Cseh remek, de a szoftver még mindig mekeg.
Szöveges ítélet
Első 0 km-es kocsim.
Céges autó, előtte mások által levetett kocsikat hajtottam. Nekem nagyon bejön a kocsi formája. Elegáns, nem kirívó, nem szül előítéleteket. Belül kellően tágas, 4 felnőttnek is, és nagyon letisztult. Eddig az összes Skoda kicsit egyszerű volt eddig az Octaviáig, de ezzel most nagyot léptek előre minőségben / designban. Csak limuzin jöhetett szóba, és ezzel a hatalmas 600 literes csomagtartóval, isteni. 17" felnikkel kértem, amik kellően látványossá teszik az autót. Féltem, hogy kevéske lesz az 1.5 150LE, de mindenre elégséges, pláne egy ilyen könnyű kasznihoz. Előtte próbáltam egy automata 1,5 benzin Insigniát oda szerintem nagyon kevés egy ekkora erőforrás. Vezetési élmény nem sok, de engem ez abszolút nem érdekel. Az ülések nagyon jól tartanak, hosszú vezetés után sem jelentkezik hátfájás. Szeretem a sok-sok újdonságot, amit az autó ad, nekem egy 14 évvel ezelőtti technológiához kellett viszonyítanom.
Pozitív:
manuál váltónál a tempomat fékezi is az autót, és váltás után is tartja a beállított sebességet. Vagy pl. a tolatóradar abból az irányból (hangszóróból) szól, ahol közel van valami. A váltó szépen kapcsol, abszolút nem hiányzik az automata az előző kocsimból. A visszagurulás gátló fenomenális dolog, mindenkinek ajánlom, rengetegszer segít pl lámpánál lejtős úton. A front asszisztens simán lefékezte a kocsit egy őz kukoricatáblából való öngyilkossági kísérletekor, itt az emberi reakció biztos, hogy kevés lett volna. Amit nagyon bánok, hogy nem harcoltam ki az az elektromos csomagtartónyitást, mivel dög nehéz az 5. ajtó. Végre nem izzadós (télen meg rideg) bőr, hanem szép szövet belül, illetve szerintem kellően gyors az ülésfelfűtés, és remek a kormányfűtés is. Mivel kisgyerekes apa vagyok a hátsó ülések műbőr bevonata is kötelező "x" volt az extráknál.
Negatív:
A kocsi szoftvere, és annak kezelése egy agyrém, de idővel szokható, és jönnek rá a frissítések, pár dolgot már javítottak, tehát bízom benne, hogy idővel helyre teszik. Az asszisztok elmennek, a sávtartó viszont botrány, + a sok-sok okoskodó üzenet, és kikapcsolhatatlan sípoló hangok sokszor kizökkentik az embert, az amúgy nyugodt, derűs kedélyállapotból.
Fogyasztása 6e km után, 70% városi használattal 6,7 liter dinamikusabb vezetési stílus mellett. Én azt gondolom ez abszolút vállalható. Autópályázáskor 130-at tartva jönnek az 5l-es értékek is!
Képek sajátok.
Update: 55000e km után vagyok, a szoftver továbbra is siralom. Lassan bootol, sokszor kifagy. Android Autos telefont útközben számtalanszor elveszít, ha rá van csatlakoztatva kábellel, ha nincs.
Hibalista
- 40e km után nyikorgó fékek, szervíz megállapítja hogy komplett tárcsa, betét csere. - Az új (cégesként elvártan gyári) fékek is nyikorognak.. - Telefon töltés: hosszabb úton, a telefonon navit használva, és zenét hallgatva egy idő után nem tölt a kábelen. Próbáltam másik kábellel, majd másik autóban is (hátha telefon gond) hosszabb úton, ott nem jelentkezett ilyen probléma.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | s80 d5 | Következő autója? | VW |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
