Fáradhatatlan Jegesmedve
Szöveges ítélet
Az autó a céges/családi autóm, 0 km-es kora óta én járok vele, elég sokat használom, de tisztességes autómániásként mindig igyekeztem vigyázni rá. A feleségem csak Jegesmedvének hívja, mert fehér, és olyan kis medvés, bárgyú tekintete van.
Le kell szögeznem, hogy az előzetes rémhíresztelések ellenére (fuuu tsi, fuuu dsg, ez biztos 100 ezret se fog elmenni stb stb), ennél jobb autót ember nem tud elképzelni, leszámítva azt a tényt, hogy egy autób*zi nem szeret olyan autóban ülni, amiből minden lámpánál áll legalább 3 :).
Az enyém egy viszonylag jól felszerelt darab, Elegance kivitel + Dynamic csomag sportülésekkel/sportkormánnyal, navigációval, DSG váltó stb stb. Volt korábban/mellette saját tulajdonban prémium autóm is (BMW E46, Mercedes W204) de igazából már nem vágyok vissza egyikbe se, ha egy "kommersz" Skoda is ilyen színvonalat tud.
Az interneten, sajnos még a szaksajtóban is sok a félretájékoztatás, de a 3-as Octaviában már nem ugyanaz a TSi van, mint ami a korábbi generációk viszonylag rossz hírnevét megalapozta. A vezérlést a problémás láncosról szíjasra cseréltek (igaz csereperiódust nem adtak meg hozzá, így az élettartama még kérdés...), és kokszosodásra sem olyan hajlamos a direktbefecskendezős motor. Fogyasztása magához képest elég baráti, simán 7 alatt tartható az átlag, mondjuk ez nagyban köszönhető a váltónak, ami igyekszik a lehető legalacsonyabb fordulaton tartani.
Az autó csak megy és megy, jelenleg már 210.000 km óta, tette ezt minden jelentőseb meghibásodás nélkül. Kényelmes, az 1,4 TSI ereje pont elegendő a mindennapokban (0-100: 8,8 sec), a 7-sebességes DSG váltó, hiába a Totalcar által is sokat szidott DQ200-as, száraz kuplungos, menet közben tökéletesen teszi a dolgát, és számomra az egyetlen olyan polgári autóba gyártott automata (mármint úgy összességében a DSG), ami valami sportosság érzetét is tudja kelteni (főképp manuális módban). A futómű, de főleg a kormányzás elég semlegesre hangolt, sok vezetési élményt nem ad vele a kanyargás, de stabil, gyorsan menni simán lehet vele.
A hely elöl/hátul/csomagtartóban bőségesen elegendő bármennyi és bármekkora embereknek, a Superb efölött már tényleg csak felesleges nagyzolás.
Összességében nekem annyira bevált az autó alapját képező MQB platform, hogy saját célra is ilyen autót tervezek beszerezni hamarosan, csak kicsit erősebb kivitelben :) (Golf VII GTI / Cupra R).
A következő már úton van, ugyanezen típus FL-ese lesz, csak ezúttal 2,0 CRTDI, DQ 300-as DSG-vel, kíváncsi leszek a különbségekre.
Hibalista
- Vípumpa 1x - típushiba
- DSG váltó fokozatkapcsoló (?) - a konkrét hiba annyi volt csak, hogy időnként 1-2 mp-re feldobott egy hibaüzenetet, miszerint tegyem P-be a váltót és hívjam a szervizt, de ez szinte azonnal, nyom nélkül eltűnt, használatban nem volt jele. Eleinte fél-évente, a végén már kb 2 heti rendszerességgel bedobta, így inkább javíttattam
Ide hordtam szervizbe
Palota Automobil Schiller
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia 1,9 TDI | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
