Csak akkor, ha céges autónként adják.
Szöveges ítélet
Elgondolkodtam rajta, hogy a "zs" generáció tényleg attól nedvesedik, hogy nyalogatva, kapargatva, simogatva kell kezelni egy jármű rendszereit ?
Megfejteni nem sikerült, de érzésre inkább olyasmi, hogy ezt nem felnőtt emberek készítik felnőtt embereknek. Inkább emlékeztet arra, ahogy a sután csámpás tizenéves lányok görnyedt háttal merednek bele az akármilyen fonjukba és idétlenségeken vihognak, miközben lefényképezik a tökfőzeléket és jól megmutatják a többi bugyuta haverjuknak.
Kb így foglalnám össze az autó infotainment-nek nevezett valamilyét, illetve az abba taknyolt szoftvert.
Igazi katasztrófa. De tényleg. Lassú, béna, helyenként agresszív, idegesítő, nem konfigurálható ( még annyira sem, mint egy olcsó telefon ), megbízhatatlan és menet közben kezelni veszélyes.
Úgy tölt be mint kb egy windows 3.1. Annyira stabil, mint egy windows 8.
Leszarja, hogy milyen beállításokkal akarod használni, minden gyújtásciklusnál reseteli azokat. Mármint azt, amiről a gyár úgy gondolta.
Mert a hűtő-fűtő rendszert pl. azonnal újraindítja, ha az előző leállításnál be volt kapcsolva. Olyankor a képedbe fújja a jéghideg, vagy épp forró levegőt, ami van benne - azonnal, kérdés nélkül. Kikapcsolni azonban csak akkor tudod, ha majd a percekig tartó, bootolásnak nehezen nevezhető feltápászkodása befejeződött. Állandóan turkálna a rákapcsolt telefonban, csak a telefonból tiltva lehet lekoptatni, illetve a kijelzőn kell minden indulásnál elhajtani a sunyiba. Tudjál róla : Ha nem osztasz meg semmit, akkor is megoszt rólad, amit csak tud. Folyamatosan helyadatokat közöl,ez biztos. A legjobb az, hogy bár van benne belső GPS rendszer és csak kijelzők vannak rajta, egy nyamvadt navigációs rendszer nincs benne. Erre az a duma a Skodánál, hogy úgyis mindenkinek van a telefonjában, és azt majd tükrözi az autóba. Bekaphatják.
Menet közben, ha állítanál azon, hogy hidegebb, vagy melegebb legyen, esetleg bekapcsolnád az ülés fűtését, azt csak tükörsima úton, egyenesben lehet. Egyébként életveszélyes. Nem találod el a tapogatós istenverését, elkezded bámulni, hogy mi a bánatért nem kapcsol, nem figyelsz az útra és mész a levesbe. Ne tedd. Ez egy gyilkos megoldás.
Sorolhatnám még, legyen annyi elég, hogy még a belső szervízesek is szörnyülködnek rajta.
Az autó formája jó. Tetszik. A motorizáltsága elég. De semmi több. A gázreakció kellemetlenül lomha. Néha azért kell kapcsolgatni, mert egy emelkedőn haladva, felkapcsolás után, mire felvenné a ritmust, elfogy a lendület. Drive by wire ? Turbo ? Együtt a kettő ? Mindegy is. Nem vagyok egy márka híve sem. Nem prémiumhoz hasonlítva: az mk3 mondeo futóműve ennél sokkal jobb, pedig az 15-20 éve készült. Ez dülöngél, elpattog. Ugyanazokon az utakon járva - több típussal is - úgy fest, ez a futómű nem egy sikerült darab.
Az utastér csendes. Az ülések formája, mérete, tartása rendben. Én konfekció méret vagyok a 180 centivel, meg 80 kilóval. Erre biztos OK.
A multifunkciós kormány és a mögötte levő kijelző rendszere sem tartalmaz sok koncepciót. A sávfigyelést itt lehet kezelni, de a start/stop izét nem. A megjelenített menü oldalak minden felesleges vackot kiírnak, pl. fogyasztás ebben a pillanatban, a lejátszott zeneszám előadója, elindulástól eltelt idő és egyéb baromságok, de pontos időt, külső hőmérsékletet, vagy egyéb értelmes információt nem lehet megjeleníteni rajta, azokat vadászhatod a kijelzők margóján. Én személy szerint rühellem ezt a "szürke-szürkével" kijelző stílust. ( Ja, el ne felejtsem, amikor bekapcsolod, akkor van színe, nyélen kék az egész, ha pedig kikapcsolod az autót, akkor bezzeg van ám 3D-s Skoda autó forgatás, parasztvakításnak ).
Az utazási komfort jó. Hely az van benne bőven. Inkább közlekedési eszköz, mint autó. Tök steril, autó élmény pont nulla.
Hátramenetben ( ez sedan ) mintha bunkerből próbálnál kilátni. Segít a tolatóradar - ami előre indulás után fél perccel már el is takarodik a képernyőről. SEGÍTSÉG !!!
A váltókar pontatlan. Ha nem tolod be az utolsó milliméterig,nyomatékosan, lekövetve a dupla "H"-t, akkor nem kerül a helyére, olyankor rondán kerreg.
A fék jó, elég. Semmi extra, ebben ne keress határozott nyomáspontot, stb. Nyomod, lassul, ahol kell, megáll.
A csomagtér jó nagy, jól pakolható, az ajtaja kegyetlen méretű, nők szerintem fel sem tudják rendesen nyitni, akkor batár, van súlya gazdagon.
Nagyon vegyesek a tapasztalataim, de egyet biztosan tudok :
Magánemberként, magánembernek nem javasolnám soha, hogy egy ilyenre költsön el 7,5 - 10 millió forintot.
Hibalista
- Infotainment
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
