A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 2.0 TDI RS DSG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Majdnem tökéletes vadállat

Szöveges ítélet

Az új autó illata és ráadásul egy olyan autóé, amely megszerzése évek óta célként lebegett a szemem előtt, elmondhatatlan érzés. 2016 augusztusában megérkezett a megrendelt autó (vállalti autóról van szó) csekély 20 hét várakozás után, ami elég jó eredménynek számít. Technikai ember lévén jó előre elolvastam minden infót és véleményt róla, összehasonlításokat pro és kontra, tehát felkészülten vártam az első utat. Hát egyáltalán nem csalódtam, bár egy viszonylag erős 177 lóerős DSG Passat volánját váltottam le, a minimális teljesítménykülönbség jelentős dinamizmus növekedéssel járt, nem beszélve az autó menetstabilitásának összehasonlíthatatlan előnyeiről.
Az RS egy igazi vagány az utakon, nem csak a külsőjét tekintve (ami szinte mindenkinek megakasztja a tekintetét néhány pillanatra), hanem az autó egészét nézve. Dinamikus, stabil, gyors (persze lehetne benzines és gyorsabb) és nem mellékesen magas minőséget képvisel. Olvashatunk erről hideget meleget, de egy ilyen célra tervezett autóban a csilli-villi alkatrészek és díszítő elemek használata indokolatlan. A fekete belső, a piros varrásokkal elképesztően összhangban van. Aki csillogni akar, vegyen krómozott L&K kiadást ugyanennyi pénzért.
Az örömben persze itt is sok üröm került, sok kis apró hibácska és észrevétel ami zavarja az ember összkép érzetét. De mik is ezek:
- a legzavaróbb a CANTON hangrendszer gagyisága. Egy biztos, a CANTON logo az A-oszlopok melletti ajtóba szerelt magas sugárzókon eredeti. Azokon kívül nem biztos, hogy más hangelemnek köze van a prémium hangtechnikát képviselő CANTON céghez. A hangzás finombeállítása kb. 2 hetet vett igénybe, mire azt tudom mondani, hogy elér egy hallgatható szintet. Így is rezonál minden elem egy 15-ös hangerő mellett erősebb basszust tartalmazó (pl. Jazz) zene hallgatása közben. Ezért NE dobjatok ki egy fillért se, sokkal inkább a sávtartó automatikára, vagy ülésfűtésre (amiket én emiatt kihagytam).
- a fékbetétek koppannak egyet, amikor hirtelen előre vagy hátrafelé fékezés után ellenkező irányban is fékezek egyet. Lehet, hogy normális, de szerintem nem kellene egy ilyen autónál hangot adniuk. Minden esetre felírtam a 30 ezres szervizhez ellenőrzésre.
- a hűtővíz szintje 16.000km után a minimum alá esett, feltöltöttem de azóta is folyamatosan csökken. Elképzelhető, hogy a vízpumpa típushibája engem is utolért. :( Felírva...
- az olaj fogyogat, nem úgy mint a jó öreg 1.9 PD TDI motoroknál, de 15.000km-ként egy 6-7 dl belecsúszik. Ez kicsit zavaró, de valószínűleg normális.
- a jobb oldali ablaktörlő az első esős naptól kezdve nem töröl egy 10cm széles sávban középen. Ez lehet, hogy nem normális...csere!

A fentieken kívül hibaként vagy negatív dologként csupán a szomjas motort tudnám megemlíteni, de ez természetesen relatív dolog, a vezetői habitustól nagyban függ. Én 7,8-8,0l/100km átlagnál jobbat még nem hoztam ki belőle, a Passat 6,5-7,0-es átlagához képest. Valószínűleg azért mert a megengedett max. sebességet mindig padlógázzal érem el. :)
A kényelem egy más kérdés, a 7-es pontszámot azért kapta, mert ilyen. Sportos, pattogósabb, a kis úthibákat szépen veszi, de nagyobb buckákon, mélyedéseken (nem kátyú!!) már kelletlenebbül ugrik át, de ez természetes egy sport(os) futómű esetén.

Összességében egy rendkívül szép és szeretnivaló autóról van szó, kis hibácskákkal, de szívet melengető képességekkel. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

Hibalista

- Egyelőre el nem romlott semmi, de kisebb-nagyobb problémák vannak. Részletek a leírásban.

Ide hordtam szervizbe

Még nem volt szerelőnél.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2016
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Passat 2.0 TDI 177LE DSG Következő autója? A5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"Csak" egy Skoda! :)

Octavia 2.0 CRDI DSG - 2014
2014.08.18 165000   5,0

(törve) Élményhajhász, családapa bőrben.

Octavia 2,0 TDI, 4x4, 150 ló , Elegance - 2014
2014.12.07 33000   5,0

3 fehér Octavia, 1,6TDI, 2,0TDI, vRS TDI

Octavia vRS TDI DSG - 2015
2016.09.06 4001   -

A felszínesség autója - Octavia a neved

Octavia 1.4 TSI Ambition - 2015
2015.12.02 4500   2,3

A majdnem tökéletes

Octavia 1.6 CRTDI - 2015
2015.09.07 10250   -

A majdnem tökéletes mű pitiáner vevőszolgálattal

Octavia VRS - 2015
2015.11.07 48000   5,0

Addiktív örömforrás

Octavia 1.8 TSI Combi - 2014
2014.06.23 46000   3,3

Apa kedvenc játékszere

Octavia Combi 1.4 TSI Elegance - 2013
2013.07.29 3000   5,0

Autópályán 4-est rakni

Octavia Combi 1.6 tdi Elegance - 2015
2021.04.14 145000   -

Az Octavia II. a paradicsom, ebben a hurik is benne vannak (Octavia III, 14 tsi)

Octavia 1,4 tsi elegance - 2014
2015.01.28 4000   5,0

Az ötödik Skodánk

Octavia 1,4 TSI - 2015
2016.08.11 5000   -

Blitz

Octavia 2.0 Crtdi Elegance - 2014
2017.09.16 30000   -

Báránybőrbe bújt farkas

Octavia 1.8TSI Elegance Kombi - 2014
2024.06.29 15000   -

Egyre jobb, és még mindig jó áron

Octavia 1.4 TSI DSG Elegance - 2013
2014.01.08 10000   4,6

Etalon fekália

Octavia Combi Style 2.0 CRTDI DSG - 2016
2019.09.09 50000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)