Már nem a kalapos kispolgár
Szöveges ítélet
Az autó ár-értékben nagyon jó, méretei túlmutatnak a kategóriában átlagától.
Hátul a hely óriási. Kezelőszervek letisztultak, egyszerűek, nem lehet bennük elveszni.
Ez a harmadik autóm automatával, azon belül is a második VAG féle DSG-vel, előtte a 7 fokozatú verziót próbálgattam, ami ehhez képest sokkal nyersebb volt, főleg az elindulási képességei. A váltó gyorsaságáról sokat elmondtak már, de országúti előzéseknél gyakran használom a kézi üzemmódot, mivel a váltó nem tudhatja előre, hogy mit akarok. Egyébként kiválóan teszi a dolgát, szerintem a fogyasztást is kedvezően befolyásolja, mivel én a hat fokozat közt már néha elvesznék. ( a 7 fokozatúnál feladtam a kézi üzemmódot emiatt)
A motor kellemes, melegen halk, csendben teszi a dolgát ( dízelhez képest ).
Ami nem kellemes, magyarul fapad, az a futómű keménysége, szerintem a magyar utakra kellene egy magyar "Bad Road Package" válaszható opcióként, de ez a kritika inkább az utaknak szól. Sima aszfalnak örül az autó meg én is.
Számomra a vezető ülés megfelelően állítható és kemény, hosszú úton jó, de irigylem a Vw combtámaszos opcióját, a Skodánál ez még akkor nem volt rendelhető, most sem tudom, hogy van-e.
A tesztekben leírt egyfajta dübörgés, ami olyan 60-70 tempónál észrevehető, jelen van és számomra zavaró főleg, ha egymagam ülök az autóban.
A fogyasztás az jeles, eddigi átlagom télen-nyáron 5,7 L/100km. Ebben minden benne van, jellemzően autópályán és országúton használom, hosszú távokon is és nem közlekedem csigatempóban.
Amit meg kell említenem, hogy 12.000 km -nél jelzett, hogy a hűtővíz utántöltést igényel, ami engem meglepett, mivel korábbi egy 2,0 PD TDI verziónál 150.000km-nél sajnos el kezdte fogyasztani a hűtővizet, amit egy hengerfejcsere sem oldott meg és sajnos a szervíz sem jött rá, hogy mi volt az igazi oka.
Egyszeri utántöltés óta nem volt gond, semmi változás nem tapasztaltam, remélem marad is így.
A beépített navigáció lassú, a mai kor kütyüjeihez képest, nem beszél magyarul, amit nem értek, hiszen a VW-nál beszél magyarul a Navi, ha jól tudom.
Már előzőekben többen leírták az üzemanyagtank méretét és azt, hogy már 43 liter elfogyasztása után jelez a műszer, ez egy kicsit irritál, ekkora autónál lehetett volna 60 literes tankot beépíteni,de akkor hova lett volna a csomagtartó extra mérete.
Hibalista
- Hűtővízutántöltés 12.000 km-nél - - Első szerviz 30.000 km 72.000 Ft -
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
