Jó autó
Szöveges ítélet
Céges (juttatás) autóként használtam 3 évig, tele olyan extrákkal, amelyek nélkül lehetséges élni. Azért felsorolom, amiket szerettem:
- sok légzsák (biztos, ami biztos)
- sok USB, 230 V-os csatlakozó
- tolató kamera, nagyon jó képernyővel (a Talizman után nagy előrelépés volt a radar is, ami abban sokkal rosszabb volt.)
- Infotainment
- a LED világítás zseniális (azóta bajban is vagyok, ha nem automatikus a fényszóró kapcsolása.
- Front Assist: Nem fékezett, csak jelzett, 3 év alatt talán 10x. Többször is megmentett az M7-esen a balatoni utak során. Ha jelzett, akkor a fékek is másként reagáltak a fékpedál lenyomására, az első ülésen az öveket előfeszítette az automatika. Inkább arra kellett ügyelnem, hogy a mögöttem lévő autó ne jöjjön belém.
- Digitális klíma: ilyen jól működő, megfelelően beállítható klímával még nem találkoztam.
- Esőre érzékeny ablaktörlő. Nem tűnik fontosnak, de nagyon sok kapcsolgatástól mentett meg.
Mit szerettem még:
- méret: 4en simán befértünk egy tengerparti nyaralás holmijaival, ami után még elugrottunk az osztrák hegyekbe is.
- motor: Lehet takarékosan vezetni, azt nagyon meghálálja. Én nem így csináltam, ezért jött ki a 7 liter. Nem a 0-100 bajnoka, de az kit érdekel. A lényeget tudja. Ha előttem ment egy traktor, teherautó, busz, vagy kamion, nem okozott gondot leelőzni. 2500-3500 között belesüppeszt az ülésbe. Autópályán sem kell félni a belső sávtól. 210-et mutatott nekem, annál tovább nem gyorsítottam.
- váltó: minden fokozat hosszú. Én nem tartottam be a gyári ajánlásokat. 1, 2 elindulni, vagy emelkedőn. 3 már akár 30-nál is, de ha kell 110-ig nyugodtam (145-ig bírta, és még nem ment pirosba). 4 40-től 170-ig, 80-120 között harapott. Az 5-öst nem nagyon tudtam használni, talán 80-90 között. Aztán a mindenütt használható 6-os. Az érdi emelkedőn 6-osban 100ról simán felgyorsult, nem kellett visszaváltani. Talán autópályán hiányzott a 7dik, mert szerintem 150 után hangos lett.
- menetstabilitás: tele volt minden elektronikával. Csak télen csúszkált néha, akkor is inkább, mert kanyarban túl nagy gázt adtam. Azért érzékeny volt a kanyarra, oldalszélre, autópályás kamionelőzésre. Ilyenkor kellett gépészkedni.
- világítás még egyszer: drága volt, és nagyon jó. LED főfényszórók. Automatikusan kapcsolódtak be. Távolsági automatikusan lekapcsolt, ha jöttek szemben, vagy kanyar jött, vagy... Ennek a programja először nem volt túl jó, rám is villogtak, de aztán javítottak rajta, és megszerettem.
- ablakok: Ez az autó nem a szokásos börtön a minimális méretű hátsó ablakokkal. A gyerekek is kiláttak. A hátsó ablak is nagyon jó méretű volt. Ez mondjuk főként tolató kamera hiányában fontos.
Negatívumok:
- az ablaktörlő a szélén túl sokat hagyott ki a vezető oldalon (szerintem ebből a szempontból egyre rosszabbak az autók). 3 év alatt elől 2 lapátgarnitúra volt. Nem voltam túl elégedett, sokszor a visszamozgásnál maszatoltak a lapátok.
- a kocsi elején a hasmagasság alacsony volt. Nem szívesen padkáztam. A garázsba be, és kiálláskor állandóan vigyáznom kellett.
- elektromos ablakemelő: a gombok kényelmetlenek voltak. Egy 2002-es Fabiaban is jobbak voltak. Ha egynél több ablakot próbáltam egyszerre mozgatni, az egyik biztosan leállt.
- hátsó csomagtartó ajtaja: Magasra nyílt (ami nem baj), de azzal a lelógó valamivel kellemetlen volt becsukni.
Egy Octavia presztízse nem túl nagy, mi mégis nagyon szerettük.
Viszonylag alacsony pontokat adtam, mert úgy gondolom az nem mond semmit, ha nem differenciálunk. Ha én 7et adok, 10ből, akkor azt nagyon jónak gondolom.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Talizman | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
