A igazi 110LE-s TDI élménye
Szöveges ítélet
Octavia Combi 1.9TDI - 110 LE-vel, 235Nm-el (sima adagolós): nem kevés km-el külföldi tulajdonostól került hozzám, kicsit megtörve. A motorja szuper (végig gyári cucokkal szervízelve).
Mivel az előző tulaj olasz volt, ígyhát a hengerfejtömítést cserélni kellett (picit távozott az olaj rajta), a turbóból pedig picit csöppent az olaj, az EGR szelepnél is egyre nagyobb olajpára volt látható. Ezeket sikerült orvosolni.
Az autó legjobb pontja a motor, hihetetlen megbízható és hálás példánya a VW konszern-nek (szerintem a legjobb, azóta sincs ilyen). Igaz ez a megbízhatóság a 90 LE-sre is. Egy a lényeg: ha sokáig meg akarod tartani, akkor ne tuningold - amúgy elég jól lehet, de mint mindennek, ennek is ára van.
A belső és a csomagtér kicsit igénytelenebb, mint a IV-es Golf-é, de az 550l-es poggyászelnyelő képessége fenomenális.
A váltó idővel egyre karcosabb lett, de a váltóolaj cseréje megoldotta a problémát (szakik azt mondják, bármit ír a gépkönyv, 2 évente cserélni illő). A szervókormány olajat is cseréltem, meghálálta.
Gondom volt a termosztáttal, de a cseréjét követően hamarabb elérte az üzemi hőfokot az autó.
Hideg motor beindítása után legalább 2-3 percet járattam, hidegen nem toltam, és mivel autópályáztam rendesen, utánna nem állítottam le azonnal, hagytam visszahülni a turbót.
Nekem 2* jelentkezett az a bizonyos torpanás, amikor a turbó visszaszabályoz és vészprogram indul, de megszünt. Javaslatom: üzemanyagkapszula (nagyon bevált), néha meghúzni a fülét, tartósan 4000 fordulat körül autózni, ritkán padlón kikormolni (ha nem hajtod meg időnként, lekormozódik a turbó).
A belső a sok km-t jól viselte, de a nyomok látszottak rajta.
Fontos: olajcsere (Castrol Magnatec Diesel 10W-40 vagy Mobil TD 10W-40) 7500/8000 km-ként az olajszűrővel, a levegőszűrővel egyetemben, pollenszűrő 15e-ként, gázolajszűrő 30e-ként. Nekem így bevált az autó!
Hibalista
- stabilizátor gumi (szilent), izzítógyertyák, hátsó fékmunkahenger, hengerfejtömítés, EGR szelep, turbo, klímafeltöltés/fertőtlenítés, termosztát, kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Maszek
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | polo | Következő autója? | Toyota Avensis D4-D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
