1,6-os dögös vörös
Szöveges ítélet
Első autóként vásároltam 2019 áprilisában. Sokaknak nem tetszik az Octavia a szögletes formái miatt, de engem pont ezzel fogott meg. H Astra, Focus Mk2 volt még a konkurense, azért maradt az Octavia, mert ezt találtam a legjobb állapotban.
Amik a szempontjaim voltak az autó kiválasztásánál, hogy:
- legyen tágas
- benzines, mert évi 15 000 kilóméter körüli használatra terveztem
- férjen bele az 1 000 000 forintos keretbe
- a szervízelése olcsó legyen
- ne legyen törve és a lehető legjobb állapotban legyen
Körülbelül 3 hónapos keresgélés után akadtam rá egy nepper hírdetésében. Megnéztem kívül - belül, alul - felül, tetszett, megvettem.
Azóta több, mint 6000 kilómétert mentem vele és eddig teljesen meg vagyok elégedve.
Általánosan:
Az autót előttem egyetlen német emberke használta, és valószínűleg garázsban tarthatta, mert korához képest meglehetősen jó állapotban maradt. Adtak vele szervízkönyvet is, melyben a rendszeres szervízek végre voltak hajtva rajta - ha lehet hinni neki, bár az állapotából ítélve gondos volt az előző gazdája. Egyéb részletet nem tudok róla.
Az 1,6 -os motort akkor érzem kevésnek, ha 3 embernél több ül az autóban és megy a klíma. Nem egy erőgép, de ha lendületből autózunk vele, bőven elég a 102 lóerő.
Autópályán a váltó rövidnek bizonyul, 130-as tempónál, 5. fokozatban kb. 3900-at forog a motor percenként, ebből adódóan picit hangos tud lenni, de még nem vészes kategória.
A fogyasztása 7liter körül alakul, 30% város, 70% városon kívüli használat mellett. Hozzá tenném, hogy mindig prémium üzemanyagot tankolok bele.
Pozitívumok:
Az első ülések kényelmesek, ám hátul kevés a lábtér. Cserébe a csomagtartót nem lehet tele pakolni. A két hátsó üléssor ledöntésével akkora helyet kapunk, hogy a 176 cm magasságommal kényelmesen tudtam aludni benne. Egy szarvas táncolni tudna benne.
Hamar eléri az üzemhőmérsékletet.
A kormány pontos, a futómű stabil, bár a második generációs Focusénál nem jobb. Szeretem vezetni, jó élmény számomra, pedig nem egy Honda S2000...
Egy másik dolog, amit szeretek benne, hogy olcsó hozzá minden alkatrész. Bontóban meg hektószámra lehet találni mindent.
Kontra:
Az 1,6-os motor híres az olajfogyasztásról, ez alól az enyém sem kivétel: körülbelül 3000 km után elfogy 1L olaj, valószínűleg a betartott 30 000-es olajcsere intervallumok a felelősek érte - legalábbis a szervízkönyv szerint. Meglátjuk, hogy a jövőben ez hogyan fog majd alakulni.
Az autó "orra" meglehetősen alacsony, a magasabb patkákat eléri az első lökhárító alja, ezért figyelni kell parkolásnál.
A váltó a 2. fokozatot már nem veszi olyan pontosan, idő kellett hozzá, amíg megszoktam. Bár ekkora futásteljesítmény után nem csodálkozom.
Rozsda. Nem rohad vészesen abszolút, de fel lehet lelni a nyomokat: Első sárvédő és küszöb találkozási pontja és a csomagtartó ajtaján ütötte fel a fejét - ott voltak, amikor megvettem. 15 év után nem csodálkozom, sőt, szerintem meglehetősen jól bírja.
Összességében eddig teljesen elégedett vagyok az autóval. Meglehet, idáig elég kevés kilóméter van mögöttünk, de azt gond nélkül teljesítette, kopó alkatrészeket kellett cserélni csak rajta.
Amikor majd több mindenen keresztül mentünk, frissítem majd a bejegyzést.
Hibalista
- 1 Bal első és jobb hátsó kerékcsapágy - úgy vettem, hogy már morgott - 2 Első szilentek - 3 Hátsó híd szilentjei - 4 Hátsó teleszkópok - 5 Szelepfedél tömítés - 6 A hátsó fék ráállítást igényelt, mert a dobfék kretén szerkezete miatt a hátsó fékpofák nem állítódnak autómatikusan a kopás mértékével
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 284950 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
