Optimális választás, de nagyon nem olcsó fenntartani.
Szöveges ítélet
Alapvetően egy jól össze rakott, masszív autó. 6 évesen, közel 200000 km-el sem nyikorgott belül sehol sem. (ellentétben Octavia 4 Face liftel...). Kényelmes, csendes, jó vezetni, futómű komfortos, de azért jól veszi a kanyarokat.
Az 1.6 TDI 116 Le-s változatánál már nincs turbó lyuk, azaz egyenletesen húz mindig, dinamikus közlekedésre alkalmas.
Fogyasztása dinamikusan ingázásnál falu-fő út-város:
Jó időben 5-5,5 l/100 km
Hidegben 5,5-6 l/100 km
Éves átlag: 5,7 l/100 km
Style felszereltségű volt, vezetés támogató rendszerek nélkül (ez, de hiányzik). A kihangosító jól működött, de szenvedés a telefonkönyvből kikeresni bárkit is, sokkal kevésbé figyelem elterelő a telefont elővenni és megkeresni.
Hibalista
- A legtöbb hiba korából, és futásából adódik, és mindenkinek számítania kell ezekre egy 180-200000-et futott autónál. - Meghibásodások: - - Két zónás klíma jobb oldalon hideget fúj: 1 db szabályzó motor csere 46.000 Ft (Típus hiba) - - Gyenge fűtés főleg jobb oldalon: Fűtőradiátor csere 88.000 Ft. (A G13 használta miatti lerakódások eltömíttik a hőcserélőt. A hőcserélő bal oldalán vannak a hűtőfolyadék csatlakozók, és a folyadék áramlás lassulása miatt a jobb oldalon rakódik le a szennyeződés. Átmosás nem segít rajta cserélni kell. Típus hiba). - - Beázások: - 1. Ajtókban megáll a víz, és hallani ahogyan lötyög: Az ajtók alsó kéder gumiaik vezetik el a vizet, és a gumikon lévő lyukak eltömődnek földel. Ki kell takarítani. - 2. Klíma kondenz víz befolyik az jobb első ülés elé: Fel kell hajtani a szőnyeget, és a fűtőradiátor vonalában a váltó oldalánál van a víz kivezetése. Ez el tud szakadni, főleg akkor, ha megtapossák. Nekem csak vissza kellett raknom a helyére. - 3. Felhőszakadásban nagyobb tempónál történő vezetés után áll a víz a jobb első ülésnél: A jobb oldali első nyúlvány ragasztási hibás 2017-2018 as autók egy részénél. Le kell venni a dob betétet, és a szélvédő előtt lévő víz elvezető vályú kifolyója körül lévő 2 lemez illesztés közötti rést, ki kell nyomni karosszéria tömítővel. Javasolt a bal oldalon is elvégezni ezt. A jelenség a következő: A menet közben beszivárgó vizet a nyúlvány végén, az A oszlop alatt lévő nagy szivacs ideiglenesen felfogja, majd 2-3 órával később már áll a víz a szőnyegen. Így hiába is locsolod az autót bármivel, nem lesz meg, mert kell hozzá a menet szél is. (Itt közel voltam ahhoz, hogy felgyújtsam…) - 4. Kombi csomagtér ajtó pótféklámpájának tömítése elfárad és elszakad: Állni fog a víz a pótkerék körül. A tömítés külön cserélhető 3000 Ft. - Az összes beázás nálam jött elő. - Kopó alkatrészek: - - Olaj és összes szűrő: 55.000 Ft - - Akku csere tanítással: 49.000 Ft (ha nincs megtanítva 1-2 év alatt tönkre megy az akku). - - 3. izzító gyertya csere: 68.000 Ft (Szerelő szerint mindig ez megy tönkre, mert ebben van a nyomás jeladó.) - - Váltó olaj csere: 31.000 Ft (2,5 liter olajat kell beleönteni, úgy, hogy fel kell hozzá emelni az autó elejét. Így elkerülhető az 5 sebességes váltók csapágy meghibásodása, mert a legfelső csapágynak is megfelelő lesz a kenése. 60000 kmenként javasolt cserélni) - - Téligumik: 160.000 Ft (van olcsóbb is, de nekem havas dombokon kell közlekednem) - - Vezérlés csere, olajpumpa szíj csere: 300.000 Ft. (180-210000 km körül szivárogni kezd a vízpumpa a tömszelencénél, látható nyoma nem lesz, csak fogy a hűtőfolyadék. - - Ablaktörlők elől-hátul: 14.000 Ft - - Néhány izzó: 6000 Ft.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 178500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | Octavia 1.5 TSI FL |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
