Simply Bad
Szöveges ítélet
Skoda. Octavia.Negyedik generáió. Ambition felszereltségi szint.
Kívülről egyszerűen olyan semmilyen. Jellegtelen, érdektelen, invenciótlan. Gömbölyded eleje szinte a földig ér, amely éles éllentétben áll a hátsó rész túlzó tagoltságával. A tervezők tollából kifogyott a kraft, ugyanis az aktuális Kia Ceed/Sportage hűtőrácsa és a Fiat Tipo hátsója közé bigyesztett fémfelületet engedtek gyártásba. Simple uniform.
Első ajtó nyit, erre a földre böffentett Skoda feliratot kapok. Simple horrid.
Lehuppansz a kretén szögben álló üléslapra és jól bevered a térded a középkonzol kiálló részébe. Üdvözlünk a Skoda világában, ahol majd több ezer, tízezer, százezer kilómétert kell eltöltened. De sebaj, segítségedre lesznek a következő Simply Clever megoldások.
A középkonzol legbefújója olyan alacsonyra került, hogy állandó Kneipp kúra részesei lehetünk. Az időjárástól függően a testünk jobb fele térdtől felfelé egészen a mellkasig vagy dermedéspontig hűl, vagy rákpirosra fő. Az oldalsó légbeömlő ugyanis olyan távol van, hogy csak pár eltévedt molekula hideg/meleg levegő boldogítja acélos testünket. Simply uncomfortable.
De a feketeleves maga a megtestesült Rossz, az infotainment. Bámulatosan sikerült ötvözni a lajhár lassúságát Donald Trump logikátlanságával és mindezt még megfejelni Alzheimer kórral. Simply Stupid.
Mint egy rossz ripacs aki nap mint nap más és más előadással készül, de pár nap után ugyanazt a színházat látjuk: elfelejti a beállításokat, a rádió/média funkció nem elérhető, a vezetéssegítők Front Assist, Lane Assist megszűntek működni, Start/Stop nem funkcionál, sőt még képes ezeket kombinálni. Nem létező gyalogosokra satufékez, ok nélkül rángatja a kormányt, rapszodikusan hol a jobb, hol a bal hátsó mennyezeti világítást kapcsolja be. Képes tolatás után előmenetben hosszú métereket megtenni bekapcsolt radarral és pittyogásával R2D2-ra hajazni. A kormányon található fém hengerek az Aliexpressz legmélyebb bugyrait idézik, azt várom, mikor esnek ki a helyükről. Már mintha működnének, mert az esetek többségében erre magasról tesznek rá. Simply broken.
A dobozhangú audiót lazán lenyomja a menetzaj, ami üdítő kombinációja a menetszélnek a csomagtéren átszűrődő zúgásnak. Simply loud.
Más gyártókkal ellentétben, a hátsó üléssor támláinak a lehajtása után, nem kapunk sík felületet, hanem a figyelmes gyártó ingyen és bérmentve tizenöt centis magas masszív falat ajándékozott nekünk, földi halandóknak a csomagtér és az üléssor közé. A hátul utazókkal mostohán bánt a tervező, nekik sem USB-port, sem szivargyújtó aljzat, sem állítható légbefúvó nem jutott osztályrészül. Simply fail.
Szörnyen orrnehéz, a futómű kiszámíthatatlan, a kanyarokban az előbb dől, utána kanyarodik elvet híven követi. Simply unsafe.
Felteszem a költői kérdést: mégis kiknek készült ez a “szarva közt a tőgyit” műremek?
Magánszemélynek nem, mert pofátlanul drága, sokkal több és jobb ár/érték arányú autó kapható.
Fiataloknak túl konzervatív, ez mégis inkább egy olyan ősöknek való járgány.
Maradnak a hozzánk hasonlók, akik céges flottában jutottak hozzá. Ez addig marad következmények nélkül, míg a vezetőség megunja a nap mint nap ismétlődő mailokat a hibajelentésekkel, hogy adott nap éppen mi nem működik. És akkor váltunk.
Update:
2020. december 12. – a sorozatos hibajelzések és egyéb hibái miatt az autó a szervizben leadva.
2020. december 21. – a szerviz jelentkezett, hogy az autó kész, a szoftvér frissítésre került, az autót kipróbálták és probléma mentesen működött. Ahogy az várható volt, az átvételkor nem működött az asszisztens rendszerek menüjének megjelenítésére szolgáló gomb és az állítógörgő a kormánykeréken. Az autót nem vettem át, vissza a szervizbe.
2021. január 5. – a szerviz bejelentette, hogy nem képesek megjavítani az autót, ugyanis nincs alkatrésze magának a gyártónak sem. Addig is visszaszolgáltatják az autót és jelentkeznek, ha megérkezik az alkatrész.
A szokásos hibajelentésekhez – Front assist nem áll rendelkezésre, Lane assist nem áll rendelkezésre – társult a Proaktív utasvédelem meghibásodott. Menet közben képes kikapcsolni a digitális műszerfal illetve az érintőképernyő, ilyenkor 10-15 másodperccig vakon vezetek, míg a rendszer újraindítja magát. Az azóta is fenálló hibák - a kormánykerekén elhelyezett nyomógombok és görgők az esetek 80%-ban nem működnek, sokszor nem lehetséges bejelentkezni a felhasználói profilba, így lehetetlen kezelni a klímát, a rádiót, kikapcsolni az asszisztenseket.
Update II:
2021. január 25. – szervizben átadva
2021. február 8. – az autó átvétele javítás után. Központi egység, kormánykerék gombjainak és görgőinek cseréje.
A „Simply Clever“ megoldások listája azóta csak bővült:
A vasalódeszkányi hátsó légterelő kiválóan teszi dolgát – tizenöt centiméter széles parádés koszcsíkot telepít a hátsó ablakra, amelyet a hátsó ablaktörlő nem ér el, ezáltal csökkentve a úgysem fejedelmi kilátást. Prémiunként eszméletlenül koszítja a harmadik féklámpát.
Az az ajtó által földre vetített Skoda feliratból kiszabaduló néhány fotonnak semmilyen haszna sincs, egy normál fényerejű ledes izzónak több értelme lenne.
A hátsó ütköző belső részén kialakított öt centiméter széles mélyedésből nem tud rendesen elfolyni a víz, ami télen befagy és lehetetlenné teszi a hátsó ajtó kinyitását.
A digitális műszerfalon rengetek „hasznos“ információ mellett nem lehet megjeleníteni az olyan „haszontalanokat“ mint a pontos idő, napi kilóméter-számláló.
A bekapcsolt tempomat ikonja elfoglalja a összkilóméter-számláló ikonját.
A műszerfalon semmiféle visszajelzés nincs arról, hogy éppen nappali menetfénnyel vagy tompítottal közlekedem.
A rádió és bluetooth átkapcsolásakor nem jegyzi meg azok hangerősségét.
A klíma dedikált gombja annyit ér mint halottnak a szenteltvíz, egyszerűen a gyártó alibizmusa, hogy lássuk, ő gondol ránk... anyám borogass!
A gyermekbetegségeit nehezen fogja kinőni, ezek sajnos veleszületettek: egyszerűen Simply Bad.
Hibalista
- Lane Assist, Front Assist, Start/Stop, Tempomat, a kormányon található fémgörgők
Ide hordtam szervizbe
Különböző márkaszervizek
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 3008 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
