A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2017)

Octavia 1,4 TSI DSG Style 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A racionális döntés

Szöveges ítélet

Az asszonnyal még tavaly év végén eldöntöttük, hogy lecseréljük idén már 10 évessé váló Mazda 6-osunkat, kezdtek előjönni tipikus problémái, gondolok itt rohadásra, illetve pici alkatrészmeghibásodások kezdtek már idegesítőek lenni, 220ezer feletti km-rel már aggódtunk a lendkerék -és társai nem túl pénztárcabarát cseréje miatt is.
Kezdetben Diesel 7es Passatban gondolkodtunk, de a sok visszatekert, csalóka hirdetés és a valóság közötti megdöbbentő különbség teljesen elvette a kedvünk ettől a vonaltól..
Szemezgettem a használt Superbbel, de az asszony félt tőle, mert neki túl nagy, így Octaviát kezdtünk el nézegetni, majd megegyeztünk, hogy nézzünk újat, azzal legalább 5 évig nem sok baj lesz..
Az előző autónk dízelproblémái miatt egyértelmű volt, hogy benzinest nézünk, a mostani TSI-motorokról már sok rosszat nem lehet olvasni, így esett a választásunk az 1,4-es motorra amivel azzal a 150 pacival már lehet dinamikusan is közlekedni, plusz apám autójából nagyon megtetszett a DGS-váltó, így ez lett az alapfelállás.

Időközben kértem egy ajánlatot a VW Jettára is, de a 6 hónapos várakozási idő miatt, és mivel tavasszal még nem jött ki az új modell, így elvetettük a dolgok, pedig valamivel olcsóbb lett volna, egy picivel mindene kisebb volt.

Az Octavia nagyon praktikus autónak tűnt első ránézésre is, és nagy pakolhatósággal, így elég lett az 5 ajtós kivitel is, feleslegesnek tartottuk a kombit 1, a jövőben 2 gyerekre. Elsőre nem tetszett túlzottan az új lámpa-dizájn, de minél többet nézem annál jobban tetszik, kicsit nem azt a tucatautós benyomást kelti, plusz a többi gyártónál az ilyen felszereltésgű és méretű autót nem találtam ebben az árban.
Kicsit megversenyeztettem 2 kereskedést, megrendeltük és 8 hétre rá megjött a kocsi, a 9. héten már átvehettük.
Imádtam az autót az új illatától kezdve a 7 sebességes DSG-váltón át mindenig, még a szomszéd utcába is autóval mentem, csak legyen valami indok amiért autóba kelljen ülni! :)
Idei horvát nyaralásunkra már a Skodával mentünk, és szabályos tempó mellett 5,7-es átlagot hozott amin meg is lepődtem, hogy ennyire jó. A hosszú út során kijött azért 1-2 idegesítő dolog is a rózsaszín köd után, például hosszú lábam pont beleér egy kiálló műanyagelembe a középkonzol mellett, plusz a kezelőszervek fényes műanyagok, így baromi könnyen maszatolódik minden a nagy kijelzővel együtt. A kormánygombok szélei például erősebb nyomásra finoman recsegnek, az audió-rendszernek pedig enyhén szólva is dobozhangja van. Egyértelműen érezni rajta, hogy picit butábbnak szánták a VW-hez képest, bár ez köztudott.
Mindezen apróságokon túl amúgy nagyon szeretem az autót, és büszke vagyok magamra, hogy egy nem elfogult, racionális döntést hoztam autóvásárlás terén az értékállóságot is figyelembe véve. (Itt megjegyezném, hogy egy sokkal kisebb 3-as BMW ugyanezekkel az extrákkal majdnem kétszer annyiba került volna mint a Skoda, 5 év után kíváncsi lennék melyik veszít többet az értékéből ;))

UPDATE!
42000 km van az autóban, nem használjuk sokat, heti 2-3szor indítjuk be. Elmúlt a rózsaszín köd, szeretjük az autót, megbízhatónak tartom eddig, csakhogy baromi unalmas vezetni!
Megjártuk vele már Németországot, Ausztriát, Lengyelországot, Horvátországot, Görögországot is. Beülök, elvezetek, kiszállok, szépen eszi a kilómétereket.

Írom először a negatívumokat:
- Nem valami közvetlen a futóműve, nehéz érezni vele az utat, főleg hegyekben, kanyargósan, ilyenkor a DSG váltó sincs a helyzet magaslatán, felkapcsol-visszakapcsol, ilyenkor inkább ha a S-módban vagyok, inkább pöcögtetek én kézzel.
- Az utastérben a sok csillanó biszbasz, illetve a zongoralakkozás karcolódása eléggé idegesítő. A kormány már 30000 km előtt elkezdett kopni, amit garanciába nem cseréltek ki!

Pozitívum:
- Normál körülmények között nagyon kezes az autó, a 150 lóerő majdnem minden esetben elég, egy Superbben például már nem tudnám elképzelni.
- Családi nyaralásnál a csomagtartó szinte elnyeli a pakolnivalót, úgy hogy a Mazda 6 kombiban még az anyósulésen is cucc volt, pedig az sem volt kis autó!
- A DSG váltó sokkal komfortosabbá teszi a vezetést, szépen működött mindig, de a hegyi szakaszokon azért szokott hezitálni.
- Kb minden évben felfedezek pár eldugott rakodást segítő dolgot, kialakítást, ősszel például a pótkeréknél találtam egy kis műanyag U-alakú pöcköt: kerékcserénél a kerékanyacsavart fedő műanyagot lehet lekapni vele egy pillanat alatt, eszem megállt! :D
- Smartlink funkció! Manapság alap kellene, hogy legyen minden autóba. Egy jó okostelefonnal és nettel navigálsz, forgalmat figyelsz, zenélsz online, üzenetet olvas fel. Teljesen kiváltja a drága gyári navigációt és hangvezérlést, sőt!
- A használtautó-hidretéseket böngészve az auót az eddigi két és fél év alatt kb1 milliót vesztett az árából, ami kb 15%-os értékcsökkenést jelent!

Összegzésül még most is úgy gondolom, hogy megérte a pénzt, nem egy élményautó, nem egy szépség, de elvisz A-ból B-be gond nélkül.

Hibalista

- Eddig semmi, csak a kormány kopik csúnyán.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Mazda 6 2007 Következő autója? új Octavia, esetleg Superb
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2017 (2017)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)