharito. En ismet fenyeztettem, mert szeretem, ha az autom tip-top.
Uthibakon elegge csendes, nem zorog es nyiszog sehol, az osszeszerelesi minoseg erzodik. Nagyobb katyukban az elso teleszkop kepes felutni...a pofatlan...olyankor hatalmasat csattan a kocsi eleje. Stabilizator rud szilentjeit eleg gyakran kell cserelni, de hazilag is megoldhato, es nagyon olcsok.
Sajnos nincs nehezuti felfuggesztesem, a gyari szett kemenyebb gatlokat, nagyobb rugokat es fembol keszult motorvedot tartalmaz. A szemfules dilerek csupan gumibakot tesznek a teleszkop szarahoz, azaltal emelik meg es a kartervedo sem fem, hanem muanyag.
Ezen informacioim viszont nem bizots, hogy pontosak, a neten olvastam valamelyik forumon es a hozzaszolok sem igazan voltak tisztaban a dolgokkal. Szoval akit erdekel, nezzen utana.
Kenyelem:
Elegance, azaz Climatronic, ami egyebkent szuperul mukodik, de kb. 1 litert dob a fogyasztason. A paras ablakot hihetetlenul gyorsan leszaritja!
4 elektromos abak, alufelnik, konyoktamasz, 2 legzsak es asszem ennyi. Ja es ABS, amennyiben extranak szamit.
Az ulespozicio jo, kormany 4 iranyba allithato, vezeto ulese magassagban emelheto, hattamla tartasa allithato.
Osszesites:
Azt kaptam, amire szamitottam. Nem hibatlan, folyamatos karbantartas igenyel, cserelnem kellene:
2 elso lengescsillapito
2 elso fektarcsa
kormanyoszlop eros rangatasra enyhen kotyog, fogaklmam sincs, hogy mi okozza. Ha idom lesz, megnezem.
Kezifek foghatna jobban is... majd elviszem szerelohoz, ha idom lesz.
Szoval kolteni kell ra, de mivel az aprosagokat en magam elvegzem rajta, ezert a fenntartasa nem tul megterhelo.
Ebbol szerelem nem lesz, de haveri alapon jol megvagyunk egyutt.
Tipushibak:
- beeso ablakok...ezt a tolvajok is jol kihasznalhatjak, ha 1 tapadokorongot ranyomnak az ablakra, majd azt lefele rantjak, nem is tul erosen, az ablak beesik az ajtoba. Ha jol tudom, amerikaban ezert a VW visszahivast rendelt el.
- ingadozo alapjarat... okai lehtnek az elkoszolodott pillangoszelep, ezt ki lehet mosni, egyeb tomitetlensegek a szivosoron, alapjarati leptetomotor vagy mi a szosz...
- kanyarstabilizator szilentjei gyakran feladjak, ilyenkor nyikorgo hangot lehet hallani, extrem esetben godroknel kopogo hang jelzi; Olvastam valahol, hogy Bora/hoz lehet kapni heavy duty szovet bevonatut, erdemes utananezni
- nagy katyuknal feluto lengescsillapito
- bizonyos szeriaju es evjaratu valtok tonkremennek 1.4-es es 1.6-os motorok eseteben. ez amugy vw golfokon is jelentkezik.
Remelem, hogy segitsegetekre lehettem, sok sikert a vasarlashoz.
Hibalista
- Ingadozo alapjarat. A hiba eleinte alig erzodott, de idovel leallashoz is vezetett. Stoppoknal allva szokdosott a fordulatszam, felment akar 1500-ra, majd leesett es megallt a motor. Tipushiba a pillangoszelep koszolodasa. Pillangoszelep kornyeket oldoszeres ecsettel atmostam, kitoroltem. Ugyanakkor felfedeztem, hogy az olajbetolto nyilason a kartergaz kivezeto csonkot es a nagy szivocsovet osszekoto muanyagcso el van szakadva. Hazilag egy darab gumicsovel helyettesitettem.
- Termosztat csereje, hutofolyadek cserevel.
- Bal hatso ablak beesett az ajtoba. Az elektromos ablakfelhuzo mechanizmust es az ablakot egy kb. 4x4x0,5 centis muanyag lapocska tartja ossze. Megragasztottam, de parszaz km utan ismet beesett, pont rosszkor. A muanyag pockot ideiglenesen fem lemezzel helyettesitettem. Allitolag lehet kapni fembol is, nem is tul dragan, mivel tipushiba. 4-es golfoknal es Octaviaknal nagyon gyakori. Majd veszek ilyet.
- Vezermuszijj csere, vizpumpaval es gorkokkel.
- Elso fekbetetek csereje.
- Hamutarto egojet led-re csereltem.
Ide hordtam szervizbe
Hacsak tehetm, magam javitom. Szeretek butykolni. Amugy sok negativ tapasztalatom van szerelokkel, ezert ha tehetem, ami nem tul komoly problema, azt magam orvosolom. Vettem hibakodolvaso kabelt is 100 Euroert. Idoben sem jarok rosszul, mert ugye a szerelohoz elore be kell jelentkezni, el kell vinni, haza kell hozni, sot, meg a pocsek munka is idegekbe es penzbe kerul. Szakszervizet kerulom. A javitasokhoz altalaban sok segitseget kaptam nemet VW forumokat bongeszve.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Komolyabb problemakat, mint pl. vezermuszijj csere, karosszeria javitas szerelo vegez.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 195000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | BMW 520i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
