A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 1.4 TSI Elegance DSG 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyakori fehér holló

Szöveges ítélet

Természetesen céges autó. Eredetileg kombit szerettem volna, de végül egy kavarodás miatt valahogy 5 ajtós lett. Emiatt egy kicsit csalódott voltam, de elég hamar megszoktam az 5 ajtós formáját, most már egészen tetszik. Bár még csak 5000 km-t tettem bele, gondoltam megosztom az első tapasztalataimat. Igyekeztem minden kis bisz-baszra kitérni, amit tapasztaltam, úgyhogy elég hosszú lesz.

Külső:

Nyílván, ha ezt olvasod, akkor valamennyire tetszik az autó, vagy legalábbis nem hányod el magad tőle. Nekem az új Ford Focus jobban tetszett, de az kicsit szűkösebb volt, meg néhány részlet végül az Octavia felé sodort. Szóval nem elsősorban a szépsége miatt tettem le a voksomat az Octavia mellett, de, ha nem tetszene legalább egy kicsit, akkor mást választottam volna. Az enyém fehér színű, ahogy a legtöbb céges Skoda. Engem nem zavar, hogy rengeteg ilyen szalad az utakon. A hátsó ablakok 35%-ban sötétítettek, ami a fehér külsőhöz elég jól megy. 16 collos Ilias felni van rajta, ami szerintem jól néz ki, de, ha nem lett volna tetemes a felára, akkor személy szerint a 18 collos Golus felnivel kértem volna. Egyesek szerint a magyar utakra inkább való a 16-os felni. A visszapillantó tükrök elég nagyok, jól beállítva minimálisra csökkenthető a holttér. Ezeket nagyon megszerettem. A hátsó ajtók kinyitásával érdemes vigyázni, mert elég érdekes formája van az ajtónak, könnyen hasba vágja magát az ember. A kombira valószínűleg ez nem igaz, mert ott más formájú az ajtó. Az ötödik ajtó jó nagyra nyílik, nem kell félni, hogy valamit nem lehet beletuszkolni. Megjegyezném, hogy a tolatókamera valamennyit elvesz a felnyitó kilincs szélességéből, nem tudom miért pont oda kellett rakni gyárilag. Egyelőre nem vettem észre, hogy nagyon koszolódna, bár nyár van, annyira ez nem is meglepő. Mindenesetre jobb lett volna, ha a Skoda emblémába rejtik, mint ahogy a Volksvagennél csinálják. Ha már egy konszern, nem értem ezt miért nem veszik át. Persze értem, hogy már így is kannibalizálja a VW-t a Skoda, mi lenne, ha még ezt is jól megcsinálták volna. A hagyományos fényszórók egész jól világítanak, a xenonos elég drága extra volt, ezért erről lemondtam. Így utólag azt mondom, hogy jól döntöttem. Az előző autómon xenon volt, nem érzek nagy különbséget. Talán annyi, hogy hagyományos izzók színhőmérséklete kicsit sárgább színt eredményez, mint a xenon.

Belső:

