A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia 2.0 CRTDI DSG Style 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fantasztikus mechanika, rettenetes elektronika

Szöveges ítélet

2020 márciusában olyan szerencse ért, hogy a cég egy új autót vett nekem. 2 lehetőségem volt. Vagy kapok egy 3-as Octavia-t, vagy egy kicsit többet kell várni, de egy 4-es Octavia-ba ülhetek bele. Mivel árban sem volt nagy eltérés azonos felszereltség mellett, az újabb modellt választottam még úgy is, hogy lassabban kapom meg. Hiba is volt meg nem is.

A flottakezelőtől kaptam addig is egy kombi 3-ast 1.6 CRTDI motorral, manuális váltóval. A mindennapokban remek társnak bizonyult, de ezt majd megírom egy másik ítéletben. Eleinte úgy volt, hogy 3 hónapig lesz nálam, annyi idő allatt érkezik a megrendelt autó. Aztán a 3-ból 4 hónap lett, majd 5 aztán már egy fél év is eltelt, mire szóltak, hogy az országban az autó, hamarosan átadják. Ez még egy hónap volt.

Ami először feltűnt a kereskedésben, hogy valamilyen oknál fogva a kocsi szűkebb mint az előző. Bár széltében és hosszában is nőtt pár centit az elődhöz képest, mégis olyan érzésem volt, hogy nem adja azt a terpeszkedős érzést. Akár előre ültem, akár hátra, volt egy bunker hangulat, amit csak fokoznak a kis méretű ablakok. Ez még önmagában nem probléma, könnyen hozzá lehet szokni és az első pár km után már nem is zavart.

Már a kereskedésben mondták, hogy az autó felhasználójává kell válnom, amihez kell mindkét távirányító. Ezt az átadáskor a Skoda szakembereinek segítségével sem sikerült megtenni, csak 2 nappal később hagyta az autó, hogy regisztráljam magam. Újabb furcsaság, de aztután már a mobilomon is megnézhettem, hogy bezártam-e a kocsit, ami néha nem jön rosszul.

A Skoda Octavia 4 Facebook csoportban már írta a többi tulajdonos, hogy vannak komoly szoftveres problémák, de nekem az első 1000km olyan eseménytelen volt, hogy már-már elhittem, engem minden említett hiba el fog kerülni. Az optimizmusom addig tartott, amíg a szentendrei úton a front assist úgy nem gondolta, hogy mindjárt meghalunk, ezért egyszer csak nyomott egy satut úgy, hogy közel-távol senki sem volt. Szerencsére. Ennyire durva malőr szerencsére többször nem esett meg vele, de rendszeresen közli, hogy egyáltalán nem működik vagy csak részlegesen tudja ellátni a feladatát, jelentsen ez bármit is. Az esőt és a ködöt nem szereti.

Úgy gondoltam, hogy a hosszabb utakon az adaptív tempomat is jó társam lesz, segít majd követni a forgalom ritmusát. Ez autópályán igaz is, de máshol inkább nem használom, mióta egy főúton egyszer csak szinte nullára lassította az autót, mert úgy érzékelte a teljesen üres úton, hogy van előtte valami, ami miatt fékeznie kell.

Ennél csak a sávtartó okozott több bosszúságot, ami szűkebb utakon nem tudja eldönteni, hogy éppen merre rángassa a kormányt ezzel frászt hozva rám. Indulás után inkább ki is kapcsolom. Az M0-n kanyarban is azt gondolja, hogy túlzottan a sáv szélén vagyok akkor is, ha pont középen megyek. Ha kicsit a belső ív felé mozdulnék, akkor meg amiatt kormányoz vissza így ping-pongozva velem és az utasokkal.

Az, hogy nem csatlakozik a fedélzeti elektronika a telefonhoz automatikusan szinte már említésre sem méltó, ahogy az sem, hogy rendszeresen kiírja a parkolóradar, hogy a csomagtérajtó nyitva van, amikor be van csukva. Egyszer kiírta, hogy minden légzsák inaktív, a parkolóradarral, tolatókamerával és kézifékkel együtt. Ez egy fél nap állás után magától megjavult.

A virtuális műszerfal meg tudja jeleníteni a térképet is, így nem kell túl hosszú időre levenni a szemünket az útról mégis tudjuk, hogy merre járunk és hol kell kanyarodni. A felület valamelyest testre szabható, de nem annyira, ahogy azt a Skoda a promo videójában mutatja.

Most úgy tűnhet a fentiekből, hogy ez a kocsi egy szarkupac, pedig nem. Minden mechanikus része hibátlan. A motor erős és nyomatékos, bármikor gondolkodás nélkül megindul. A kasztni erős és jól szigetelt, semmi csavarodás, rezgés vagy más zaj nem szűrődik be. Masszív szerkezet benyomását kelti. A normál tekercsrugós futómű szépen kivasalja az úthibákat és kényelmesen suhan nagy tempóval is. A váltó finoman kezd kúszásba és a gáz lenyomására kis késlekedéssel ugyan, de kiszámíthatóan juttatja el a vonóerőt az első kerekekhez. A fokozatokat finoman váltja és alapvetően alacsonyan tartja a fordulatot, de manuálisan is bármikor felül lehet bírálni ha szeretnénk. Az ülések kényelmesek és hosszú út után is fitten szállok ki az autóból.

A Led matrix fényszórók szinte nappali világosságot varázsolnak az útra, a kanyarba pedig remekül világít be a ködlámpa. A hazakísérő fény, a futó indexek vagy a nyitáskor és záráskor derengő hátsó fényszórók mind nagyon menőn néznek ki, egy modern autó benyomását keltik.

Összefoglalóan úgy szoktam jellemezni, hogy egy remek autó ami a mechanikus dolgokat illeti és maga a rettenet ami a szoftveres részét. Nem tudom, hogy a szoftverfrissítések meg fogják-e oldani a problémákat, csak remélni tudom, hogy igen. Ettől még egy szerethető kényelmes kocsi, de bosszantó, hogy egyszerű funkciók is mint a Bluetooth kapcsolat is teljesen esetlegesen működnek.

Hibalista

- Légzsák hiba jelentkezett a parkolóradarok és a kézifék hibájával együtt - Front assist hiba - Adaptív tempomat indoklatlanul lassított autópályán - Sávtartó kanyarban megbízhatatlan - Csak az esetek 50%-ában csatlakozik a telefonhoz automatikusan

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2020
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 12
Megbízhatóság (2) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)