Schiff, annak aki a nagyot szereti
Szöveges ítélet
Japán autót akartam. Mazda 6, Avensis, esetleg egy Auris hibrid, ilyenek. Nem akartam németet, nem akartam turbót, nem akartam 1000-enként utántölteni az olajat. Ismerős unszolására elmentem egy szalonba megnézni. Schiff. Kb. mint egy Passat. El is vittem egy próbakörre. Nagyon tetszett. Egy akksitöltőt is csak akkor veszek meg, ha már láttam a kapcsolási rajzát. Ezt még azon a héten megrendeltem. Megjött.
Első hiba: 5 hónap várakozási idő. Még mindig nagy (Parkoló radar ajánlott extra). 1.4 TSI ajánlott, bár az erősebb 1.2 TSI is meglepően jó. (Rapidba meg nagyon jó). Kezdjük is a motorral. 250 Nm, 140 LE, mindez hatsebességes váltóval. Kb. 70-nél be lehet pakolni 6-ba és onnan nagyon dinamikusan lehet tovább gyorsítani. Ugyan nem automata, de ennél fogva országúton / pályán, nem is kell a váltóhoz nyúlni. 1.6 tunya di ehhez képest levélnehezék. 2.0 TDI már megy, de kb. ugyanennyit zabál, büdös és drága. Az autó mint írtam nagy, jól pakolható, okosan kialakított tárolórekeszek vannak benne, modulárisan építhető csomagtartó raktér, parkolócédula tartó a szélvédőn, jégkaparó a tanksapkában, stb. A motortér elég szellős. Látszik, hogy spóroltak a védőburkolattal szigeteléssel. Ennek ellenére a motor nagyon halk. Városban csak a fordulatszámmérő árulja el, hogy a start-stop kikapcsolta-e a motort. A szélzaj 140 környékén elhanyagolható. Az utastér, ülések kényelme jó, bár lehetne jobb. A könyöklő jó, de nem lehet eléggé előre húzni. Nyilván egy Volvo, vagy bimmer kényelmesebb, de azokat nem is ennyiért mérik.
Az alapfelszereltség jó áron van (bár ezt mióta monitorozom az autót kb. 300-zal megemelték), de az extrák drágák, csak csomagot éri meg venni, bár ez tipikus VW. 2015-ben van pár újdonság, pl. érintőkijelző az alapmodellbe is. Van pár számomra felháborító dolog. A tükrök elektromosan állíthatóak, de pl. tolatásnál nem hajtódnak automatikusan lejebb. Ez kb. 3 sor kód. Véletlen pont ismerem, aki ezt a 3 sor kódot írta...Gondolom 30ezerér bekapcsolják a funkciót...
Parkolás. A motor alacsony fordulaton (alapjárat környékén) számalom, ha az útjába kerül egy bukkanó, akkor alig tud megküzdeni vele. Ez parkolásnál szerintem idegesítő.
Egyelőre ennyi. Ha megbízható is lesz nagyon fogom szeretni. A VW logó abszolút nem hiányzik, egyébként meg tudja azt amit egy Golf.
Ja és írtam már, hogy nagy..?
Hibalista
- Még semmi, bár a kesztyűtartó illesztése elég gyanús...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
