1.6 CR TDI manuális - csak őszintén
Szöveges ítélet
Negyedik céges Skoda a kezeim alatt, harmadik Octavia. Még szeretném is az Octavia-t, mert kényelmes és egyben igazi családi autó is. Minden belefér. Szinte kizárólag autópályán használom, kellően erős a forgalom ütemét felvenni.
De nézzük a tapasztalatokat.
Az első Octavia I.-es volt, dízel és négysebességes automata. Az olajat nem ette, két szerviz között talán 3 decit kellett rátöltenem, ha kellett. Az automata és az 1.9 TDI nagyon jó összhangban voltak. 70.000 km-nél első csapágycsere gariban. Motor alja túl alacsonyan, folyamatosan leért a burkolat akár egy kátyúnál is. 200.000 km-ig hajtottam, a csapágycserén kívül nem volt semmi.
Második Skoda egy II.-es Octavia volt 1.9 TDI DSG. Olajat ez sem ette, néha nem ment el 30.000 km-et, de 2-3 decinél soha nem öntöttem be többet. A legjobb autó eddig, amit cégesen használtam. Még azt is megbocsátottam neki, hogy esőben beázott a vezető oldali A oszlop, gariban nem tudták javítani, talán most is így fut.
Harmadik Skoda egy Rapid 1.2 TSI volt, most is hibátlan, pedig azt jósolták, hogy az 1.2-es turbó ki fog feküdni. Én 310.000 km-et hajtottam bele, kollégám most 380.000-nál jár. Csak a szükséges szerviz van és semmi más. Dinamikusan lehet vele autózni, elegendő a motor nyomatéka. Szinte dízelesen keveset fogyasztott, érzésem szerintem a mai hibridek sem tudják ezt. Soha nem bocsátottam meg neki viszont a kényelmetlen üléseket. Napi 6-7 órát ülni benne kihívás volt a derekamnak.
Jelenlegi Octavia 1,6 CR TDI manuális váltóval. Az olajat ez sem eszi, fogyasztása talán 5.2 körül. Az ülése ok, van benne deréktámasz is, ez fontos nekem. 45.000 km-én hasonló hangok, mint az első Octavia-nál, cserélték is a két első csapágyat gariban, de a vége 70.000 km-nél váltócsere lett szintén gariban. Csereautót nem kaptam a javítás idejére. Szerintem még vissza van egy féltengely csere is, mert hallom, bár halkan, a korábbi hangot továbbra is. Bal első ablakkezelő kapcsoló cseréje gariban egy apróság volt. Jelenleg 150.000 km-nél a fűtés ment el. Tél van, párásodik az ablak. Ha járatom a szellőzést, hideg az utastér, ha nem járatom, nem látok ki. Még garis az autó. Amit nem értek, lassan két hete várok a javításra, addig nem kellene egy csereautót kapnom? Még a mobilitás garancia sem él, hiszen lábon vittem be a kocsit a szervizbe.
Hibalista
- Sebváltó, ablakemelő kapcsolója, fűtési rendszer.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Rapid | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
