Blitz
Szöveges ítélet
Octavia II kombi után két gyerekkel kerestem a megfelelő utódot.Első körben 2013 utáni Kia Ceed kombikat.Nagyon tetszettek ,bár sokkal kissebb belül, valamint csomagtartóilag mint az előző Octáv volt.Minden áron 1.6 benzint szerettem volna,mivel második autónak tartva elég keveset használjuk.Ilyen paraméterekkel beszámolt Ceedet keresgélve botlottam bele egy ismerősömbe egy Skoda szervízben,ahol éppen beszámíttatta az Octaviáját egy újba...Maga az autó, egy 2014-es 2.0Crtdi Elegance fekete metál,bézs belsős,navis,nagy kerekes elképesztően újszerű végig szervizelt gyönyörű gép. Te jó ég,hogy ez mekkora belül!!! Még nagyobb mint a II Octáv ! Nos amennyiért beszámolta volna a Skoda az autóját,annyiért inkább nekem adta el...kb. 1millióval akkori ára alatt+újszerű téligumi garnitúra felnin! Elképesztően finom az autó,a kapcsolók,a kilincsek az egész autó egésze ...hatalmas a különbség a Ceed-hez képest. Navi,Kessy(kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás),multi sport kormány,hangvezérlés,sávtartó,autómata tükrök stb. Autós szakmában dolgozom,nem akartam dízelt! Főleg az előd 2.0 Pdtdi tükrében! Ennek ellenére megvettem,egyszerűen nem lehetett nem megvenni! Maga a motor, nagyon megy....nagyon megy....nagyon keveset eszik!!! Belülről csak alapjárat körül van némi finom rezonancia(egy-két benzines ha így járna....),hangja gyönyörű. Mikor beleraktam elsőre a gyerekeket ,a kissebbik minden gyorsítás után kiabálta ,mégegytej (mégegyszer) apa...Fogyasztás átlag 5.2-5.4 klímával, ja és mindíg teletankolásos módszerrel számolva! Érdekes egy olyan autótól ami lazán viszi a 200-at utazóba ha kell.Mi főleg rövidebb távokra használjuk, huzamosabb ideje...ennek ellenére a részecske szűrő bírja.Skoda szervízes ismerős megnyugtatott,ez nem szar mint a pdtdi(bár azoknak is csak a csillió km,meg sok esetben a visszatekert óra kombó hozta meg az elimerést).Ezek a motorok általában 210000km -ig hozzányúlás mentesek,ekkor kell rajtuk cserélni a vezérlést(teflonszíjas),utána 300-350 körül pillangószelepek stb. De van amelyikben 450k és semmi...ellenben a megbízható benzin turbó (TSI)-kal szemben...Szóval nem bántam meg,minden pillanat élmény benne. Ami nem tetszik: a start-stoppot minden induláskor ki kell kapcsolni...a NAVI nem tud magyarul (mondjuk teljes európa térképes legalább)...kicsi a tankja (800km körül érdemes tankolni)...pillanatok alatt van 150-en észrevehetetlenül,így már nem sokáig van jogsim...ablaktörlőt nem lehet kihajtani csak service állásban...17-os kerekekkel kicsit hangosabb rossz úton. Még valami, az autóból egy deka korom nem jön ki,adott 100km-en ez 5 liter üzemanyagot éget el,hasonló benzines 8-9 litert. Meghibásodás nem volt eddig.Csak ajánlani tudom!
Hibalista
- Nem romlott el semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 94000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Még nem tudom... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