Én fekete (szürkés-fekete) belsőt választottam. Tetszett a bézs is, de két gyerek mellett szélmalomharc lett volna a tisztántartása, másrészről a fehér külsőhöz nem annyira megy - szerintem. Elég tágas a belső, ahogy azt már sokan megírták, de azért vannak kompromisszumok. Elől pl. az ajtó könyöklő elég távol esik az üléstől, nem igazán kényelmes ott pihentetni a karomat, legalábbis tartósan. Cserébe lehúzott ablaknál sem igazán jó kikönyökölni, mert elég magasan van az ablakkeret. Az ülés szerintem simán lehetne közelebb az ajtóhoz. A középső könyöklő elég jó, le, fel, előre-hátra lehet állítani.
Az ülések kényelmesek, bár kicsit keményebb tömésűek, mint a korábbi Peugeot-mban. Az enyémben van deréktámasz is, bár én még több támasztást is el tudnék viselni. Az oldaltartás átlagos, vagy legalábbis átlagos felhasználáshoz elegendő. A hátsó ülések igazából két fő részére nyújtanak kényelmes utazási lehetőséget. A középső részen még nem utaztam, de nem lehet valami kényelmes. A „kardán” alagút is elég magasan felhúzódik. A lábtér teljesen hátratolt első ülések mellett is elég jelentős. Bár maga az autó elég széles, valahogy belülről a térérzet mégsem az igazi. Aki 2 gyerekülést, plusz egy személyt szeretne cipelni hátul, készüljön arra, hogy alig fog elférni, vagy el fog férni, csak bekötni nem tudja magát. Mi legalábbis már szenvedtünk ezzel az élethelyzettel. A korábbi Peugeot 307 SW-ben 3 db nagyjából egyenlően elosztott üléshelyen, ha nem is fejedelmien, de elfért 2 gyerekülés + 1 fő. Ott a nagyobb üvegfelületek és a panorámatető is jelentősen javították a térérzetet. Ha valaki 3 gyerekülést akar ide bepréselni, akkor javaslom, hogy először győződjön meg, hogy ez megvalósítható-e. Szerintem nem, de ezt még nem próbáltam.
A Skoda szélvédője elég kicsinek tűnt elsőre, már-már lőrésszerűnek, legalábbis a 307-eshez képest. Jut eszembe: szélvédő. Nekem fűthető szélvédőm van. Ez remélhetőleg hasznos lesz majd télen, de egyelőre nyár van. A fűtőszálak hajszálvékonyak, de azért láthatók, és némileg sötétítik a szélvédőt. Ha valaki ilyent rendel a kocsijába, előtte feltétlenül nézze meg, hogy ez nem fogja-e idegesíteni. Engem egyelőre nem idegesít, de majd később még jelentkezem ezzel kapcsolatban.
A kormány fogása jó, a kezelőszervek elrendezése rendben van. A sebességváltó előtt van egy dupla gomb sor (össz. 10 gomb), ahol nálam mindössze 2 gomb „aktív”, a többi vak gomb. Még nem láttam képeken sem olyan Skodát, ahol az összes gomb aktív lenne. Mindenesetre ez így elég gagyi, pedig az autó amúgy elég jól felszerelt. Szintén a sebességváltó előtt van egy kis rekesz, tolótetővel. Ez első pillantásra jónak tűnik, de igazából nem annyira kényelmes ott matatni, főleg, ha a váltó a műszerfal közeli állapotában van.
A műszerfal kormány mögötti részének világítása szép fehér, viszont a többi részé meg zöld. Nem igazán értem ez miért jó. Szerintem úgy lenne szép, ha az egész fehér színű lenne. Bár nem vagyok hifi buzi, a Bolero rádió szerintem nem szól valami jól, legalábbis az eddigi autóimban eddig csak jobbak voltak. A kijelző felbontása is kb. 10 évvel ezelőtti eszközöket idéz. A beállítások között van egy olyan lehetőség, hogy kijelző 10 másodperc után elsötétüljön, de ez a beállítás minden újraindításnál elveszik valamiért. Valószínűleg valami szoftveres probléma. A kijelzőn a tolatókamera képe azért jól látható. Ezt az extrát mindenkinek ajánlom. Bár én leginkább tükörből tolatok, a kamera képére pillantva magabiztosabban lehet hátrafelé haladni. A csomagtartó – mint ismert – elég nagy. A kettős borítású csomagtér tálca nagyon ajánlott. Nálam mondjuk szinte állandóan a gumírozott része van felül. A kalaptartó elhelyezhető a hátsó üléssel párhuzamosan.

Motor + automata váltó:

2 literes, 136 lóerős 320 Nm-es dízel autóból ültem át az 1.4-es 140 lóerős 250 Nm-es benzinesbe. A benzines érezhetően más karakter, nem rosszabb, csak más. Bár a dízel jóval nehezebb autó volt, mégis valahogy érezhető volt a nyomaték többlet. Senki ne gondolja, hogy ez a benzinmotor gyenge, csak egy dízel után furcsa. Az automata váltó alap helyzetben – vagy akár mondhatnám, hogy normál gázpedál használat mellett – 1800 - 2000-es fordulatszámnál felvált. Az alap felváltás tehát nem annyira a dinamikáról, mint inkább a benzinspórolásról szól. Kézi váltással (vagy persze, ha jobban odalépünk) már lehet szépen menni, bár nekem kicsit furcsa, hogy a kézi üzemmódhoz az előválasztó kart az anyósülés irányába kell lökni, majd úgy lehet le-fel váltogatni. A Peugeot-mnál egy kicsit logikusabb módon a vezetőülés felé kellett húzni a kart ugyanehhez a funkcióhoz. A váltás ezt követően már szépen megy kézi módban, de elég ritkán szoktam használni. A sport fokozatot egyszer próbáltam, de úgy emlékszem, hogy az meg túlságosan kihúzatja a fokozatokat. Mindent összevetve az automata váltó nem rossz. Elsősorban felfelé váltogat szépen, a lefelé váltásnál már volt, hogy érzékeltem némi rángatást, de alapvetően nem jellemző. Autópályán előfordult, hogy odaléptem neki, amire egyet visszaváltott, de a gázelvételt követően nem akart feljebb kapcsolni, így kézzel kellett 7-esbe tenni. Rejtély, hogy ez miért volt, remélem nem ismétlődik többször. Elég drága mulatság az automata váltó, de jelentősen csökkenti a stresszt, ami vezetés során felgyülemlik. Különösen városban és idegen helyen közlekedve nagyon hasznos, hogy az embernek csak a tájékozódásra kell fókuszálnia.
Az autó fogyasztása egyelőre várakozáson felüli, mármint pozitívan. Az eddigi valamivel több, mint 5000 km-en 5.5 l/100km. Ez nagyrészt autópálya és országút, kisebb részt városi használat, szinte állandóan klíma üzemeltetése mellett. Országúton simán 5 alá lehet menni. Legalábbis nekem 10 km-es távon belül már 5 alá megy. Ha valaki sokat használja városban és azon belül is rövid távokon, akkor el tudom képzelni, hogy a 8-9-et is bekapja. A motor nagyon hamar eléri az üzemi hőmérsékletet, ez nyáron olyan 2 km-es utat jelent, télen gondolom kicsit hosszabb a folyamat. A motor elég halk, pedig nincs agyonszigetelve a motortér. Autópálya tempó mellett is inkább a szél és egyéb menetzajok a jellemzők, de azok sem vészesek. Elég kellemes utazni, simán lehet beszélgetni a hátul ülőkkel anélkül, hogy különösebben fel kellene emelni a hangunkat. 7-es fokozatban 130-nál valamivel 2300 felett forog, tisztára, mint egy dízel.

Extrák:

Adaptív tempomat:

