A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia Combi iV RS 1.4 TSI DSG PHEV 5d 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Környezetbarát RS - az autóipar tükre

Szöveges ítélet

Céges autó. Sok típusból lehet konfigurálni de az előző autóban sok volt a méter és 2021 közepén jártunk 40 hetes szállítási időkkel, célszerűbb volt készletről választani valamit. Zöld rendszámra magasabb volt a lízingdíj plafon így a kereskedő udvarán ácsorgó környezetbarát RS még belefért.
Nem tűnt rossz ötletnek, viszonylag hasonlót konfiguráltam volna én is, ha már ez az alap. A hibridséggel sem volt gond, mert az otthoni töltés kompenzációját és céges töltőt is ígértek. Jól néz ki a matt szürke színnel, meg a 19-es felnikkel, rendszeresen megdicsérik. Amúgy meg egy jól felszerelt Octavia kombi, szóval mindenre elég. Mi baj lehet?!
Hát ezek:
Azt előre tudtam, hogy a fedélzeti rendszer lassú és nem teljesen logikus felépítésű. Szerintem konkrétan az a baj, hogy az utolsó fillért is kispórolták a hardverből és nem volt idő a szoftver befejezésére. (ami a nyomorult hardver miatt ugye extra kihívás) Egyébként a tesztekben megénekelt hibákon kívül random lefagy és néha minden beállítást elfelejt. Szót érdemel még a kb 30-40 másodperces bootolás, ami a hibrid rendszer sajátossága miatt már indulásnál megteremti a hangulatot, de erről később.
A hibrid rendszer szerintem jól működik. Pl. az külön jó, hogy villannyal mozog kis sebességnél, mert a DSG bárdolatlanságát szépen elsimítja. (Aki próbált DSG-s autóval párhuzamosan padkára felugratva szűk helyre parkolni, az szerintem érti miről beszélek) Simán vált a benzines és az elektromos között, az üzemmódok variálásával jól beosztható a töltés, stb.
Viszont! Feltételezem, hogy a fogyasztásmérési szabvány miatt MINDIG elektromos módban indul. Ennek átkapcsolása egy fizikai és egy érintőképernyős gomb megnyomásával lehetséges. Viszont mivel indítás után sokáig bootol és tetézi a bajt, hogy a telefon tükrözésével is elbíbelődik, sokszor elfelejtem hibrid módba kapcsolni. Vagy ha tartani akarom a töltést de sűrűn megállok, pl. boltban, benzinkúton stb, akkor egy idő után új kifejezéseket tanulnak a gyermekeim a "cseszlovák" mérnökök szellemi képességeiről.
Ha nincs benne villany akkor egy 1,4 tsi 200kg plusz súllyal. Vissza tudja termelni az áramot, de az a fogyasztás még céges üzemanyagkártyával is siralmas.
Ha tartom a töltést, akkor kb annyit fogyaszt mint az előző 1,4tsi DSG Golf variant, de azért annál érezhetően jobban megy.
Ha rábízom a villany beosztását, akkor kb. 100-150km alatt elfogy az áram, de 4 liter körül fogyaszt benzinből. (Ingázásra ez tökéletes, főleg ha városban külön erőltetem a villanyos módot)
Csak villannyal kb 40km-t tud elmenni. Korrektül megy, fűt és természetesen nagyon csendes.
A hibrid rendszer negatívuma még a 40l-es benzintank és a kisebb (sekélyebb) csomagtér.
Ha el tudjuk engedni, hogy mit akar jelenteni az RS és csak egy jól motorizált kombit látunk benne, akkor maga az autó nem lenne rossz. A 19-es kerekek ellenére is elviselhető a rugózás, bár sportosságot csak nyomokban tartalmaz.
A hibrid rendszer miatt van benne egy időzíthető és távolról kapcsolható klimatizálás. Az ülés és kormányfűtést egy bizonyos hőfok alatt automatikusan bekapcsolja. A beltér nekem tetszik, az ülések kényelmesek. Ha minden működik benne, akkor egész jó benne utazni. Feltéve, hogy nem akarjuk használni a vezetéssegítő rendszereket...
A Távolságtartó tempomat szerintem korrektül működik, tudja amit kell.
A sávtartó viszont tévedés. A golfban az előző generációs rendszer volt ami korrektül és kiszámíthatóan működött, de csak a kormány nyomatékszenzorának aktivitásából tudta, hogy fogja-e a vezető a kormányt, ezért egyenes úton meg kellett néha moccantani. Az új kapacitív módon is érzékeli, hogy rajta van-e a kezem. Ennek ellenére, vagy pont ezért kevesebbet segít, később és kevésbé kiszámíthatóan avatkozik be. Továbbá ha előzés előtt, vagy a kátyúk miatt nem a sáv közepén megyek, akkor folyamatosan és idegesítően figyelmeztet. Szerencsére van gomb a kormányon a gyors kikapcsolására...
A tolatókamera egy vicc. 90-es évek kaputelefon szint. Csak optimális fényviszonyok lát élesen, az meg ritkán van. Van hozzá egy spricni, ha elkoszolódik, de ha tolatás előtt mosom le, akkor a rátapadó víz miatt vicces torzulások alakulnak ki a képben.
A mátrix led fényszóróról nem tudok nyilatkozni, mert még nem működött üzemszerűen két hétnél tovább
Ha megszűnnének a hibái tényleg szerethető autó lenne és még a hibrid hajtáslánc előnyeinek kihasználásához is meg lenne a felhasználói profil, de eddig 8 hónap alatt több mint 6 hetet volt szervízben és vannak olyan hibái amik nem fognak megszűnni.

