Az erős családi
Szöveges ítélet
A teljes belső kialakítás a korábbi generációhoz és a versenytársakhoz képest is minőségi és letisztult. Az egyetlen dolog ami nekem nem tetszik, az a fránya zongoralakk a sebességváltó körül, ugyanis rettentő könnyen karcolódik. Csak az USB kábel vége szokott időnként hozzáérni, de nagyon meglátszik.
Az ülések alapvetően kényelmesek, de lehetne kicsit több oldaltartásuk. Én az átlagnál magasabb vagyok és a lábaim aránytalanul hosszúak a felsőtestemhez képest. Ezekkel a fantasztikus adottságokkal 500+km-es távokon az Octavia nem a legkényelmesebb autó számomra, de a párom akinek a lábai nem végtelenül hosszúak nem szokott panaszkodni.
A hátsó sorban, illetve a csomagtartóban is Octaviasan nagy a hely. A csomagtartóba lehet rendelni műanyag tálcát, ezt mindenkinek javaslom aki táskákon és csomagokon kívül mást is szokott szállítani. Itt megjegyezném, hogy a csomagtartó időnként nehezen csukódik, már-már be kell csapni az ajtót, hogy záródjon.
Az infotainment rendszer jól átgondolt, könnyen kezelhető. Az Android Auto kicsit lassan indul be, de úgy hallom ez nem Skoda sajátosság. Az alap hangszórók minősége szerintem jó, nem rendelnék felárért mást.
És akkor térjünk rá a motorra, váltóra. Mindenek előtt leírom, hogy olyan sofőr vagyok aki a forgalom ritmusát felveszi, mindig a megengedett sebességhatáron közlekedik, azonban van egy olyan perverzióm, hogy szeretem a fogyasztást alacsonyan tartani. Nem szoktam padlógázzal gyorsulni, ha nem muszáj nem is előzök, de szeretem ha a lehetőségem megvan rá. Ezeket figyelembe véve a 2 literes TSI DSG váltóval nekem a tökéletes párosítást, bár minden bizonnyal ezt mondanám az eggyel kisebb TSI-re is.
A motor 190 lóereje és 320Nm-es nyomatéka mindenre elég, 5 emberrel és teli csomagtartóval is lehet vele pályán emelkedőn előzni 130-ról. Alacsony fordulaton is erős, nem kell forgatni. A DSG váltó normál állásban kifejezetten takarékosan váltogat, így az átlagfogyasztásom 7,4 literes. Főként pályán, vagy külvárosban használom az autót alacsony forgalom mellett, így ezzel szerintem az átlag alatt vagyok. Eddig maximum 5 alkalommal kerültem dugóba, akkor viszont az indítástól mért átlagfogyasztás pillanatok alatt 10 liter fölé szaladt.
A futóműről sokat nem írnék. Úgy van hangolva, ahogy azt az ember elvárja egy kényelmes utazóautótól. A fekvőrendőrök és úthibák nem fájdalmasak, de kanyarban nagy az autó dőlése, ami az ülések oldaltartásának hiányában tud bosszantó lenni.
Szeretnék külön részt szentelni a start-stop rendszernek, ugyanis ami ebben az autóban van, az egy hulladék. Az összes embert ki kellene rúgni, akinek ehhez valaha bármi köze volt. Úgy tűnik, mintha csak a sebességet figyelné és már 5km/h környékén lekapcsol fékezés közben. Ez különösen bosszantó araszolás közben, vagy ha az ember olyan piros lámpához gurul be, ami pont megállás előtt vált. Még szerencse, hogy ki lehet kapcsolni.
Eddig az autóval csak olajcserén voltam. Annak az ára 45.000Ft+ÁFA, ami ekkora motorhoz szerintem nem drága.
Összességében nagyon elégedett vagyok vele és bátran ajánlom másoknak is ezt az autót.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Tétény Autóház
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
