A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia 2.0 TDI, DSG - 2020 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az „Új dimenzió” helyett csak felszínesség, minőség nélkül

Szöveges ítélet

Skodából ez az ötödik, Octáviából a negyedik autó, amit használok. Ez idáig azt tapasztaltam, hogy Skoda, mint autógyártó nem nyújt egetrengetően különleges dolgokat, de az árához viszonyítva megbízható és azok a funkciók, amik belekerültek, azokat tűzön vízen keresztül garantáltan tudja. Egyik Skodám se hagyott ott az út szélén soha és a kötelező szervizeken túl sem kellett vagyonokat költeni rá, nem voltak idegesítő funkciók, csak mindegyik tette a dolgát.
Az új modell megrendelése előtt az összes megjelent tesztet bemutatót, videót, véleményt megnéztük, informálódtunk. Ezekből leszűrve azt a képet alkottuk, hogy ez egy nagyszerű, korszerű és kiforrott jármű, ami megéri az árát, idézem: „Új dimenziókba lépett az OCTAVIA negyedik generációjával”. Még akkor sem fogtunk gyanút, amikor tavasszal felröppent a hír, hogy a szoftverhiba miatt szüneteltetik a szállításokat. Néhány hónap elteltével megérkezett és onnantól kezdve vége lett a nyugodt hétköznapoknak, hétvégéknek… Sajnos a tapasztalatok alapján leszűrhető, hogy ez az „Új dimenzió” csak a felszín. Az eddigi autóimnál összesen nem tapasztaltam az elmúlt 18 éveben annyi hibát és kifogásolni valót, mint ebben az új Octaviában röpke két hónap alatt.
Az autó külsőre sokat változott, én azt gondolom, hogy a korábbi Octáviákban volt megkülönböztető, egyedi vonás, ami ebben a modellben elveszett – inkább azt mondanám tömegtermék lett, ráadásul annyira ronda, hogy az már szép. Belülről nézve az első benyomás, hogy leszűkült a látótér – mintha tankban ülne az ember és a csak a lőréseken át látnánk a környezetet – főleg oldal és hátsó irányban. A hátul, középen ülő gyermek is garantáltan kitakar mindent a hátsó ablakból – az előző Octavában ez messze nem így volt – rettenetesen zavaró és veszélyes is. A műszerfalat nézve nem érti a halandó, hogy minek kellett középre beállítani egy randa 10”-os tabletet – ja, hogy ez a trend?
Beindítva az autót életre kel a MIB3 „tablet”, hihetetlenül lassan – van idő bőven végig gondolni az aznapi teendőket - 2020-ban hogyan tudtak ilyen lassú vacakot beszerezni, miért pont ezen kell spórolni? Úgy fél-egy perc után komótosan megjelennek szép sorban a hibaüzenetek, hangos sípolásokkal megerősítve, hogy a mai nap épen melyik funkció sztrájkol. Indításkor az amúgy megfelelő fényerejű fényszórókat azonnal, automatikusan bekapcsolja, ha kell, ha nem – sőt, ha úgy gondoljuk, hogy lekapcsolnánk, akkor szinte azonnal visszakapcsolja – nehogy már jobban tudjuk mikor kell annak világítani.
A két literes dízel sajnos csak DSG váltóval rendelhető. Azért sajnos, mert az amúgy erős nyomatékos motor ezzel a váltóval nem azt hozza, amit egy 6 sebességes váltóval tudna. Induláskor és előzéskor tapasztalható másodperces késleltetés nem teszi kellemesé a közlekedést, ha pedig nagyobb gázadással próbáljuk meg bíztatni, akkor először nem történik semmi, utána viszont eszeveszetten megindul. Motorfék az viszont nincs. Így az embernek az az érzése, hogy pont fordított ütemben közlekedik, mint a többi autós - amikor próbálod tartani a tempót, akkor az autó csak keservesen indul meg, amikor mások már visszaengedték a gázpedált mi még szabadonfutó üzemmódban száguldozunk és a végén hatalmasat fékezhetünk. A váltóval kapcsolatban másik észrevétel a bizonytalanság, mintha összezavarodottan kapcsolná a fokozatokat, nagy ritkán találva el a megfelelő sebességet. A DSG váltó számomra egyetlen előnye az alacsony fogyasztás, az öt literes átlag simán hozható autópályán is.