Hibalista

- A navigáció az első kilométertől nem jegyzett meg semmilyen beállítást (otthoni cím, célravezetési beállítások, hangutasítások, stb) Ha nem használtam akkor is aktív volt és ha úgy gondolta benyögött egy infót az előttem torlódó forgalomról. Minden indításnál ki kellett kapcsolnom a menüben. A szerviz többszöri szoftverfrissítés és vajákolás után sem tudta megoldani. Ez talán nem is annyira hiba, hanem sajátosság... - A mátrix led fényszóró gyárilag össze-vissza világított. Az egyik hosszabb szervíz során a kérésemre megnézték és úgy találták, hogy egyáltalán nem volt beállítva. Miután állítottak rajta (csak egy ember van rá kiképezve, sepc műszer kell hozzá és kb 1 óra) egyfelé állt a két fényszóró, de annyira felfelé, hogy mindenki villogott rám szemből. Visszavittem ugyanoda és kértem, hogy állítsák lejjebb. Állításuk szerint nem lehet, mert csak egy optimum van, de újrakalibrálták és csodálatosan megjavult. Ennek kb 2 hétig tudtam örülni, mert egy hibaüzenet után csak kézi módban működött a legrövidebbre vett vetítési távolsággal ami konkrétan balesetveszélyesen kevés. A szerviz csak több hétre vállalta a diagnózist is egyáltalán, mert ugye csak a legügyesebb technikus és a csodaműszer együttállása kell hozzá. Egyelőre várom a javítást... - Ha a fedélzeti vészhívó elvesztette a kapcsolatát a hálózattal, akkor egy hangos bimbammolás keretében narancsba borult a fél műszerfal, majd pár másodpercen belül követte ezt egy másik egy másik rendszer ehhez kapcsolódó működésképtelensége miatt. Egy idő után ezt képes volt 3-4 alkalommal megcsinálni csak amíg kiálltam a garázsból az utcára. De helyzettől függően 15km alatt simán bedobta 10x a hibát. Idegesítő volt, de egyre több Jean-Michel Jarre-t hallgattam, abból nem lógott kia annyira a prüntyögés... Ez a hibát pontosan egy hónapig javították, elvileg hardvert is cseréltek, de szerintem csak simán megnövelték azt az időt ami kiváltja a hibaüzenetet, mert néha most is csipog. - Haladéktalan visszahívási akció az akku lehetséges hibája miatt ami tűzveszélyt és áramütést okozhat. Maga a művelet hivatalosan 6 óra lenne, de valamilyen célszerszám hiányzik a szervíznek, ezért már második hete ott áll az autó.

Ide hordtam szervizbe

Csermely és TársaBalatonfüredKorrekt csapat, de erre a technikára nincsenek felkészülve

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2021
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 26000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf7 Variant Következő autója?
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)