A kényelem maga !!
Szöveges ítélet
Az előző, 6 éven át használt családi autónk egy E30-as, 318-as BMW volt, ami kezdett haldokolni, így (egy igen rövid időre) beleültünk egy A4-es Audiba. Ezt nem is tüntettem fel előző autóként, mert egy igazi roncs volt és fél évig sem volt meg. Mikor azt akartuk eladni, akkor bukkantunk erre az 5 éves, szervízkönyves, csodaszép kiállású, ezüst metál Octavia-ra. Az ára kívül esett a takarón, de megfelelő mennyiségű szódával körítve :) megvettük - hitelre.
NEM BÁNTUK MEG!!!
Elegance felszereltségű, tehát csak két dolog hiányzott belőle: a tetőablak és a bőr belső. Az indító kulcs kihúzása után nyitva felejtett ablakokat felhúzta a zárással együtt. Fantasztikus kocsi. Kényelmes, tágas, megbízható, nem fogyaszt sokat.
Kényelmes: Megjártuk öt emberrel Olaszországot egyhuzamban, senki sem panaszkodott (három felnőtt, két gyerek, gyerekülésben)
Tágas: A fent említett út célja egy kemping volt, tehát csomagtartóban az úti cuccon kívül volt két sátor, grillsütő, meg, amit még ide tudtok képzelni. Nehezen csuktuk le, de az utastérbe az élőkön kívül nem került semmi.
Megbízható: Sosem volt semmi komoly baja. A kopó alkatrészeket 15 ezrenként cseréltük, de a 90 ezres szervíz utáni vezérműszíjjal is 90 ezret mentünk, pedig állítólag csak 60 ezret lehetett volna... Automata váltós, tehát a féket többet használtuk, mint egy sima váltósban, az első betéteket kétszer kellett cserélni a 110e km alatt. Nem tétel. Egyébként semmi más sem, mident lehet kapni és mindent megfizethető áron. Indulással egyszer volt gond, de akkor is az immobilizerrel szakította meg a kapcsolatot a távirányító. Pótkulccsal OK volt, csak a távírányító javítása utáni járást spóroltam volna meg szívesen.
Fogyasztás: Feleségem használta zömmel és míg rá nem vezettem a takarékos üzemmódra, addig bekapott 8,2-8,6 között. Kicsit módosítottuk az asszonyi talp beállításait, valamint beruháztunk egy fogyasztás csökkentő szerkezetbe (www.takarekosautos.hu), minekutána az étvágy 7,1-7,3-ra esett vissza. Bringákkal a tetőn, autópályán 140-el ugyanez 9l volt.
Valóban nem egy rakéta, de azt adja, amit egy család elvárhat. Nekem bevált.
Megváltunk tőle, mert céges autó került hozzánk és az családi méretű volt, így a Skoda ment és egy Smart ForFour jött helyette, munkába járni.
Hibalista
- Akkumulátor csere 2x - az immobolizer elkezdett hülyéskedni, mikor már nem volt az akksiban max erő, bár még gond nélkül indított... - Kopó alkatrészek, fékbetétek, szűrők stb.
Ide hordtam szervizbe
ifj, Tóth János, Monor
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW 318i, E30 | Következő autója? | ForFour, 1,3 automata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
