A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 1,8 Tsi Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Meglepetés

Szöveges ítélet

A Skoda előtt echte Hondás voltam (egymás után 4 Civicem volt), de a legutóbbi Civic (9. generáció, 1.8 Sport, 2012-es évjárat) már nem hozta azt az élvezetet, dinamikát, amit egy Hondától elvártam, így alapos körbenézést követően váltottam típust.

Eddig beváltotta a hozzá fűzött reményeket, nagyon meg vagyok elégedve az autóval. A Honda után sokkal csendesebb (ott nagyon behallatszott a gördülési zaj a 225/45 R17 gumik miatt, illetve a motor zaj), jóval nagyobb utas és csomagtér (pedig az sem volt kicsi 477 liter, de ez 590) stb. Nem érzem visszalépésnek a Skodát. Sőt! Sok tekintetben jobbnak találom, csak a megbízhatóságát nem ismerem, de ezt majd a jövő megmutatja (4 év, vagy 200.000 km garancia elég jó védőhálónak tűnik).

Nem véletlenül választottam az 1.8 Tsi motort. Sokáig dilemmáztam, hogy 1.4 Tsi, vagy 1.8 Tsi legyen. A nagyobb hengerűrtalomnak +400 ezer volt a felára. Persze ezért a pénzért mást is adnak, nem csak nagyobb teljesítményt.
A két motor között az egyik legfontosabb különbség, hogy az 1.8 Tsi kettős befecskendezésű üzemanyag ellátó rendszerrel van szerelve, míg az 1.4 Tsi csupán közvetlen befecskendezésű. Az 1.8 Tsi részterhelésen a szívócsőbe fecskendezi az üzemanyagot, így a kokszosodásra nemigen kell számítani, mert folyamatosan mossa a szívószelepeket.
Különbség még az is, hogy az 1.8 Tsi motor kiegyenlítő tengellyel van ellátva, így a futása rendkívül sima. Bár elég sokat mentem az 1.4-sel is, és abban sem egy traktor motor van, de ha egymás után vezetem a kettőt, akkor azért észrevehető a járáskultúra és motorzaj közötti differencia az 1.8-as javára, a dinamikáról nem is beszélve.
Az én véleményem, hogy a mindennapi közlekedésre az új 1.4-es minden tekintetben bőségesen elegendő, és bő fél literrel kevesebbet is eszik, mint az 1.8-as, de éppen a fent leírt motorelőnyök, illetve a hozzá adott pluszok (jobb hátsó futómű, multilink, oldalankén 4 lengőkar, nagyobb fék, hátsó spoilert, RS kormány) miatt, nekem bőven megérte azt a 400 ezer Ft-os felárat, és ma sem döntenék másként.

Az autó remekül megy, és a menetdinamikához, illetve a teljesítményhez képest nekem elfogadható az üzemanyag felhasználása is. Most van benne 45 ezer km, és ennek a tényleges (számolt) átlagfogyasztása 7,2 l/100 km. Ennek 70%-a város, 20%-a autópálya, és csak 10%-a országút. Ez az érték simán lehetne kevesebb is, csak annyira élvezem a teljesítményét, hogy sokkal többször használom ki az erejét, mint az feltétlenül szükséges lenne. A legkisebb fogyasztás 4,5 (vidéki országút, tempó 70 körül) volt, a legmagasabb 8,96 (német autópálya 160-180, de sokszor 200 felett). Lehet ezekkel nagyon takarékosan is menni csak nem szabad őket nagyon taposni, illetve a rövid, hidegüzemi városi utakat nem szeretik.

Nemrég volt teljesítménymérésen az autó, és ugyancsak meglepődtem az eredményen!
A gyári értékek:
Teljesítmény: 180 LE/5100-6200 rpm
Nyomaték: 250Nm/1250-5000 rpm

Mért eredmények:
Teljesítmény max.: 196 LE/5525 rpm, de 4900-6000 rpm között folyamatosan 180 LE fölött van a teljesítmény
Nyomaték max.: 261,3 Nm/2260 rpm, de 2100-5500 rpm között általában megvan a 250 Nm, vagy még egy picivel felette.

