A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 1.4 TSI Style 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden férfi tudja: nagy kufferbe lehet jól pakolni

Szöveges ítélet

A vásárlás óta már több, mint 5 ezer km-t beleraktunk az autóba, ezért elmondhatom, hogy már gyűjtöttem annyi tapasztalatot az autóval kapcsolatban, hogy érdemes az első benyomásokat papírra vetni.

Először is meg kell jegyezni, hogy az autó nem céges, hanem saját magam finanszíroztam az autót, szóval ha valami nem jó, akkor csak magamban kereshetek a hibát. Elmondhatom magamról, hogy érdekes egyéniség vagyok, amit jól mutat az autóm, is, hiszem az egy Skoda, a színe pedig szürke :-) Az autóra komoly kedvezményt sikerült kapni (kérni nem kértem, de addig erősködtek, hogy ugyan hozzak már egy őstermelői igazolványt, mert arra az alap 600 eFt kedvezményen felül további 600 eFt kedvezményt kaphatok).

Az autót elég sok hezitálás után választottam ki. Előző autóm dízel volt, de nagyon megváltoztak az életkörülményeim, míg régebben évi 15-20 ekm is belement az autóba, ez mára lecsökkent évi 8-10 ekm-re. Ennek egy jelentős része is napi 2 x 5-7 km-es városi menet, erre az üzemre a dízel autó teljesen felesleges. Így benzines lett az autó, az 1.2 TSI motort kicsinek találtam, ezért az 1.4-re neveztem be. Ez már a 150 lóerős kivitel, Style felszereltséggel, amiben elég sok minden extra megtalálható.

Nagyon csendes a motor és szerencsére nem NEXEN hanem Continental EcoContact5 gumikkal kaptam az autót. A gumik sem csapnak zajt, ezért nagyon csendesen lehet suhanni az autóval. Előző autómmal elő-elő fordult, hogy túrta az orrát kifelé a körforgalomban, hasonló sebességénél az Octavia a Conti gumikkal szépen íven fut, nem sodródik kifelé. A kormány nagyon jó, a rásegítés állítható, a Normal állás nekem túl könnyű kormányzást jelent, a Sport állás a legjobb. Az autó menettulajdonságai passzolnak az eddig megszokott a „dízeles” vezetési technikához is, lehet vele szépen nyomatékból menni. Feltűnően korán jelzi a felkapcsolási lehetőséget, 2000-es fordulaton ha a gázt finoman nyomom, már akkor jelzi, hogy kapcsoljak feljebb. A motor ismert gyengéje az olajfogyasztás, eleve adtak az autóhoz 1 liter olajat, hogy majd töltögessem utána, mert úgysem bírja ki az első olajcseréig.

Az autó fogyasztása már kezdettől fogva kellemes, a tengerparti nyaralást letudtuk 6,0-6,1 literes átlagfogyasztással, a fedélzeti computer mondjuk csak 5,6-5,8-at mutatott, a tankolt mennyiségek alapján számított fogyasztás tehát nagyobb volt.

Az autóban Dynamic csomag van (3 küllős „sport” kormány és integrált fejtámlás „sport” ülés állítható deréktámasszal). Az ülés elég kényelmes, elég kemény, az oldaltámasz tökéletes, de az ülőlap lehetne hosszabb, pedig csak 170 cm vagyok és combom se hosszú. A deréktámaszt pár hétig állítgatni kellett, de jó lett. A Dynamic csomagnál az anyósülés is állítható magasságú és állítható deréktámaszos, megadják a módját a Skodánál :-) A kormány kicsit kicsi, szokni kell, de jó. Nagyon jó a fogása, de kicsi az átmérője és ha tekerés közben odafogok, ahol le van csapva az alja, az eleinte szokatlan volt.

A start/stop rendszert viszont gyorsan meg lehetett szokni. Egyrészt tényleg pillanatok alatt beindítja az autót, másrészt kikapcsolható, harmadrészt ha nyomom a kuplungot, akkor nem állítja le a motort. Az is nagyon jó, hogy ha lefullad a motor, mert béna vagyok, akkor a kuplung benyomására a rendszer újraindítja a motort. Bolondbiztos rendszer, nem kell a kereszteződés közepén kínlódni a slusszkulccsal az újraindításhoz.
A hátsó üléseken nagy a hely, a lábtér már feleslegesen nagy, ha magam mögé ülők, akkor kb 20 cm hely van a térdem és az első ülés hátlapja között. A nagy kuffer (a csomagtér) fenomenális, a 12 napos családi tengerparti nyaralás összes kacatját elnyelte zokszó nélkül. Hasznos extra a kétoldalas csomagtér tálca, a gumírozott oldalának van egy kb. 2 cm magas pereme, nem enged lefolyni semmit. Hátra nagyon rosszul lehet látni, nem érezhető, hogy hol az autó vége, létszükséglet a tolatóradar (vagy a tolatókamera, de ezt a VW csoport marketingosztályának köszönhetően csak tolatóradarral együtt lehet megvenni, úgy meg minek...).

A légkondi is nagyon jó, de nyáron automata üzemmódban a motor indítása után rögtön teljes erővel fújni kezd, de utána visszafogja magát.

Lámpák (a DRL, meg a LongLife izzóval szerelt tompított) nekem túl sárga fényűek, a tompítottban már erősebb és fehérebb fehér fényű GE SportLight izzóra cseréltem a gyári izzót.

Ami nem győzött meg túlságosan, az a hifi hangja. A nagyobbik, Bolero hifit rendeltem bele, próbálom állítgatni a hangját, de nem igazán jó. Puha, elfolyó hangja van, mély van dögivel, de huppog a basszus, dinamika alig van a hangban. Fura, de a Style kivitelben már nincs beépített CD játszó, zenét már csak SD kártyáról és PEN drive-ról tud lejátszani. Egy 16 GB-os SD kártyára felmegy vagy 100 – 150 óra zene, ezzel el lehet lenni egy darabig, nem hiányzik a CD játszó.

Az is fura nekem, hogy a multikormányra pont a tempomat kezelőszerveit nem pakolták rá. Minden lófütty állítható a kormányról, de a tempomathoz az idexkar végén lévő kapcsolókat kell nyomogatni. Előző autómon pont fordítva volt, a tempomat volt a kormányon, a rádió távkapcsolgatásához kellett a kormány alatt kotorászni. Megszokható így is a dolog persze.

Mindenki azt mondja, hogy a VW konszern szándékosan nem enged a Skodának ennél jobb autót gyártani, mert akkor az Octavia veszélyes lenne a Golfra. Szerintem ez nem így van, aki Golfot akar venni, az sosem venne Octaviát, pedig az Octavia úgy jó, ahogy van. A hiányosságai szóra sem érdemesek, a jó tulajdonságai pedig feledtetik a hátrányokat. Magam részéről mindenkinek ajánlom, nyugodtan vehet Octaviát bárki, aki közepes méretű autót keres nagy csomagtartóval és bőséges belső térrel.

Szervizbe másfél év múlva viszem először, majd írok róla (ha addig el nem felejtem az email címet és a jelszót, amiről küldtem az értékelést és persze az értékelés egyszer meg is jelenik :-) )

Hibalista

- Nem volt szevizben, tehát nincs tapasztalat (ebből kifolyólag nem is értem, hogy miért kötelező kitölteni???)

Ide hordtam szervizbe

Nincs

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Nincs

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus Következő autója? Superb
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)