A családbarát
Szöveges ítélet
Amikor megvásároltam jó vételnek tűnt. 2002 devcember 22-én vettem át. Nagy volt az öröm karácsonyra. Az első hidegzuhany az újév első hónapjának közepén ért, amikor kiderült, hogy ha húzom január 1-ig az átvételt, akkor nem 1 hanem 2 év garancia jár az autóhoz. A kereskedő véletlenül sem tett említést erről. Az autó vételára 3.500.000 .- volt. A második az volt amikor az importőr csökkentette ennek a modelnek az árát kb. 500.000 Ft-tal. Ez persze kihatott a használt autóm értékére is. Nem tartottam korrektnek. Az autó külseje mindig is tetszett, nincs ez másképp most sem. A csomagtartója nagy, könnyedén belefér egy gyerekes család összes nyaralós holmija. Az utastér kivitelezése közepes, funkcionális. A hátsó lábtér nagyon kicsi. Itt egy 190 cm magas sofőr mögött csak kisgyerek fér el. Az 1,4-es motortól tesztvezetés előtt kevesebbet vártam. Kellemes meglepetés volt. A nem túl nagy erőt rövid fokozatkiosztások teszik használhatóvá. Azonban 4 személlyel, csomagokkal, klímával az emelkedőt nagyon érzi. A fogyasztása ideális. Lehet vele takarékosan autózni, de gyorsan hajtva meg tudja enni a 10 litert is autpályán /180 km/h /. Az alsó rekord autópályán tempomattal 100-as tempóval nyáron, klíma nélkül 4,6l/100 km. 400 km-es távon mért adat. A városban nagyon finoman 7,5 , sietve 9 liter.E fölé nem nagyon lehet hajtani normális közlekedés mellett. Az utazósebessége max. 160 km/h. Ilyenkor 8 litert fogyaszt. Szerintem ez a motor kicsi ebbe az autóba, legközelebb egy nyomatékos dízelmotorral veszem. A futóműve nagyon jónak számított abban az időben amikor kijött az autó. Rántópados tesztet jobbanteljesítette, mint a vele egykorú Passat. Az úthibákat nem nagyon üti fel, mert borzasztóan ballonos gumik (175/80 R14) vannak rajta. Ez a pesti utakra tökéletes, de a gyors kanyarokban az autó ledől a gumikról. Ezt később orvosolták, mert a Tour modellek már csak 195/65 R15 gumikkal jönnek ki. A fényzést jó minőségünek tartom, fekete színben polirozás nélkül is tartja az eredeti színét. Ha valaki használtan ilyet szeretne venni, annak az alacsony vételára miatt ajánlom. De ha valaki a sportosabb stílust kedveli akkor, mindenképpen erősebb motorral vegye.
Hibalista
- Első szilentek 6000 km-nél garanciában csere
- Első ajtózár /lámpát nem kapcsolta/ garanciális csere
- Gyújtó trafó csere
Ide hordtam szervizbe
Derzbach
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Octavia RS PD TDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