Az autó teljesen gyári állapotú, nincs tuningolva, csupán 100-as oktánszámú benzinnel lett megtankolva (nem szükséges hozzá, de évente 3-4 alkalommal tisztító kúra gyanánt ilyent szoktam tankolni).

A menetdinamikája sok-sok meglepetést okozott már olyanoknál, akik lenézték a Skodát☺
Egészen elképesztően meg tud indulni. Ha úgy akarom, takarékosan, gazdaságosan, csendben, kényelmesen érem el a célomat, de ha ahhoz van kedvem, akkor 200 km/h sebességgel (4200/perc fordulat) kényelmesen utazom, és nem érződik benne a sebesség. A zajszint még itt is bőven elviselhető, nem kell kiabálni az utastérben, és még innen is komoly gyorsulást lehet tőle kérni. III. fokozatban 170-ig, IV. fokozatban 220-ig lehet forgatni. A végsebességét V. vagy VI. fokozatban éri el (tetszés szerint), ami órán 240 felett van (GPS-en is megfutja a 232-234-es tempót).
Pont azt szeretem benne, hogy átlagos használatkor egy kellemesen komfortos rugózású, csendes, relatíve alacsony fogyasztású autó, míg ha menni akarok, akkor nagyon elő lehet belőle csalogatni a kisördögöt, és van benne erőtartalék bármilyen helyzetben.

Én direkt nem az RS-ben gondolkodtam, mert a mindennapi használathoz sokkal kényelmetlenebb a futóműve, a 18-as kerekek miatt jóval nagyobb a gördülési zaj, és árban is kb 2 millióval több lett volna. Ennyit nekem nem ért meg 0,5 másodperces gyorsulási előny, meg az, hogy ha néha keményen meg akarom hajtani, akkor stabilabban fogja az utat.

A futóműve kiváló kompromisszum, mert jól kezeli a rossz utakat, csendes, jól rugózik, de a kanyarokban is nagyon komoly tempó vihető át. Az RS futóműve a kanyarokban sokkal jobb, de a mindennapokban a jó magyar utakon az ember lelkét kirázza. Mindennapos használatra nekem nem jött be.

A szervize drágább, mint a Hondának. A hivatalos 30 ezres szervíz 60 ezer Ft volt, a következő éves szervíz 58 ezer (ez lehetett volna sokkal kevesebb is, én kértem olaj, illetve légszűrő cserét is), de ennyit bőven megérdemel ez az autó. A márkaszervizek között óriási különbségek vannak. Érdemes minimum 4-5 helyről árajánlatot kérni, mert nem ritka a 20-30 ezer forintos különbség. A kuncsafthoz való hozzáállásuk is más. Nekem eddig mindig sikerült megtalálnom a számomra legmegfelelőbbet, ahol partnerként kezeltek, éreztem, hogy mint vásárló, érték vagyok a számukra, és nem csak a pénzt akarják a zsebemből kihúzni. Meghibásodása az autónak idáig nem volt, így a javítások minőségéről nem tudok beszámolni, a kötelező szervizeket korrekt módon elvégezték.

Összegzésként annyit mondhatok el, hogy ezt az autót 5,7 millióért vásároltam. Ezért a pénzért kaptam egy méretes utasteret, 590 literes csomagteret, 7,3 másodperces gyorsulást, 240-es végsebességet, 7,2-es fogyasztást, egy nagyon jó felszereltséget (Elegance, ma már Style néven fut, kiegészítve plusz extrákkal pl. ülésfűtés, fényre sötétedő tükör, multifunkciós bőr sportkormány, pótkerék, erősített generátor + akku, telefon kihangosító, szőnyegek, hálórendszer a csomagtartóba).

Ha valaki ennyi pénzért tud olyan új autót, ami mindezeket egyszerre tudja, kérem szóljon, kíváncsi vagyok rá ☺.

Hibalista

- Meghibásodás nem volt, csak a kötelező szervizek.

Ide hordtam szervizbe

Alisca Autócentrum Kft. Szekszárd. Rendkívül udvariasak, korrektek, az ügyfél az első.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Civic Következő autója? GS 450h
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)