Kb. 4000 km használat mellett már az első naptól kezdődően minden nap tapasztalható hol nagyobb, hol kisebb hibajelenség, főként a MIB3 kapcsán. Néha egyes funkciókra kijelzi, hogy nem elérhető, próbálja később (pl. rádió, média, navigáció), néha csak újraindul menet közben, más hibák viszont stabilan reprodukálhatók (hibalistában részletesen). Az asszisztens rendszerek (Lane Assist, Front Assist, Parkolássegítő) az utolsó három hétben végleg megszűntek dolgozni, csak a nagy sárga alert van helyettük. Ezzel eddig hét alkalommal jártam a szervizben, egy-egy napra otthagyva az autót, természetesen nem sikerült megoldani a problémákat.
A vicc, hogy még az acél pótkerékhez tartozó gyári emelő is rossz volt – egy 12 milliós autó árába már nem fért bele az autóval egyidőben megrendelt és kifizetett gyári 4 db kerékőr csavar cseréje – így az első délután hazaérve, cserekor derült ki (szerencsére nem egy defekt során), hogy az új emelő selejt, amit a szervizben harmadik személyes megjelenésre sikerült kicserélni?!
Az összkép alapján az látszik, hogy egy félkész autót adnak el, amiben az alapvető dolgokat sem próbálta ki senki sem. Miért van az, hogy az alapvető dolgok sem mennek? Egy beltéri világítás álló motornál miért csak fél percig kapcsolható be, utána már nem (csak, ha kinyitom az ajtót, akkor kapok +30 másodpercre bonust)? Miért van az, hogy leállított motornál a helyzetjelző lámpák bekapcsolva maradnak fényes nappal? Ezekhez persze nincs a menükben semmi konfigurálási lehetőség, pedig nem kerülne semmibe. A „csak” bosszantó dolgok mellett azért van néhány életveszélyes feature is: a Front Assist főúton előzés közben vészfékez vagy a kerékpáros előzésekor, a felezővonal felé közelítve rángatja vissza a kormányt a Lane Assist - simán elütné, ha hagynám! Ezeket béna aszisztenseket sajnos még kikapcsolni sem lehet véglegesen; ha átmenetileg tiltható is, a következő indításkor mindent lehet tiltani ismét. Az adaptív tempomat szintén a használhatatlan kategóriát súrolja, maximum akkor ér valamit, ha üres az út - ha rajtunk kívül más is közlekedik az úton, akkor érdemes inkább kikapcsolni, úgy biztonságosabb.
Okos autónak nem titulálnám, inkább okoskodónak: állandó értelmetlen, figyelemelterelő üzenetek jelennek meg menet közben is, idegesítő sípolásokkal. A vezetés nem élmény, sokkal rosszabb: már indítás közben felszökik a vérnyomás és agyvérzés kerülget, hogy lehet valamit ennyire elszúrni? Ezt miért engedték forgalmazni?

Hibalista

- motor leállítása után az autó órája elkezd késni, akár 30-40 percig ugyanazt mutatja
- Lane Assist meghibásodott
- Front Assist meghibásodott
- Parking Assist meghibásodott
- MIB újraindul
- navigáció, rádió, média hibaüzenetek: sajnos éppen nem áll rendelkezésre
- Skoda Connect beállításokat elfelejti, újra kell regisztrálni
- motor leállítása után 10 perc után (kb. 10 perc után felvillanik a MIB képernyője) lehajtva az utasoldali napellenzőt és elhúzva a tükör takaró fedelet lekapcsol a MIB és a központi zár minden ajtót nyit
- Belső világítás a motor leállítása után csak 30 másodpercig használható
- A helyzetjelzők a motor leállítása után fényes nappal is bekapcsolva maradnak
- A tompított fényszóró használatakor középen marad egy sötét, megvilágítatlan folt

Ide hordtam szervizbe

Porsche

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2020
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)