A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia 1,5 tsi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rigolyás, de csak a digitális énje - amúgy remek

Szöveges ítélet

Korán van, keveset mentem vele, igaz három hónap alatt - nem cégautó. Ez a harmadik Skoda Octavia kombi tsi-m. Volt II. és van még egy III. generációs.
Essünk túl a nehezén, s könnyebbüljünk meg: az infotainment és a mögöttes szoftver valóban nincs kész, de tök használható. Erre még visszatérek.
Erények:
Jobban rugózik, mint az elődje, finomabb a kidolgozása, sebességváltója mindkét elődjénél puhább, engedékenyebb, s ami a fő, teljesen más a kiosztása mint az előzőnek, városban 4. vagy 5. kell, a 6 marad az országútnak. Suhan, külső zaj nem szüremkedik be, tetőablaka talán még nagyobb az előzőnél is, félig nyitható, megvan a kabrió érzés a merevítők nélkül.
A vezetéstámogató rendszerei közül a távolságtartó tempomat zseniális: pontosan követi a forgalom változó ritmusát, beállítható, hogy milyen távolságot tartson, azonnal észleli, ha előzni kezdjük a minket lelassító autót, magától gyorsul.
A kollégákkal ellentétben én szeretem a sávtartót: nem találom agresszívnek, egyáltalán nem a sípolással kezdi, a visszajelző ikon vált sárgára zöldről, s kormány gyengéden felkeményszik, ha irányjelző nélkül térnénk ki a sávból. (Ha az irányjelző megy, a sávtartó szünetel.)
A ráfutás-jelzővel egyszer nem értettem egyet, akkor a másik sávban álló autót egy rövid pillanatra úgy érzékelte - saját nyomvonalam görbülete miatt - mintha előttem lenne, s vészfékezett egy töredék-másodpercig, mígnem rájött, hogy ívem nem találkozik azzal az autóval. Piros lámpás közeledésnél soha nem szólt rám, holott sportosan lassítok.
Imádom a kábelmentes töltést és azt, hogy a Wazet a telefonról ki lehet tenni az infotainment tabletre, anélkül, hogy a telefont össze kellene dugni az autóval. (Kábelmentes Android Auto). Szóval a zsebemben a telefon a nagy kijelzőn a követendő irány, s az autó audiójából szól az utasítás. Nem némítja el a zenét, csak "fölötte" beszél, mindkettő hallható, mintha az anyósülésről diktálná a mitfahrer, miközben bömböl a Mahler.
A belső fényeket és az első ajtók által a láb elé vetített "Skoda" világítást kifejezetten kedvelem: nem lép az ember kutyaszarba, pocsolyába, mert látja. A belső fények kicsit arabosak, de sokféleképp állíthatóak (színük, erősségük) s lehet civilizált, elegáns, de mégis hangulatot teremtő összeállítást alkotni.
A közismert erényeit csak megerősítem: pazar hely és rakodókínálat elől-hátul, 220 voltos csatlakozó a hátsó ülés előtt (a C-USB-k mellett), pohártartó a ledönthető karfában, síalagut (nagyon bevált), szépen borított csomagtér. (Ambition felszereltség, néhány extrával). 3,4 méteres karácsonyfa befért.
Gyermeki öröm a csomagtérajtó távirányítós nyitása: mire odaérek a bevásárlással kitátja hatalmas száját. Gombot nyomok, s mire beülök bezárt. A láblengetéses verzió szerintem nem kell, főleg nem az áráért.
Kritizálható elemek:
Írta a szaksajtó, s igaznak tűnik: normál módban kevésbé harapós, mint az előd 1.4 tsi volt, holott 10 lóerővel több van benne. Meglátjuk, ha többet mentem vele, s nem szánom a rövid városi távokon, mit mutat a sportos módban.
Na jó, jöjjön az infotainment: mikor átvettem, közölték, hogy visszahívási akció van rajta, majd vigyem vissza, szoftverfrissítés. Visszavittem, frissítették.
A helyzet jó, de nem reménytelen, mondhatnánk. Valójában a klímának van dedikált fizikai gombja, s ha lenyomja az ember utána egy + vagy - jelet kell még eltalálni. Nem von el jobban, mint a csavarógombos, amelynek digitális kijelzője mélyebben volt. Én a klíma logikáját nem értettem még meg. A két középső befúvó hideg levegőt fúj, kivéve, ha az ember a digitális panelen beállítja a "szemből fújjon" módot, akkor normálisan melegít, épp azzal a hőfokkal, amivel az ablak mellettiek. Az indulás után valóban csak hideget fúj, de egy mozdulattal el lehet zárni a két állító - tolattyúval a rácson. (Tehát nem kell a kijelzőhöz érni sem)
Az autóval kapcsolatos menük világosak, áttekinthetőek adatgazdagok és flottul muzsikálnak (keréknyomás, következő szervíz, útadatok etc.).
Néhány nehézséggel találkozom: az Android Auto és egy Samsung Galxy s20-as összehangolása csak több nekifutásra sikerült. A Waze olykor leáll, s olykor az egész infotainment rendszer lefagy - reset viszont nincs. (Ettől még az autó és a műszerfal pompásan működik.) Ha az autó áll, gyújtás nélkül egy darabig, az tűnik resetnek. Ezek rendszerfrissítéssel mind orvosolhatóak lesznek, remélem. Ne feledjük az ID.3-asok hónapokig álltak, mert nem sikerült a szoftvert összerakni. Azt se feledjük, hogy egy ilyen autó programjának kb. tízszer annyi sora van, mint a Holdraszállásénak volt... (Vagy még több).
Amikor a karácsonyfát tuszkoltam, hiányzott, hogy az anyósülés támlája nem fektethető előre, vízszintesbe, eltűnt a fiók a jobb első ülés alól, s nem jár már a praktikus csomagrögzítő öntapadós elem sem, legalábbis az Ambition szinten nem.

Summa summárum:
Nagyon jó autó, s ha a gyermekbetegségét kinövi még jobb lesz. A szaksajtóbeli értékelések kivétel nélkül azt írták, hogy a magasabb osztályokhoz közelít: tapasztalataim szerint ez igaz. Ha olyan megbízható lesz, mint az előző kettő, akkor maradéktalanul elégedett leszek vele. De, legyünk őszinték, azt is sejtem - némi megelőlegeztt nosztalgiával - hogy ez az utolsó Otto motoros autóm. A következő elektromos vagy üzemanyagcellás lesz.

Hibalista

- Még semmi - ha az infotainmentent makacsságát nem számítom

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2020
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)