A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia Kombi RS 2.0 TSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mokány nyíl

Szöveges ítélet

Első autóm 20 éve egy fosbarna 1.3-as Skoda Favorit volt, amit apósomtól kaptunk. Nagyon szerettem.

Azóta voltak benzines Hondák, fullos dízel Ford Galaxy ahogy jött a harmadik gyermek, utána egy szintén fullos kombi Ford Mondeo, az erősebb dízel 180 lóerővel.

Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen. Szemponjaim ezek voltak: kézi váltós, benzines, nagy csomagtartó, sportos kinézet, nem downsize-olt motor.
Skoda Octavia RS régóta kultusz autó volt nekem. Rally fanatikus vagyok és amit ott letettek az asztalra nekem eladata a márkát, meg nyilván a nosztalgia is vonzott a Favorit után. Egy jó sportos családi autó, minden szükséges funkcióval, ez volt az elképzelésem.
Ráadásul a 2 literes benzines RS-ben van önzáró difi. Jó, nem teljesen Sperr, de elég jó.

A megrendeléskor 50 hetet mondtak a szállításra, amit be is tartottak, szinte napra pontosan megkaptam.

Az alap felszereltsége kiváló, csak olyan extrákat rendeltem bele, amik szerintem nem romlanak el és/vagy nélkülözhetetlenek:
kanyarkövető ködfényszóró, oldallégzsákok hátul, adaptív lengéscsillapítás, parkolóradar. Olvastam sok helyem, hogy az adatpív gátlókat mindenképpen érdemes megvenni bele.
Semmi olyat ami nehéz vagy elromlik, úgy mint elektromosan állítható ülés, napfényettő stb. (volt mindkét Fordban, nem vált be). Távolságtartó tempomatot útálom, nem is rendeltem.

Feleségem tartott tőle, hogy a Mondeo után egy Skoda milyen lesz, mert hát azért a Mondeo azért jó nagy, jó minőségű stb stb.

Megérkezett, hazahoztam, család álla gyarkolatilag leesett, hogy ez biztos egy Skoda?
Nagyon kellemes meglepetés volt az első perctől. Illesztések szépek, belseje gyönyürű, nem túl hivalkodó, nem megosztó. Nagyon furcsa, hogy szinte kivétel nélkül, minden férfitársam megnézi, utánafordul. Annyi már a tricsilliárdba kerülő Merci meg BMW, hogy gondolom nekik is felüdülés egy elérhető szép autót látni.
Gondoltam, hogy jó lesz, de bőven felülteljesítette az elvárásaimat.

Amik nem tetszenek:
- kicsit nyikorog a vezetőoldali ülés, de annyira halk, hogy csak kikapcsolt zene mellett hallani
- ez a V6-os hang a normál és sport módban elég gáz, de úgy olvastam, hogy szervizben ki lehet kapcsoltatni
- vezeték nélküli Apple Carplayben a zene elég gyakran megáll (navi, minden más megy) de mint kiderült ez nem Skoda probléma, nagyon sokan panaszkodnak a hivatalos Apple fórumon márkától függetlenül ugyanerre. Végül vettem egy rugós USB kábelt, amúgy is jobban bízok a vezetékseben.
- nincs hangja bent csak nagyobb fordulaton, turbó fütyülése viszont nagyon szépen szól
- mint minden új autóban, a kibocsátási normák miatt meg a biztonság miatt be van kapcsolva alapból minden, amit minden indításkor kikapcsolok: start-stop, sávtartó
- az olajhőfokot csak a sportos képernyő módon mutatja, a klasszikuson nem. Így amig bemelegszik azt nézem, nem nagy gond. DSG változton máshogy van, ezt nem igazán értem.

Amik tetszenek:
- az adaptív gátlók zseniálisak, anélkül nem sok értelme van az üzemmód választónak, mindeknéppen rendeljétek meg bele. Az individual módban szépen magadra tudod állítani, mennyire legyen feszes. Ezt volt a legjobb döntés megvenni.
- az önzáró difi közúton nagyon jól teszi a dolgát. Lehet, hogy versenypályán elvérezne, de nem is arra van. Nagy tempóval érkezve a kanyarba is sínen húzzák. Kicsit túlvállalva, mikor eltolná az orrát, picit rákormányzok és gyönyörűen behúzza az ívkülsőn
- nagyon szép a belseje
- kényelmesesk az ülések, jó az oldaltartásuk
- minden kézre áll, az első autóm amit ennyire magamra tudok állítani. Van egy elég koly szimulátorom csak rallyra, évi 15 ezret megyek benne, majdnem annyira szépen magamra tudom állítani kényelmesre.
- végre jó helyre fúj a klíma, nem a szememet szárítja vagy fagyasztja rommá az alkaromat
- menetstabit ECS Sport-ba teszem akkor kicsit hagyja kitörni a fenekét, elég évezetes szerpentinen
- hatalmas a csomagtere. Nem kértem bele mankókereket, így van még egy rekesz amibe befér egy egész tálca sör, plusz az apró. Mégiscsak cseh autó :)

Bridgestone Potenza gumikkal vettem át. Nem vártam sokat a Bridgestone-tól a Michelinhez képest, de nagyon jól teszik a dolgukat.

Három gyerekkel utaztunk most vele elég sokat, szűgyig megpakolva, tetőbox-szal, meg se kottyant neki.
Ha lenyomod az entert megindul. Nem a hátbafágós, hanem a "mozdony húz" érzés.

4100 km alatt 8.8 litert fogyasztott átlagban.

Alapvetően komfort módban használom, ilyenkor puha a gátló, városban, utazáskor nagyon kényelmes. Ha kiszáll a család beteszem sport módban és mosolygok.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Első szerviz előtt van.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2022
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4100
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Combi Mondeo 2.0 TDCI 180LE Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)