Teszi a dolgát
Szöveges ítélet
Dizel octavia kombi? Persze hogy cégautó... Sok választásom nem volt, ezt rakták alám, és kész. De nem panaszkodhatok :)
Szerintem ezzel a Skoda megcsinálta a Tökéletes Flottaautót. Nagy söt nagyon nagy, öt ember csomagokkal együtt kényelmesen elfér, de viszonylag olcsó. Méret/ár arányban talán csak a Dacia tud jobbat. Ráadásul elég nagy minöségi ugrás az elözö octaviahoz képest. Csendesebb, jobbak a beltéri anyagok, finomabban jár az összes kapcsoló. Mifelénk (Pozsony és környéke) a céges autók zöme eddig is Octavia volt, ezután meg szerintem pláne így lesz.
Ami még tetszett: a müszerek, a rádió és a központi kijelzö (maxi-dot) világítása fehér, és nem az az ocsmány zöld mint eddig. Nem tudom miért tartott ennyi ideig erre rájönni. A kapcsolók még mindig zöldek, ami így kicsit furcsa, de nem vészes.
Van benne pár kényelmi extra, ami nélkül ezután már nem is vennék autót. Tempomat, tolatóradar, ülésfütés. Ezt majd valószinüleg a pénztárcám bánja, amikor saját autó vásárlására kerül sor.
Kellemes csalódás volt a rádió. Androiddal 1 percig tartott összekapcsolni, azóta gond nélkül telefonálok. A bluetoothon keresztüli zenelejátszás is jól müködik, csak nem írja ki a szám címét a rádió. Cserébe nagyon jó a vétel, nálunk felvidéken sokszor nem jönnek be a magyar adók, ezzel viszont tisztán fogom a Petöfi Rádiót.
És most a negatívumok: A motor. 1.6 TDI,papíron ugyanannyit tud mint a régi 1.9-es PD,(77 KW, sot 250 kontra 240 Nm) de az autó lomhábbnak érzödik, pedig könnyebb az elözö generációnál. 1500 alatt teljesen halott, a hasznos fordulatszám-tartomány kb. 2500-ig tart. Ráadásul nem is fogyaszt kevesebbet, föként autópályás használat mellett ugyanúgy 5,5 az átlag. De legalább csendesebb, vagy legalábbis jobban elszigetelték.
Idegesít hogy a start-stop rendszert nem lehet tartósan kikapcsolni, minden újraindításnál kézzel kell. Nem vagyok motorszakértö, de szerintem ha hidegen ki-be kapcsolgatja a motrot annak nem lesznek túl kedvezö hatásai. Azt a pár deci megspórolt naftát szerintem nem éri meg.
Az ülések rosszabbak mint az elözö octaviaban. Abban jó mélyre lehetett öket engedni, és az oldaltartásuk is valamivel jobb volt. Az új ülések is kényelmesek, simán levezetek egy seggel 600km-t, csak én szeretek minél alacsonyabban ülni az autóban.
A Simply Clever megoldások nem is olyan okosak:) A telefontartóba nem fér bele a 4.7 colos mobilom, bár lehet hogy iphonera méretezték. A csomagtartóban a "gumi" szönyeg nagyon kemény, a láda sör minden második kanyarban csúszkált. A tanksapkába rejtett jégkaparó jópofa, de nagyon kicsi, megfagy az ember keze mire végez vele.
Összegezve szerintem egy jól sikerült autó, valamivel erösebb motorral igazán nem tudnék rajta fogást találni. Van pár idegesítö apróság, de ahhoz hozzászokik az ember.
Hibalista
- Kb 3000 km-nel elkezdett valami gyorsitaskor zorogni a muszerfalban, szerencsere ujabb 1000 km utan elmult
Ide hordtam szervizbe
Porsche Inter Auto, Pozsony
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia 2 | Következő autója? | fogalmam sincs |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
