Igazság az RS-ről, olvasd el ha ilyet szeretnél.
Szöveges ítélet
Abban a szerencsés/szerencsétlen helyzetben voltam, hogy saját magamnak konfigurálhattam céges autóként egy O4 RS-t, előtte 2 évig egy 2.0 TDI 190 lovas 4motion Passatot hajtottam. Közös a két autóban, hogy mind a kettő csak egyenesben gyors, de erről majd később.
Igazából sosem szerettem a vw csoportos termékeket, egyszerűen túl unalmasnak találtam őket, persze sok ember, illetve a legtöbb nem olyan logika mentén választ autót , mint én, az autós társadalom kb 90%-nak akkor jó egy autó, ha keveset kell rá költeni, ha praktikus, tágas, komfortos és nyilván ezzel sincsen semmi baj, viszont én nem ebbe a táborba tartozom és nem családi autókon szocializálódtam.
Sokat jártunk és pálya napokra alapvetően sportos autókkal, vagy legalább olyanokkal ahol 50-50 a súlyelosztás, és jó helyen hajt.
Maga az O4 végre egy sokkal szebb autó lett, mint az elődei és a belső is pozitív irányba változott. Én pl teljesen ki vagyok attól hogy a vw csoportban minden autó belseje ugyan az, és ez a faceliftek alatt sem változik.
Itt mikor elsőnek beülsz, minden puhább és igényesebb mint, az eddigi Octaviákban.
Szokásos praktikum megvan, bőséges helykínálat stb, egyszóval családi autónak tökéletes is lehet, na de aki RS-t vesz az nem csak családi autóként akarja használni és itt kezdődnek a bajok. Biztos Ti is hallottátok már sokszor, a sportos apukák kifejezést, amit sose tudtam értelmezni, elvileg nekik készült ez az autó, viszont ha használtál már mondjuk Type R-t, RS Megane-t vagy akár egy sima 3as BMW-t vagy Alfát annak hatalmas csalódás lesz.
Az RS-en kormányán nincs visszajelzés, nem követi le precízen a mozdulatokat, a pedálsor halott, nincs az a keménység benne amin rendesen éreznéd az adagolhatóságot. Nincs önzáró difi, csak elektromos , ami baromi rosszul működik, próbálja fékezgetni a kereket, de az ív belső részén mindig elpörög és már tolja is az orrát, azzal a kanyarsebességgel amit a más autóval ott megcsinálsz. A futómű egy családi autó futóműve, ami fel van keményítve, fékek alul vannak méretezve, esetleg előre egy nagyobb tárcsa vagy 2 dugattyús nyereg elférhetett volna.
Van viszont egy relatíve erős motor , ami nagyon jól tud menni, de csak egyenesben, kanyarban nem tudja levinni az útra az autó a 250 lovat.
Egyszerűen nincs balansz az autóban, és ha ez sportos , akkor egy biturbo Passat is az, vagy minden ami 200 lóerő felett van.
Ezek így elsőre nagyon negatívnak tűnhetnek, és az jöhet le hogy utáltam az autót, de egyáltalán nem erről van szó, csak ha valamit sportos-ként árulnak, és Te sportos autót akarsz venni, akkor csalódás lesz, hidd el.
Egyébként, ahogy írtam már fentebb is, családi autónak tökéletes tud lenni, bár az elszálló árak miatt már nem éri meg szerintem, ha valaki Octaviat akar családi autónak a 150 lovas diesel jobb választás.
A mások által leírt idegesítő hibák nálam is előjöttek, és amíg használtam nem is lett rá megoldás (lefagyó semmire nem reagáló Infotainment, cicergő-recsegő műanyag hangok belülről, olvadó motortér burkolat).
Saját magamnak biztos nem vennék O4-et, örültem neki mikor leadtam, azóta egy Giulia van és az a vicc, hogy annál az autónál nincs kidomborítva a sportosság, mégis ég és föld a különbség.
Hibalista
- Infotainment rendszer 5 frissítés után sem stabil, szerviz nem tudott rá megoldást. - Motortér felső burkolat a hőterheléstől megolvadt. - Szokásos olaj zabálás, 8ezrenként simán rátöltöttem 2 litert. - Sávtartó rendszer működése kiszámíthatatlan, a vészfék asszisztens random fékezget ha valamit túl közelinek érzékel, pl autópályán elhalad melletted valaki.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Giulia |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
