Talán pénteki darab lehet
Szöveges ítélet
Természetesen céges autó. Lehetett választani Passat vagy Octavia között, de az ár maximalizálva volt. Nem is volt kérdés. Ezt a szériát már lehet rendelni új RS-kék színben is, így hát ez lett. Meg 22 hét várakozási idő. Január végén meg is érkezett, azóta több mint 10.000 kilométer ment bele (3 hónap alatt), tehát lassan megismerkedtünk. Első Skodám, de nem lett nagy a barátság.
Tartalmazza a világ legjobb találmányát, az állóhelyzeti fűtést. Kint lakik az autó az a ház előtt, és őszintén szólva eszméletlen jó mikor télen nem kell kapargatni az autót, már langyos meleg van benne, és lehet is indulni. Kb 15 perccel indulás előtt csak megnyomom a távirányítón a gombot, és meleg autó vár. + az autónak is jót tesz. Előmelegíti az egész motort, így ha időre kell beérni a gyerekkel sem a hideg motornak nyomja az ember...
Motorikusan az autó nagyon rendben van. Német autópályán is kényelmesen lehet vele 180-200 körül autózni - többel szerintem felesleges - akkor sem zavaró sem a motorhang, sem a menetszél. Ilyenkor igazodik a fogyasztása a sebességhez -9-10L, de ez normális, szerintem. A váltó áttételezése is rendben van, nem kell sokat visszakapcsolni előzésre sem. Természetesen start-stoppos, amit szokni kell. Kikacsolni végleg nem lehet, minden kulcskivételnél újra bekapcsol. Én inkább próbálom megszokni. Csakúgy mint az 50 literes üzemanyagtartályt. Ennél sokkal kisebb autóknak is "nagyobb van". Egy hosszú út során bizony többször meg kell állni. Kényelmetlen.
Beltere abszolút kényelmes. Az autó dynamic csomaggal - és ülésekkel - van szerelve, nem probléma egy nap a 1000-1500 kilométer sem. Kézre esik minden,a fontos funkcióknak van saját gombja és ami a legjobb az érintő képernyő. Kicsit lent van ugyan, így le kell venni az embernek a szemét az útról, de meggyorsítja a kiválasztást, legyen szó akár telefonról akár naviról. Szerintem az egyik legjobb rendszer ami kapható most a piacon. Ami nem tetszik benne, az a kicsi képernyő és körülötte a fekete zongoralakk keret. Értem én, hogy van nagyobb képernyő - + 600 eFt - és azt is de akarják beletenni, de így olyan olcsó hangulata van az egésznek. És navi nem beszél magyarul. Nekem nem nagy gond, meg a műszerfal maxi kijelzőjén ott vannak a nyilak, de ez akkor is gáz...
Hibák.
Lehet ez egy Péntek utolsó műszaki gyártmány - remélem azért nincs ilyen :-), de 3 hónap alatt több hiba is kijött.
Az ablaktörlő kapcsoló végén van a műszerfali kijelző - maxi dot - lapozója. Elromlott, de olyan huncut módon, hogy alapvetően nem lapozott, ha nyomogattam, de egyszer csak minden ok nélkül neki állt lapozni. Ez akkor nagy gáz, ha az ember egy idegen városban van és navi alapján vezet, mert a kedves ilyenkor elkapcsolta a navit, én meg gondolkozhattam, hogy jobbra vagy balra menjek... Szervizet kétszer meglátogattam, de mikor rádugták a diagnosztikát azonnal megjavult. Harmadik körre cserélték, azóta jó. Majd meglátjuk hogy muzsikál.
A bal oldalon végig a küszöbnél kicsúszott egy tömítés. Első ajtó közepétől a hátsó ajtó közepéig. Pedig semmi extra dolog nem érte. És visszatenni sem lehet kézzel.
Esőben az autó közepénél megjelent egy kétujjnyi vízfolt a tetőkárpiton. Eddig nem láttam, mivel a vezetőülés mögött van így csak a hátsó ülésből szembetűnő. Lehet eddig is megvolt, csak most vettük észre.
Az utolsó 2 hibával csak most megyek majd szervizbe, frissítek ha megvolt.
Összegezve: Jó autó, sokat tud és bőven a versenytársak ára alatt (ár/érték arányban). Ugyanakkor nekem nincs szerencsém vele, a cégnél több ilyen is szaladgál, de csak az enyémet kell szervizbe hordani. Lehet, hogy mégis csak pénteki utolsó műszakban gyártották?
Hibalista
- - lapozókapcsoló a központi egységhez - - tömítés a bal küszöbnél kicsúszott - - beázott
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | i30cw | Következő autója? | 5008 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
