Majdnem tökéletes vadállat
Szöveges ítélet
Az új autó illata és ráadásul egy olyan autóé, amely megszerzése évek óta célként lebegett a szemem előtt, elmondhatatlan érzés. 2016 augusztusában megérkezett a megrendelt autó (vállalti autóról van szó) csekély 20 hét várakozás után, ami elég jó eredménynek számít. Technikai ember lévén jó előre elolvastam minden infót és véleményt róla, összehasonlításokat pro és kontra, tehát felkészülten vártam az első utat. Hát egyáltalán nem csalódtam, bár egy viszonylag erős 177 lóerős DSG Passat volánját váltottam le, a minimális teljesítménykülönbség jelentős dinamizmus növekedéssel járt, nem beszélve az autó menetstabilitásának összehasonlíthatatlan előnyeiről.
Az RS egy igazi vagány az utakon, nem csak a külsőjét tekintve (ami szinte mindenkinek megakasztja a tekintetét néhány pillanatra), hanem az autó egészét nézve. Dinamikus, stabil, gyors (persze lehetne benzines és gyorsabb) és nem mellékesen magas minőséget képvisel. Olvashatunk erről hideget meleget, de egy ilyen célra tervezett autóban a csilli-villi alkatrészek és díszítő elemek használata indokolatlan. A fekete belső, a piros varrásokkal elképesztően összhangban van. Aki csillogni akar, vegyen krómozott L&K kiadást ugyanennyi pénzért.
Az örömben persze itt is sok üröm került, sok kis apró hibácska és észrevétel ami zavarja az ember összkép érzetét. De mik is ezek:
- a legzavaróbb a CANTON hangrendszer gagyisága. Egy biztos, a CANTON logo az A-oszlopok melletti ajtóba szerelt magas sugárzókon eredeti. Azokon kívül nem biztos, hogy más hangelemnek köze van a prémium hangtechnikát képviselő CANTON céghez. A hangzás finombeállítása kb. 2 hetet vett igénybe, mire azt tudom mondani, hogy elér egy hallgatható szintet. Így is rezonál minden elem egy 15-ös hangerő mellett erősebb basszust tartalmazó (pl. Jazz) zene hallgatása közben. Ezért NE dobjatok ki egy fillért se, sokkal inkább a sávtartó automatikára, vagy ülésfűtésre (amiket én emiatt kihagytam).
- a fékbetétek koppannak egyet, amikor hirtelen előre vagy hátrafelé fékezés után ellenkező irányban is fékezek egyet. Lehet, hogy normális, de szerintem nem kellene egy ilyen autónál hangot adniuk. Minden esetre felírtam a 30 ezres szervizhez ellenőrzésre.
- a hűtővíz szintje 16.000km után a minimum alá esett, feltöltöttem de azóta is folyamatosan csökken. Elképzelhető, hogy a vízpumpa típushibája engem is utolért. :( Felírva...
- az olaj fogyogat, nem úgy mint a jó öreg 1.9 PD TDI motoroknál, de 15.000km-ként egy 6-7 dl belecsúszik. Ez kicsit zavaró, de valószínűleg normális.
- a jobb oldali ablaktörlő az első esős naptól kezdve nem töröl egy 10cm széles sávban középen. Ez lehet, hogy nem normális...csere!
A fentieken kívül hibaként vagy negatív dologként csupán a szomjas motort tudnám megemlíteni, de ez természetesen relatív dolog, a vezetői habitustól nagyban függ. Én 7,8-8,0l/100km átlagnál jobbat még nem hoztam ki belőle, a Passat 6,5-7,0-es átlagához képest. Valószínűleg azért mert a megengedett max. sebességet mindig padlógázzal érem el. :)
A kényelem egy más kérdés, a 7-es pontszámot azért kapta, mert ilyen. Sportos, pattogósabb, a kis úthibákat szépen veszi, de nagyobb buckákon, mélyedéseken (nem kátyú!!) már kelletlenebbül ugrik át, de ez természetes egy sport(os) futómű esetén.
Összességében egy rendkívül szép és szeretnivaló autóról van szó, kis hibácskákkal, de szívet melengető képességekkel. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Egyelőre el nem romlott semmi, de kisebb-nagyobb problémák vannak. Részletek a leírásban.
Ide hordtam szervizbe
Még nem volt szerelőnél.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat 2.0 TDI 177LE DSG | Következő autója? | A5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
