Abszolút elégedetten = 8 év - 1 komolyabb hiba
Szöveges ítélet
Gyakorlatilag ami hibája volt mindent leírtam itt: "Hibalista".
Hitelből visszavett autóként vettem 9000km-rel. Klíma volt a fontos, hogy legyen benne és a motor maga! Adagolós 90LE-s csoda.
Én nem hajtom, szinte mostanában csak országúton napi 35km-t használom: 5 liter nyáron, 5.6 max télen a fogyasztása. Egy erdélyi nyaralás kapcsán 4.7l lett a fogyasztása, ez a csúcs. A legrosszabb talán - mert már nem is emlékszem - egy téli 6.2 volt valamikor régen...
Abszolút meg vagyok vele elégedve, elől megfelelő 179cm magassággal, hátul a lábtér sajnos szűkös. A csomagtér 526 literjével brutálisan nagy. 3 gyerekkel nyaralásokra is mindig elég volt, gyerekággyal, kismotorral együtt ;-)
Ezen kívül, ha lehajtom a hátsó üléseket, szállítottam már vele 270cm hosszú falburkoló panelokat is - csukott 5. ajtóval.
Amikor a turbó problémám volt, az volt az egyetlen motorikus problémám 7 év alatt.
A hátsó ablaktörlő miatt borzalmasan haragszom rá!
Negatívum: nagyon hangos a dízel ebben a konstellációban!!! Az ajtófogó műanyag a vezető oldalán csúnyán kopik, a kézifék gombjáról is lekopott a krómozás...
Hibalista
- - garanciában szelepfedél tömítést cseréltek 15000 km környékén, mert olajos volt a blokk. - - garanciában még 2 éves kora előtt éppen a hátsó ablakot ill. az üveget kicserélték szakszervizben, mert elszakadt egy fűtőszál a sokból ;-) - - az üvegcsere után folyt az ablakmosó folyadék a csomagtérbe, mert a csövet lenyomja a spricceléskor a műanyagról a motor, ezt egy jóképű gyorskötivel lehet ingyé orvosolni! - - hátsó ablaktörlő önálló életet élt 1-2 évig, időnként. Ez volt a legnagyobb problémám az autóval!!! Végül én oldottam meg (mivel ekkor már nem volt garis): a kormány alatti relétáblából kivettem az összes relét, majd visszatettem. Pedig ez előtt egy utángyártott bajuszkapcsoló cserét is beáldoztam a megoldásért (6-7000,- Ft volt az ára, mert a cseréje egy tempomat beszereléskor "ingyen" megtörtént). Sőt még az ablaktörlő motorját is ropira szedtük, hogy ott-e a baj. Majd a baromságom miatt ezt a motort megint csak magamnak javítanom kellett, mert az egyik kábelt eltörtem a sok szereléskor -> megforrasztottam, azóta hibátlan minden. Ehhez tartozik, hogy az 5. ajtó belső burkolatát aki kitalálta, azzal naponta 8 órán át rakatnám fel és le... első alkalommal szó szerint fél óráig próbáltuk visszarakni... aztán 1-2 év gyakorlás után ez az idő mostanában 2-3 perc ;-))) - - mivel valamilyen ok miatt mintha évekig nem működött a hátsó dobfék, ezért már 50000km-nél kellett fékbetétet cserélnem. A gumik is gyorsan elkoptak ezzel összefüggésben. - - 110000km környékén egyszer csak azt vettem észre, hogy nem húz az autó. A maszek szerelőm azt találta, hogy a turbón van valami tolórúd, na az koszolódik és ettől szorulni tud, ezért nem tudott úgy működni a turbó, mint ahogy kellene. Viszont ezt nem lehet külön cserélni, csak turbóval együtt. Azért egy utolsó szalmaszálként WD40-et adott neki és azóta is tökéletes. - - - most 122000km környékén valami üt szerintem jobb elől. Lehet, hogy a gumi szálszakadt. - - - ezeken kívül volt kb. 3db H4-es és 3db hátsó féklámpa izzócserém.
Ide hordtam szervizbe
Vác.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Patócs GödöllőKorrekt cég.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Carina E | Következő autója? | Octavia / Kia CeedSW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
