Nagy Fehér Bálna!
Szöveges ítélet
Le kell szögeznem előre, hogy mivel céges autó volt, azért a szervizeléséről nem tudok írni semmit.De a nálam eltöltött ideje alatt (Áprilistól - Decemberig) semmi baja sem volt.
4 Milliós keretem volt rá, meg kb. 24% flottakedvezmény, és ezt sikerült kihozni. Skoda Octavia 1,2 Tsi (105 Le+ 6MT)Ambition szint+Bluetooth, és elektromosan behajtható külső tükrök.
Meglepően jól ment az 1,2-es motor ellenére, de hiányzott belőle az erő néha a kigyorsításoknál, kell bele az 1,4-es! Mindennapos autózásra teljesen elég, mind városba, mind azon kívül, de csodát nem szabad tőle várni.
Kényelmes, szép, és meglepően tágas az autó, nekem minden kézre esett.
Fogyasztása nálam pálya: ~7 liter, városi dugózás: ~8 liter, Autóúton 80-90-nél stabil 5 liter.
Parkolásnál semmi bajom nem volt vele, lehet érezni a hátulját egész jól, de kellene bele egy tolatóradar.
Ami tetszett benne az elődhöz képest:
- Minden kézre esett.
- A memória kártya olvasó, és az USB bemenet.
- Az elődhöz képest csendesebb.
- A Start-Stop rendszer intelligensen tette a dolgát (bár én két nap után kikapcsoltam).
- ez az 1,2-es ment úgy mint az Octavia II 1,4-es.
Ami viszont nem tetszett benne:
- Az előző Octaviaba volt a műszerfal tetején, középen egy rekesz amit innen kivettek.
- A középkonzolon alul volt egy rekesz, amit az elődben egy anyag darabbal béleltek ki, és könnyen ki lehetett venni onnan a telefont, de itt gumival van bevonva, és ennek megfelelően küzdeni kell ha a telefonomat ki akarom venni.
- Nem magasság állítható az anyós ülés (legalább is az enyémben nem az volt).
- Nem tudom ki találta ki, hogy a motorháztető kitámasztója az ablakmosó betöltője elé kerüljön, de így nem lehet rendesen betölteni a folyadékot.
- A gyári kihangosító nem tudta a automatikus választ (minden telefon hívás megválaszolásához le kellett venni a kezet a kormányról, és a tekintetemet az útról).
- A kipörgés gátló kikapcsoló gombja megszűnt, már csak a "menüből" lehet ki-be kapcsolni.
- A Start-Stop rendszer nem iktatható ki teljesen, minden egyes motorindításnál újra ki kell kapcsolni (ha nem akarom használni).
Mindent egybe vetve egy nagyon jó "kis autó" meg voltam az előddel is elégedve, de ezzel is nagyon elégedett voltam!
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Céges mivolta miatt nem én intéztem.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | 1,4 TSI Clever | Következő autója? | Octavia RS (benzines), vagy Superb diesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |