Simply Useless
Szöveges ítélet
Eleinte nem akartam megírni ezt az ítéletet, tekintettel arra h többen előttem már megtették és hasonló véleményen vannak mint én, de nem bírom már magamban tartani a felgyülemlett mérget. Ki kell írnom magamból. Mielőtt bárki negatív elfogultsággal vádolna, most mondom h az előző 5 céges autómból 4 Octavia volt (2db 1,6tdi, 2.0tdi és 2.0tsi RS + 1 bónusz jetta) és mindet imádtam, az újjal ellentétben. Azért megpróbálok objektív maradni, bár nem lesz könnyű. A szóban forgó auto 2,0tdi dsg, kb full:
Kinézet:
Mindenki döntse el maga, én féltem h rusnya lesz, de élőben egész jó. Megkockáztatom h kívülről tetszik. Nekem személy szerint belülről kicsit lengyelpiacosan csiricsáré, de ez van. Ez lenne a legkevesebb bajom.
Hajtáslánc:
Szetenderd 2,0tdi. Teszi a dolgát hiba nélkül, jön-megy, semmiben nem kiemelkedő, el lehet vele autózni, azt hozza amit elvár az ember. A dsg a 6-os száraz kuplungos RS Octaviahoz képest, sokkal finomabb és ügyesebb, talán kicsit lassabban vált de mindenképpen előrelépés ahhoz képest.
Futómű:
Itt kezdődnek a bajok, nincs hátul multilink és bár Winkli azt mondta nem fogja az átlag user észre venni, de nagyon érezni. Gyakorlatilag az első és hátsó tengelyek mintha két külön autóból származnának. Az eleje túl puha, már-már Cadillac-es míg a hátulja pattog, dobol és leesik az ívről. Zavaró, nem egységes, semmi összhang. (az állítható futóművet direkt nem kértem, csak a sportot, de olyan mintha csak hátra kaptam volna meg).
Beltér és ergonómina:
Hátul szűk a fejtér, míg simán elfértem a hátsó ülésen a régiben, itt a hajam a mennyezetet éri (184cm vagyok), de legalább ha kinézek az ablakon a tetőív belső kárpitját látom szemmagasságban. Mondjuk hátul nem nagyon ülök, uh ezen tovább léptem. A gombok hiánya nagyon zavaró, az h mindent az infotaintmetnről kell állítani megőrjít. Még a sűrűn és gyorsan hasznalatos gombok sem kaptak helyet (pl.: belső légkeringetés), de a gumi nyomás "SET" gomb, nahh az van. Mega hasznos, minden nap rojtosra használom. De erről részletesen később. Az ülések kényelmesek ergo comfort talán a nevük, tényleg rendben vannak mondjuk nem tudom megérnek-e 1M-et?! Szellőztethetőek, de nagyon hangos a szellőztető ventilátor, amit nem értek (amiben eddig ültem ilyen üléssel annak nem volt hangja), de ez legalább jó, csakúgy mint a LED mátrixos lámpa. Az tökéletes, jól működik, automatán fel lekapcsol, kimaszkolja amit kell, tényleg jó.
Összességében térkínálatban jóval szűkebbnek érződik ez az Octavia mint az előző, de még így is szerintem rendben van. Ami baromi idegesítő, h a légbeömlő nyílásokat nem lehet teljesen elzárni, mert a szellőző rostélyok oldalra húzásával záródna, ami nem zár hermetikusan így kicsit mindig jön rajta a levegő, ez azért nagyon kellemes, mert a középső légbeölők pont térdmagasságban vannak (annak érdekében, h elférjen a fantasztikus infotaintmemnt) de így legalább a hideg mindig a térdemre jön. Fasza.
A három zónás klíma semmit nem ér, gyakorlatilag nem jön rajta levegő hátra, max dísznek jó.
És akkor a feketeleves:
Infoatintment. A baj, h minden össze van kötve ezzel a rendszerrel, így semmi nem működik. 10 elindulásból kb. 8-9 alkalommal valami összehányja magát, ha sikerül hiba nélkül elindulni akkor menet közben fosik be. A biztonság technikai cuccok életveszélyesek, arra játszanak h megöljék vagy az autóban ülőket, vagy a közlekedőket. De legalább minden beindulás után mindent visszakapcsol. A legkülönbözőbb és "szórakoztatóbb" gerilla akciókkal, szopatja a sofőrt egy két apró példa:
- ülésfűtést nem lehet ki/be kapcsolni. Ha az infotaintment ki van kapcsolva (pl.: nem navizol, hallgatsz zenét), akkor DEFAULT módon nem működik az ülésfütés/hűtés. Akkor csak a klímát tudod állítani. Az milyen?
- Klíma nem reagál
- Ha bekapcsolod a kormányfűtést, kilép a navigációból és átlép a klíma menübe? Könyörgöm, minek? Ez Default setting. A klíma menün belül 120 opció, véletlen sem találod amit szeretnél.
- rádió/média "sajnos nem elérhető"
- Park assist nem elérhető
- apple car play 10-ből 5ször nem indul el, kábelen sem, wifin már rég nem is próbálom. Ha igen, nincs kép de a zene szól (mármint a telefonról).
- Lane keep assist nem elérhető, ha igen, akkor folyamatosan csipog, h "haladj a sáv közepén" "vedd át a kormányzás" miközben nyíl egyenesen mész a sávod közepén mondjuk egy alsóbb rendű közúton városon kívül. Biciklist ha sávon belül próbálnád kikerüni rárántja a kormányt, el ne hagyd a sávod, majd rátesz egy jó satut, mert elütöd. Vannak bajok.
- Lane assist nem elérhető, majd 10 km múlva "meggyógyul" és 10km múlva újra nem jó. Mondjuk ezt tudja minden más is, nem csak ez. Ha működik akkor meg szar. Arra is holtteret jelez, mikor 2 autónyi távra nincs melletted senki a sávban.
- Fornt assist nem elérhető, de akkor legalább az adaptív tempomat sem működik. Sima tempomatként sem... Ennél csak az rosszabb mikor működik. Iszonyatos nagy távolságot hagy a legkisebb követési távolság beállítás mellett is, mindenki besorol elém, akkor meg satu.
- Távolság tartó tempomat fékez, ha a balra melletted sávban lassít az autó (gondolom mert azt hiszi jobbról előzöl??) De ha balra kanyarodó sáv van akkor minek? Nem értem. Városban használhatatlan. Piros lámpánál áll a sor, az előttem lévő autó előrébb gurul az álló sorban, lámpa még mindig piros. Kocsi beindul (start stop) gáz, majd csipogás, collision warning satuval megáll mögötte. Előttem álló megint előrébb gurul a sorban, padlógáz, és én satuzok. Itt már nem volt ideje lereagálni h áll a sor. Majdnem tőgy gázzal megtolta a sort. Na ez volt az első és utolsó alkalom h városban próbáltam használni.
- Collison warning haluzik, spontán csipog, satukat fékezget indokolatlanul. Győzzön megállni mögöttem a szerencsétlen. Nekem meg ég a pofám, mert mindenki azt hiszi degenerált idióta vagyok és spontán "büntetőfékezgetem".
- 10-ből 5ször az elektromos ülést nem sikerül a helyére visszahúzni induláskor (leállításkor hátratolja).
- Tudnám még napokig ragozni de szerintem a lényeg megvan.
Összességében az autó műszakilag nem lenne rossz, bár szerintem a régi Octaviahoz képest visszalépés műszaki tartalomban, amit csiricsáré parasztvakítással próbálnak elfedni. Mint autó viszont használhatatlan, tekintettel az infotaintment és fedélzeti rendszer csomagra. Lehet egy full fapad verzió jobb lenne, de a problémák egy részét az sem oldja meg (pl.: nincs gomb a belső légkeringetésnek).
Ez nem egy Béta verziós software ami ezen az autón fut, hanem gamma, vagy omega. Ehhez képes a win 95 egy megbízható, stabil szuper rendszer volt. Ez használhatatlan. Így kell egy rossz softwarrel tönkretenni egy relative jó autót. Szívem szerint belökném egy árokba és felgyújtanám. Én visszasírom a régi octaviat, barmikor visszaülnék.
Update !!!!!:
A 30 ezres szervizen updatelték a sofwaret, - ami először ugyan nem túl jól sikerült - de második nekifutásara igen. Azóta a 90% használhatatlan 10% működik arány megfordult. Most jellemzően minden funkció működget. A car play továbbra is esetleges, de az alapok legalább megvannak.
Az autót továbbra is rühellem, mert ami működik az is üzemszerűen rosszul. Visszasírom a régit.
Hibalista
- Az elromlásnak számít ha semmi nem működik rendesen default módon? Nem el romlik, hanem sosem működött. Ha igen nem jól.
Ide hordtam szervizbe
Update: Skodák Palotája. Frissítették a gyári softwaret aminek következtében megszűnt működni:- A klíma- A Carplay/Adnroid Autó- Adaptív tempomat, de az a menüből is eltűnt mintha sosem lett volna. Uána azt mondták, h ehhez nem nyúltak. Majd visszavittük és láss csodát visszajöttek a funkciók.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia RS 2.0 TSi DSG | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
