Korrekt, tágas, kényelmes
Szöveges ítélet
Mivel igen kevés leírást találtam az új 1.2 TSI-vel szerelt új Octaviárol, gondoltam írok pár sort, hátha segít valakinek a döntésben. Egy 17 éves VW-t vezettem eddig, szóval lehet kicsit túlértékelem a járművet, de igyekszem objektív képet adni.
Az autóról röviden: 1.2 TSI 105LE/175Nm, topáz barna színben (vaktában választottuk a szín, de egyáltalán nem bántam meg, napsütésben gyönyörű!), fekete belsővel. Elegance felszereltség tolatóradarral és telejesértékű pótkerékkel kiegészítve. A megrendeléstől számított 8. héten át is vehettem az autót. A szalonban (Karg Mobil) minden jól és gyorsan ment, köszönet a segítőkész értékesítőnek!
Belseje korrekt anyagokból igényesen van kidolgozva. Talán az ajtóbehúzó lehetne kicsit finomabb anyag, úgy tűnik könnyen karcolódó anyag. Az üléseket könnyen és gyorsan kényelmes pozícióba lehet állítani, rengeteg hely van elöl, hátul, leghátul:). Kedvencem a csomagtérben található 2 db tépőzárral rögzíthető csomgrögzítő, egyszerű és praktikus megoldás. A hátsó ülés támlái könnyen előrehajthatóak, így megduplázva az amúgy sem kicsi csomagteret. A kétzónás klíma teszi dolgát ahogy kell és igencsak gyorsan. 8 hangszóró szerintem szépen szól, nekem nem kell jobb.
A motor ereje, fürgesége már a tesztautóban is meggyőzött, átlagos felhasználásra teljesen jó! Az eddig megtett 530 km alatt mentünk 2 személlyel, 4 személlyel, 2 személlyel csomaggal, nincs érezhető különbség a dinamizmusban. A 6 fokozatból mindig akad egy az aktuális forgalmi helyzethez, kb. 1700-1800-as fordulattól bármelyikben képes fürgén megindulni. Síkabb terepen könnyedén elmegy 6.-ban 50km/h-val, de kigyorsításhoz nem árt visszakapcsolni 5.-4.-be. A fedélzeti számítógép által kiírt átlagos fogyasztás 100 km-re 5.2L, majd az első tankolás után kiderül mennyire valós ez az adat. A start-stop rendszert hamar meg tudtam szokni és ennek köszönhetően bolondbiztos az autó, újraindította miutám lefullasztottam (lassításnál későn vettem ki üresbe).
Leszámítva azt a kis kellemetlenséget a kilincsel, nagyon elégedett vagyok a választásommal, remélem így is marad. Pár ezer km megtétele után kicsit még kiegészítem ezt az ítéletet.
8800 km - Jöjjön az update
Az ítélet írása óta megtett kilométerek alatt az autó tökéletesen viselkedett és stabilan hozta a 6L/100km átlagfogyasztást. Kiemelném, hogy Board Computer által jelzett átlagfogyasztás 0.1L különbséget szokott csak hozni.
Olajfogyasztást nem vettem észre, nagyjából ugyanazon szinten áll mikor elhoztam a szalonból. A megtett 8300 km nagy része autópályán történt többnyire 2 személlyel és csomaggal. Tettünk egy nagyobb túrát Dániába ~3000km oda-vissza, 3 személlyel és jól megrakott csomagtérrel. Egyszer nem éreztem, hogy nem lenne elegendő erő motorban. Km óra szerinti 150km/h utazó tempót simán tartotta keresztül a Németországon. A 3000 km-r 6,1L/100km fogyasztást számoltam. Összességében még mindig elégedett vagyok az autóval!
Hibalista
- Második napján kezemben maradt a jobb első kilincs ajtónyitás közben. Gariban gyorsan javították. Összeszerelési hiba.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda, Gyorsak, segítőkészek voltak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Polo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