Ezzel kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. Azt tapasztaltam, hogy elsősorban szellős autópályán, egy szintén tempomatot használó autóra érdemes ráállni. Máskülönben ráeszmélünk, hogy az emberek milyen idiótán vezetnek. Egyszer 130-cal, majd 150-nel, majd 140-nel mennek bármiféle logika nélkül. Én általában keresni szoktam egy egyterűt és beállok mögé „rálövöm magam”, majd szépen követem. A legkisebb követési távolság autópálya tempó mellett kb. 30-40 m. Lehet, hogy valamivel több is van, de most csak az emlékeimből tudok táplálkozni. Van egy olyan funkció, hogy indexelésnél azt gondolja, hogy akkor most előzünk valakit és a beállított sebességre megpróbál felgyorsítani, akkor is, ha valaki van előttünk, így szükség szerint csökkenti az előbb említett 40 métert. Na ez idegesítő tud lenni autópályán, ha valakit követek és baromira nem akarom megelőzni, csak pl. egy kamiont ki kell kerülni. Ilyenkor meglódul az autó, majd miután visszatérek a külső sávba értelem szerűen közelebb kerültem ahhoz, akit addig üldöztem és erre meg finoman fékez, hogy a biztonságos 40 m-t elérje. Biztos idiótának néztek már párszor. Ez ellen az egyik megoldás, hogy a tempomatot tényleg olyan sebességen rögzítem, ami kb. megegyezik az előttem haladóéval. Akkor nincs látványos gyorsítás majd fékezés. A másik megoldás lehet az a beállítás, amit minap találtam a menüben. Eddig „normál”-ra volt állítva a gyorsítási fokozat a tempomatnál, de most átállítottam ECO-ra. Lehet, hogy így majd mérséklődni fog ez a jelenség, még nem volt alkalmam kipróbálni. Tömött autópályán szinte felesleges használni, legalábbis számomra idegesítő amit csinál. Városban dugóban is próbáltam. Szépen megállította az autót, viszont pár másodperc múlva kiírta, hogy „apply brake” – azaz lépjek a fékre. Rálépek, amivel oldom a tempomatot. Elindul a kocsisor, újraaktiválom a tempomatot, majd megálláskor újra eljátssza a fékre lépős történetet. Ennek így mi értelme? Ha meg tudja állítani az autót, akkor már azt is tudhatná, hogy csak akkor oldja a féket, ha a radar jelet ad, hogy az előttünk lévő autó távolodik. Azért persze túlélem, nem arról van szó, csak idegesítő, hogy akár működhetne jól is.

Front Assist:

Ezzel kapcsolatban – szerencsére – nincs túl sok tapasztalatom. Volt már, hogy párszor bejelzett, ha túl közel kerültem egy biciklishez, de amúgy nem történt semmi. Valószínűleg úgy ítélte meg, hogy nem kell közbeavatkozni, ügyes vagyok én. :-)

Fűthető szélvédő + ülésfűtés:

Majd a tél beálltával jelentkezem egy frissítéssel…
Persze van még pár apróbb extra, de nagyjából ezek voltak a fontosabbak.
Szerviz tapasztalatom nincs, és ez maradjon is így jó sokáig.

Most 23500 km-nél tartok.
Az ülésfűtés szépen működik. A szélvédő fűtés is jól működik, bár általában nem szeretek még 1-2 percet sem várni, hogy olvadozzon a jég, inkább valamennyire lekapirgálom, aztán a maradékot leolvasztom.
Az adaptív tempomattal kapcsolatban továbbra is vegyesek az érzéseim.
Szellős autópályán használható, de más körülmények között már elég idegesítő is tud lenni. Szóval ezt őszintén nem tudnám ajánlani senkinek. A front asszisztens viszont tényleg hasznos, azt ajánlom.
Kicsit kiábrándító, hogy egy ideje a DSG váltó 1-es és 2-es fokozat között nyekergő hangot hallok. Elvittem szervizbe, dupla kuplungot kell cserélni.
Azóta olvastam főrumokon, hogy ez a száraz kuplungos DSG nem egy tartós szerkezet. Hát ezt most megtapasztaltam. Szerencsére legalább nem az út mellett hagyott ott, hanem tervezhetően vittem szervizbe.
Amúgy az autó nagyon jól megy, keveset fogyaszt, csendes, szóval más tekintetben jók a tapasztalataim, de ehhez azért hozzá fűzhetjük, hogy még csak 23 500 km-nél tartok. Mindenesetre ezzel a kuplung problémával nem szerzett jó pontokat a Skoda és az egész VW konszern.

Hibalista

- Dupla kuplung

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 23500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 307 SW Következő autója? Astra
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)