Nagy lufi
Szöveges ítélet
Szemfényvesztés magasiskolája. Az autó kívülről tényleg nagyon szép. Engem is levett a lábamról, és bedőltem a csomagtér, karosszéria méreteknek. Korrektül felszerelt autót rendeltem. Papíron minden rendben. Hogyan is fogalmazzam meg... A mutatós külső mögött a spórolás magasiskolája lapul. A szalonból kikanyarodva az első vasúti átjárónál egyásra néztünk a feleségemmel: ez mi volt? Akkorát csattant a hátulja, mintha valami leszakadt volna. Később rájöttem, hogy a csomagtér ajtó nem volt jól beállítva. Semmi gond, otthon megcsináltam.
Majd jöttek a pesti utak, macskakövek és az autó szét akart esni. Minden részében rezeg, csörög, mindenhonnan zaj szűrődik ki. Ezt a csodás tulajdonságát pár ezer kilóméter után sima úton is képes volt produkálni.
Ok, az igénytelen összeszerelési minőség még kibírható. De a futómű... Minden ici pici repedést ami az úton v olt érezni lehetett az autóban. Hatalmasat ütött az egész lengéscsillapítés és futómű. Sokkal-sokkal fezsesebb mint lennie kéne. De még ez sem lenne gond, ha nem lenne elviselhetetlenül hangos a futómű és gördülési zaj. Amit lehet ebből az autóból kispóroltak. Az egész belső tér dübörög minden pici úthibánál. Egy Fiat Linea és egy H Astra futóműve, zajcsillapítása ehhez képest prémium kategória. És sajnso ez nem vicc. Én sem hittem el, amíg a család egyik full alap Fiat Lineájával nem mentem. A Skoda után sokkal csendesebb és komfortosabb volt. Pedig az egy meglehetősen igénytelen autó.
Csodálatos még a szélzaj. Oldalszél esetén olyan mintha nem lenne jól becsukva az ajtó, vagy nem lenne felhúzva az ablak.
Apropó ablak: Az ablakvezérlő gombok lötyögnek a házban. Ezeket papír ékkel ki kellett támasztani.
A kédergumi nyáron úgy nyöszörög, hogy elviselhetetlen. Fordulásnál, körgorgalomban, lassú tempónál ropog.
Egyetlen pozitívum, az a motor. A benzines, szíjas 1.4 tsi kiválóan fogyasztott és nagyon jól mozgatta a kasztnit. 6liter körül simán eljárkáltam vele. Illetve még a nagy csomagtér volt piros pont.
Új autóként vettem, vigyáztam rá, próbáltam szeretni, de 4év alatt megutáltam. A Skoda egy konszern legalsó márkája és így is készül. Baromi jól mutat, csak hamar kidurran a lufi. Előjön a turpisság a lemezek alól. Nem sok kellett volna, hogy ez egy jó autó legyen. Normálisabb futómű, tisztességes zajcsillapítás, és minőségibb összeszerelés. Ja az akkor már VW embléma lenne rajta. Ez a probléma gyökere.
Pár hónapja eladtam, nem tudtam megszeretni. Örültem, hogy elvitték, a Skodával itt befejeztem.
Hibalista
- DSG váltórudazat, Bolero rádió, hátső övcsat, kédergumi, ablakemelő gombok.
Ide hordtam szervizbe
Székesfehérvár Wolf autó márkaszervíz. Kritikán aluli hozzállás. Amikor a nyikorgásokat tettem szóvá, az volt a válasz, hogy Audit kellett volna venni.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Porsche Tatabánya: Mindent megcsináltak amit kértem, korrektek voltak. A szervíz ár kicsit magas.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | W124 | Következő autója? | Sorento |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |
