Mutatós külső, műanyag belső
Szöveges ítélet
Céges autóként állt a barna Laurin&Klement szolgálatomba bő fél évvel ezelőtt. Az átvétel napján a szalonba lépve és meglátva elsőre elvarázsolt. Megszűnt a világ, a kereskedő csak hajtogatta, mi van benne, de fel sem fogtam, mert a látvánnyal voltam elfoglalva kizárólag. Felszereltségét tekintve brutális, még az álló fűtés is benne van, csodálatos külső és belső.
Aki nem ismerné a típust, annak röviden: Elegance felszereltség + a L&K egyedi felszereltséghez tartozó extrák, mint a turbinakerék 18-as felni, bixenon, LED hátsó lámpák, egyedi karosszéria elemek. Egyebek: Canton hangrendszer, nagy navi, állófűtés, kanyarkövető xenon, félbőr L&K ülések...stb. Végtelen hosszú a lista, pláne egy Skodához képest.
Az első 10000km-en egy problémát észleltem, az pedig a süvítő menetzaj volt, mely a jobb első ajtón keresztül támadt. Sokadik vizsgálat után a teljes gumitömítést lecserélték rajta és sokat javult. Nem mondom, hogy tökéletes, de lényegesen jobb a gyári állapothoz képest.
Ahogy beköszöntöttek a téli hónapok, alkalmasnak éreztem az állófűtés használatát, mely jó 3-4 alkalom után teljesen megadta magát. Azóta sem kapcsol be. Kb 3-szor voltam vele szervizbe, ahol próbáltak rajta javítani, de sikertelenül. Most hónapok óta várunk a Porsche Hungária jóváhagyására, hogy rendeljenek bele egy újat, mert azért egy 300ezres költség, nem megy át könnyen a rostán. Nyárra talán jó lesz!
Emellett a bal első fényszóró mosó motorja unta meg a tisztítást és nem húzta magát vissza alap állásba. Ezt is garanciális javításként cserélték.
A küllem adta nagy varázs elmúlt, jött a valóság és a sok kérdés. Miért kell egy közel 10milliós autóba műanyag ajtó "középdekort" tenni. Kopog, zörög, csörög, csattog, kínai feeling. Pláne egy luxus kategóriás L&K miért nem érdemel meg jobbat?
Szintén 10ezer km után az autó elkezdett belülről zörögni, ahol csak tudott. A számos műanyag elem ebben jó partner és ahol csak tudták ott belespórolták a plasztik dolgokat.
Vezetési élményre nagyszerű, jól gyorsul, kanyarokat jól veszi, de nem kell azért térdre borulni előtte, ez nem egy sportautó.
Külön kiemelném a Canton hangrendszert, mely egy kb 200ezres extra a sok hangszóró és a mélynyomó miatt. Aki csak teheti ne rakassa bele, felesleges! Borzalmas, élettelen, a mélynyomó nevetséges, EQ-ban két hangszín van (zene és beszéd), a 90-es években hallottam ilyen gyatrán szóló rendszert. Nem is értem, hogy merték így piacra dobni. Hónapokig ültem egy Seat Leonban és a gyári hangszórói szebben szóltak. Aki kételkedne a hozzáértésemben, azoknak külön megemlítem, hogy 12év után végeztem ének-zene szakon a fősuli előtt és 13éven át zongoráztam. Meghallom már a lényeget.
Összességében véve az árát tekintve nekem csalódás az autó, mivel egy VW Passat is könnyedén belefért volna az árkategóriába, de az autót és a felszereltséget nem én választottam.
Nagyon szép, menő, fiatalos, sportos, majd belül visszaköszön az olcsóság, melynek sokszorosát kérik el Skodáéknál, ha ezt választja valaki.
Hibalista
- Bal első fényszórómosó visszahúzó motor - garanciális csere - Álló fűtés - garanciális cserére vár (kb 300000HUF lenne) - Jobb első ajtón teljes szigetelő gumi - garanciális csere -
Ide hordtam szervizbe
Brill Kft. Kecskemét
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
M5 Porsche
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Volvo S80 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
