Cseh svájci bicska
Szöveges ítélet
Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a céges autómat magamnak választhattam meg. Többszöri keretszűkítés után a szív (Alfa Giulia) és az ész küzdelmében az utóbbi diadalmaskodott. Nem bántam meg azóta sem.
Ha a svájci bicska autó lenne, akkor a csehek gyártanák. A benzines kombi RS mindenre jó, amire szerintem egy autó kell. Munkába menet csendesen el lehet vele krúzolni. Ha erre ráunt az ember, akkor RS módban az F1 váltót csépelve meg lehet kicsit emelni az adrenalint (talán még szerpentinezni is van értelme vele, bár ott az elsőkerekessége már sokat ront az élményen). A hétvégén pedig bele lehet pakolni az egész családot, és nem kell veszekedni az asszonnyal, hogy miért van ennyi cuccunk, mert úgyis belefér. Rengeteg praktikus tárolóhely van benne, ahol betuszkolt játékot, kajamaradékot, vagy egyéb rég elfelejtett dolgot találhatunk.
Anno kicsit bántott, hogy már csak automata váltóval lehetett rendelni, de ha nem hajszolja épp az ember, akkor nagyon kellemes ezzel. Ha meg igen, arra ott az F1 fül. Sokan szídják a DSG-t, szerintem 99%-ban rendben dolgozik, és sport módban nem is lassú. Meg kell szokni és lehet vele élni.
Az viszont még jobban bántott, hogy nem lehetett összkerékkel rendelni. Ez nem csak kanyarfűzéskor gond, hanem pl. emelkedőben, vizes aszfalton is bűvészkedni kell a gázzal, hogy ne vesszen el a tapadás. Ezt már nehezebb megszokni, de legalább a sofőrnek is marad némi dolga.
Talán pont ez az egyetlen igazi negatívuma: szépen csendben megcsinál mindent. Őszintén szólva, egy félkegyelmű is tud vele egészen gyorsan menni. Ami egyrészt ijesztő, másrészt kicsit elveszi az "érzést". De valószínűleg ez csak a magamfajta hülyéket zavarja... :)
Eddig 85e km alatt semmi érdemi gondja nem volt. A 30e-s rugalmas olajcsere periódust én felezem. Szerintem ez a TSI hosszú életének a titka. (Igen-igen, melegítjük, visszahűtjük. Ez is megvan.)
Ja, és még egy apróság: 50 literes tank, pff... Ma már egy villanyautó többet elmegy egy szuszra, mint ez. De ezzel is lehet élni.
Szóval szerintem ez egy JÓ autó.
Hibalista
- Egy szoftverfrissítés kellett rá, mert néha lefagyott. De igazán nem lett jobb. - A jobb első futómű nyöszörgésére volt egy visszahívás, garanciálisan javították. - Fékcső (nyestgyanús)
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 95000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 320d | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
