MIB 3 dolgozzatok még rajta kicsit
Szöveges ítélet
Az autóban ugyan még nagyon kevés (~ 1000 km) van így a használati tapasztalatok inkább csak benyomások, ezért nem is erről fogok részletesen írni.
Az új Octaviába egy 2.0 turbo L&K Superbből ültem át, mindkettő céges autó (új cégnél kicsit spórolosabb a policy) :)
A motort-hajtást nem érdemes összehasonlítani, ami szembetűnő különbség az az olyan apróságok mint pl az ablakemelő kapcsolója, a csomagtérben a szatyorakasztó kihajtásának érzése, azért érezhető hogy a Superbben ezekre több energia jutott.
Érdekes, hogy az új Octaviából kihagyták a tök jó csomagtartó világítás-zseblámpa kombót.
Ami nekem kényelmetlen az a vezetőülésben a jobb lábam pl tempomat mellett pihentetése a középkonzol ugyanis szerintem elég furcsán belenyúlik ebbe a kis térbe és nekitámasztani kényelmetlen.
Használhatóságban nem sok különbség van a két autó között, hátsó lábtér nyilván nagyobb volt a Superbben de nem igazán hiányzik, a csomagtartó papíron csak 20 literrel kisebb az Octaviaban 660 vs 640 érzésre én többnek mondanám.
Menetteljesítményre számomra meglepően jó a 2.0 diesel simán lehet vele 200 körül tartósan haladni, hangja ekkor sem veszélyes, egyébként nagyon halk, normál tempóban pedig simán 6 liter alá is bemegy a fogyasztás, aki sprórolósabb annak nyilván ez alá is vihető.
Superb 8 alá nekem sose ment. Octavia 45! literes tankja igen meglepő, gondolom így tudták a csomagteret tovább növelni, szerintem ez azért nagyon kevés...
Na de kezdődjön az amiért úgy döntöttem írok.
A csodás új MIB 3 rendszer, amikor éppen működik akkor is borzasztó lassú, egy mondjuk reggeli indulás telefonkapcsolódással, R-be kapcsolással, tehát kamara indulással, ülésfűtés bekapcsolással, esetleg fűtés-hőmérséklet feljebb állítással már fatal errorhoz vehet, ezt tudja minden alkalommal, ilyenkor nincs mit tenni, várni kb 30 másodpercet és szépen lassan magához tér vagy nem..
Ha pl ezeket a funkciókat nem a rendszer tetszése szerinti sorrendben kapcsolja az ember, akkor akár tolatás közben is simám eldobja a kamera képét, az tehetetlen dühtöl elvakulva többször megnyomott hőmérséklet vezérlő képes sok sok kínos másodperc után egyszerre több fokot felugrani stb.
Én azt gondolom ez is kb az elfogadhatatlan kategória de ez még a jobbik eset, rosszabbikban teljes elsötétülés újraindulás ezek ismétlődése után tér csak magához a rendszer.
És akkor a legszebb egyik nap, már a újraindulás sem ment, minden fekete, több más funkcióval együtt (pl tolatóradar, kamera, sos rendszer) a teljes egység megadta magát.
Az autó azóta áll szoftver frissítésre várva.
Hibalista
- teljes központi kijelző, tolatóradar, kamera, sos rendszer
Ide hordtam szervizbe
Siófok VW
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Superb | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |