PJU, a kinyomott szemű szolga.
Szöveges ítélet
Három céges Octaviat is használtam 2016 és 2019 között. Mindegyik a privát autóm is volt egyben, és azért volt három, mert 150 000 km után vissza kellett adni őket a lízingcégnek.
Most az utolsó, már Faceliftes 2017-es példányról lesz szó, mert a másik kettőt nem 0 kilométerrel kaptam.
Évente 70-80 000 km között mászkáltam vele, és előljáróban annyit, hogy mindenkinek ajánlom! DE csakis dízellel. 1.6 vagy 2.0 CRTDI, a többit felejtsd el!
A cégnél 27 db egyforma, szürke kombi LeasPlanes Octavia állt sorba hétfő reggelente, és a többiekkel való eszmecserék után bátran mondhatom hogy az egyik legjobb ár-érték arányú "modern" autó, amit használtan is meg szabad (erősen ajánlott!) venni.
Minden úgy működik benne, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Kellemesen kluttyan a váltó, a pedálerők tökéletesek, ülés kényelmes, kasztni merev, hangszigetelés jó, a motor szuper (1.6 CRTDI 116 PS), a váltó fokozatai jó hosszúak, így szereti a forszírozott autópályatempót. Futómű-fék tökéletes.
Pályán 160-180 körül jártam vele. Mielőtt lehülyézel, gondold csak végig h évi 80 000 km -nél ha 110 zel szüttyögsz, akkor a fél életed a kocsiban töltöd. És ebben nem kell, hogy halálfélelmed legyen nagyobb sebességnél.
Szóval megvan az a sok bunkó Octavias akik letolnak a belső sávból? Ők mind cégautósok, és rohannak ügyfelezni, vagy beüzemelni valamelyik nagy céghez.
Most, hogy már sajáttal járok, vettem észre, hogy mennyi köcsög Octavias és Golfos cégautós van:)
Nálam az átlagfogyi kb 6,3 liter volt, ami néha felment 7.0 ig is. Volt olyan szüttyögős kollégám aki 5 alá vitte, egészségére. Az enyémben nem volt gond a részecskeszűrő eltömődésével :D
Egyetlen fájó pont a 30 000 km -es olajcsereperiódus. Baromság. Max 15 000 után cseréltesd le. Tény h nekem a 30 000 km akár h 3-4 hónap alatt összejött.
Szerintem miután kikerülnek a LeasePlan -ből, simán megveheted őket. Én is megvettem volna a sajátom, ha lett volna rá pénzem. Vásárlás után DPF -t ki kell dobni a kukába, kiírni a szoftverből, EGR -t szintén, ill. amelyikben van AdBlue- azt is ki kell iktatni. Mehet alvázvédőshöz, és kész is a "golyóálló" Octavia ;)
Jó étvágyat hozzá!
Hibalista
- Nem volt meghibásodás az együtt töltött 70 000 km alatt.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Inter Autó Tatabánya
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
