A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2020)

Octavia COMBI Style 2.0 TDI DSG SCR 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az autó jó, az asszisztens rendszerek életveszélyesek.

Szöveges ítélet

Céges, jól felszerelt autó, 0 kilométerrel vettük át a flottakezelőtől. Fél évnél is többet kellett várni rá, és fél éve használom. Tetszik a formája, a felhasznált anyagok, a motor teljesítménye. Nekem bejön a váltókapcsoló, és király a fogyasztása! Az utastér csendes, az ülésekkel sincs bajom, hosszú távon, autópályán nagyon kényelmes. Imádom az elektromos csomagtérajtót, a kilépő talajmegvilágítást, az aktív led mátrix fényszórót, az index működését, a kulcs nélküliséget (minden ajtón van érzékelő), a kormányfűtést, holttér figyelést,...
De sajnos van sok dolog ami lehúzza az értékelést. Ezek egy része csak kellemetlen, bosszantó, de sajnos van ami konkrét életveszélybe sodorja a vezetőt. Ezeket én rendszeresen jelzem a flottakezelőnél, ha bekövetkezik majd a baj (mert egyszer tutira be fog), akkor legyen mit megmutatni, hogy nem előjel nélküli volt a probléma.

Kifejezetten veszélyes hibák:

1, A vészfék asszisztens időnként (kiszámíthatatlan mikor) nyom egy satuféket. Ebből simán lehet ráfutásos baleset, vagy vizes úton árokba repülök, vagy valaki megnevel "büntető fékezés" miatt.
2, A sávtartó automatika időnként benézi a sávot (pl egy repedés az aszfalton) és kontrollálhatatlan erővel nyúl bele hibásan a kormányzásba, eltérítve az autót a helyes iránytól.
3, Ugyancsak a sávtartó automatika hibája, hogy nem tűri a "jávorszarvas tesztet" és vészhelyzetben nem hagyja majd, hogy kikerüljem az utamba került akadályt, hanem belekormányozza az autót.
4, Az adaptív tempomat bekapcsolt tábla felismerésnél az autópálya belső sávjában satuféket nyom, mert felismeri a kihajtónál elhelyezett 60-as sebességkorlátozó táblát.
5, Az autó hátsó futóműve rossz úton veszélyes. Minden nap rácsodálkozom miként képes az autó hátulja 25 km/h-s sebességnél elpattogni a Szentendrei útról balra kanyarodva a bogdáni úti busz végállomásnál.

Bosszantó hibák:

1, 30 év IT múlttal 2 teljes napig tartott az autó beállítgatása. Iszonyú zavaros és logikátlan a menürendszer.
2, Időszakosan nem működnek az asszisztens rendszerek (minden). Ez úgy néz ki, hogy csipogás, üzenet és sárga lámpa. Majd eltűnik (néha csak pár másodperc, néha pár perc múlva). Egyszer az autó már állt másfél hetet a szervizben és jövő héten megint megy emiatt. Ilyenkor szoftvert frissítenek, amit a kocsi amúgy is megtesz automatikusan.
3, A telefon felcsatlakozás gyalázat. Kiszámíthatatlan mikor működik és miért nem. Ha több telefont is felismer, akkor ezek közt váltani horror.
4, Beragadnak funkciók. Ilyenkor folyamatosan csak a hibára utaló szöveg elérhető a funkció helyett. Volt már ilyen a felhasználói profil betöltésére (ilyenkor a teljes rendszer nem elérhető), a rádió szolgáltatásra, most éppen a hangvezérlés a soros.
5, Hátramenetben a jobb oldali tükör ledönthető. Ennek beállítása lehetetlen.
6, A központi tablet több másodperc késéssel működik. Borzalom lassú.
7, Az asszisztens rendszereket minden indításnál újra aktiválja a rendszer. Egyenként kell kikapcsolgatni őket elindulás előtt.

Összefoglalva: kiváló autó lenne, de az összbenyomást szétcincálja a hibás szoftver. Céges autóként ezek a felsorolt hibák "bosszantóak", magán vásárlóként ezért az árért ez gyalázat. Úgy gondolom ezt a kocsit az eddiginél magasabb kategóriába pozicionálták (az árából kiindulva mindenképpen), de a végén a megbízhatatlan, nem ajánlott kategóriába kerül. Nagy kár érte, kötélre a felelősökkel!

Helyzetjelentés 60000 km után:

A helyzet az elmúlt másfél évben sokat javult, köszönhetően a frissítéseknek és a megszokásnak :) A vészhelyzeti asszisztens már nem dobál indokolatlan piros jelzéseket és nem tapasztaltam veszélyhelyzetet amiatt, hogy belefékez váratlanul. A tempomat tábla felismerését kikapcsoltam, így ezért már nem kell izgulnom. A telefon kezelése a kocsinak sokat javult, vezetékes és vezeték nélküli módban is megfelelően működik. A sávtartó erőteljes (és időnként hibás) működése változatlan, viszont az indexelési hajlandóságom jelentősen fejlődött az együtt töltött idő alatt, mert irányjelző használatára old a sávtartó (igaz egy-két kattanás késéssel mindig számolni kell). Vészhelyzet esetén a rendszer szerintem még mindig problémát okozna. Az asszisztens rendszerek hibáját jelző hibajelentések és a kapcsolódó sárga piktogramok problémája mind a mai napig jelentkezik. Legutóbb majd egy hónapig volt szervizben az autó emiatt, ugyanis a "emergency assist és travel assist" jelenség már odáig fajult, hogy nem lehetett megmaradni az autóban. Kb 2 másodpercenként csipogás, hibajelentés, sárga piktogram, majd minden eltűnik és kezdődik elölről. Képzeljétek el ezt egy 100 kilométeres útnál... A szervizből úgy adták vissza, hogy "most jó". Ez annyit jelent, hogy utanként max kétszer jön elő a probléma, ami a megelőző helyzetet ismerve, már egy elfogadható kompromisszum (és legalább túl vagyunk az időszakos szervizen és a gumicserén). Csereautóként egy gazdagon felszerelt, vadi új insignia kombit adtak, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy kompromisszum kész legyek az autó visszaszerzése érdekében. Mióta visszakaptam a kocsit néhányszor menet közben újraindult, illetve lefagyott az infotainment, de ezek már csekélységek és jellemzően újraindítás után nagyjából újra működik minden.
Mit lehet tenni ezzel a kocsival? Elfogadni, hogy ilyen és élvezni az üzemanyag kártyát, az automatán bekapcsoló ülés és kormány fűtést és örülni annak a lehetőségnek, hogy a szervizlátogatások elhúzódásával újabb és újabb autó típusokkal van módunk megismerkedni :)

Hibalista

- Valamennyi asszisztens rendszer. A szerviz sem tud segíteni, frissítgetnek, de a jövő hétre már azt jelezték, hogy „Travel assit emergency assist rendszerek javítására nincs még intézkedés”. Ez egy baromi rossz vicc...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia 3 RS Következő autója?
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2020 (2020)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)