G Astrából átülve nehéz nem elfogultnak lenni
Szöveges ítélet
2014 februárban rendeltem meg, május vége felé vehettem át. Már nagyon vártam.
Előtte J Astra kombit néztem sokáig, de a kollégáim javasolták, hogy az Octavia-t is nézzem meg, mert modernebb és jóval könnyebb. A neten az árak alapján úgy gondoltam nem fér bele a keretbe, de nagyon megtetszett, sikerült alkudni és egy kicsit feljebb emelni a rá szánt összeget, így végül az Octávia lett megvéve. Azt gondolom jobb annyival, mint amennyivel drágább.
G Astrám volt előtte, szóval amit most kiemelek és dicsérni fogok az lehet hogy már 10 éve alap egy alsó-közepes kocsitól és ettől felfelé - ezt nézzétek el nekem
- Jók a nagy külső tükrök, legalább másfélszer akkora területet látok, és alap elvárásom volt hogy be lehessen hajtani őket elektronikusan (ház előtt végig parkoló, szűk helyekkel)
- Nagyon klassz a klíma, hamar párátlanít, utasoldalra lehet kevésbé hideget állítani (asszonynak), rám meg jön a rendes hűtés
- A szőnyeg a padlóhoz rögzíthető, nem csúszkál össze-vissza a ki-be szállástól
- Ülések kényelmesek, multifunkciós kormány szép, olasz autós kollégám is megdicsérte
- Csomagtartó alsó rekesze (én dupla fenekűnek hívom, már nem emlékszem a hivatalos nevére) remek, gyerekjátékok és egyéb cuccok szépen rendben a "pincében", és van egy üres csomagtartóm - szeretem hogy rendet tudok tartani. Kampók, akasztó fülek hasznosak
- Ajtózsebek kellően nagyok, pohártartó a könyöklő előtt rendben
- Az első ülések háttámlájára műbőr borítást kértem, lábnyomok könnyen takaríthatók
- Az ablakmosó tartály 3 l-es, amit nem értettem mert 2 és 5 l-es kiszerelésben lehet kapni ablakmosót, azaz sehogy sem jön ki a matek (bontott ablakmosós flakont nem szeretek a csomagtartóban tartani), de aztán kiderült hogy az alacsony szint jelző akkor szól amikor kb 1 l van már csak benne, így pont rátölthetek egy 2 l-est, szóval ezzel is megbarátkoztam
- A motorra nem tudok mit mondani, mert nincs nagy összehasonlítási alapom. Mint említettem egy 1.4 -es G Astrából ültem át, ez után természetesen olyan az Octavia mint egy rakéta. Alacsony fordulaton is szépen húz, nem süketülünk meg gyorsításkor (nem kell pörgetni a motort, hogy menjen). Kicsit dinamikusabban közlekedek, de egy szint után a gyerek rám szól, hogy Apa lassabban!, ilyenkor visszaveszek. Autópályára felhajtáskor 3-asban gyorsítok 130-ig, lényegében ebben merül ki az "élvezkedés"
- Tempomatot nagyon szeretem, nagyon kényelmes, és nem csak autópályán. Kicsit szomorú hogy nem lehetett adaptívat kérni, gondolom az a VW-knek van fenntartva még
- Fogyasztása 2 dl-el kevesebb mint a G Astrámé volt, miközben nehezebb és jóval erősebb az autó, érdekes látni mennyit fejlődött a technika
Van pár olyan dolog is ami lehetne jobb:
- Könyöklő túl rövid/túl hátul van. Testmagasságom átlagos, azaz nem én ülök túl előre tolt üléssel
- Kesztyűtartó szánalmasan pici, táskám esélytelen hogy beleférjen, a régi 5" GPS a normál tartójával alig fér el benne a szervizkönyv/használati utasítás mellé
- A szervizkönyv/használati utasítás mappája ócska, a harmadik alkalom után elengedett a varrás a zseben, ennyibe kerülő autónál ez elképesztő
- Gyári riasztó, magas felszereltség ellenére a lehúzva hagyott ablak (hosszabb kocsi, többet forgolódtam parkoláskor, könyökömmel az ablakemelőt megnyomtam, így húzódott le pár cm-t több alkalommal) nem záródott a távvezérlővel történő zárásra, ezt plusz 30 eFt volt kb megcsináltatni
- Start-stop. Nem vagyok mérnök, de nem hiszem el hogy egy nem üzemmeleg motornak nem árt ha feleslegesen-hidegen van újraindítva. Hiába írják hogy az automatika csak üzemi körülmények között aktív. Enyhe február végi hétvégén az Állatkert főbejárata előtt parkoltam, a Hősök tere felé indulva megálltam a pirosnál (50 m) és a motor leállt. Előtte természetesen nem gyújtottam alá a motornak szalmával, mint a szibériai teherautó sofőrök. A vízhőfok kijelző se moccant még meg, az olaj is nyilván olyan hideg volt mint a karosszéria... Szóval öv bekapcs, motor indít, start-stop kikapcs, index és indulunk - lett a mozdulatsor. Beállítani nem lehet, hogy alapértelmezetten ki legyen kapcsolva
- Az ablakmosó tartály nyílása tényleg hülye helyen van, kicsit nehéz a célzás, ezt máshol is láttam, hogy írták
Összességében nagyon jónak tartom, örülök hogy ezt vettem, aki családi autónak keres kombit javaslom nézze meg az Octaviát is!
Hibalista
- Még semmi, de hiába a magas felszereltség és a rendelt gyári riasztó, azt külön kellett még 30 000 Ft-ért "szereltetni", hogy a rádiógombos záráskor automatán felhúzódjanak az ablakok.
Ide hordtam szervizbe
Duna AutoMinden rendben volt: udvariasak, pontosak, szépen dolgoztak, de az automata ablakfelhúzáshoz nehezen tudtuk egyeztetni, hogy mi kell, ezért csak 6.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5120 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
