A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 2,0 TDI, 4x4, 150 ló , Elegance 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

(törve) Élményhajhász, családapa bőrben.

Szöveges ítélet

(2015.04.30)
Szükséges nyitnom ide egy zárójelt, bármennyire is elégedett beszámoló következik utána:
A sors úgy hozta, hogy töréstesztet is végezhettem az octávián, amivel nem feltétlenül vagyok megelégedve. Röviden: alacsony sebesség, téli útviszonyok. Az útnak egy szakaszán valamiért megszűnt a sózógép működése, így korcsolyapálya. Az ütközés 23 km/hval történt(ennyit rögzített a számítógép), úgy, hogy láttam mi következik, és bő 6-7 másodpercet "dolgozhattam" rajta. Kipróbáltam mindent, nem lehetett megállítani. Jelzem, 10 éve vezetek -ezidáig balesetmentesen - évi kb harmicezret. Egy, a jeges úton veszteglő kisteherautóba csúsztam bele, első és hátsó tengely közé, úgy, hogy a plató pont az A oszlopot érte (a másik sofőr kilépve az autójából, elesett, annyira jeges volt az úttest). A légzsák ahelyett, hogy kinyíljon, kiesett a helyéről, nekem pedig kb 1 centiméterre állt meg a fejemtől a szélvédő-A oszlop kombó. A csatolt képek magukért beszélnek. Szerintem ha még egy centit jön az egész felém, akkor sem nyílik a légzsák és akkor most fél szemmel nézném a monitort.
Az autót amúgy profi módon javították a márkaszervízben, inkluszív tetőcserével, egyelőre nem mondthatok semmi rosszat. Állítólag úgy értékelték a szenzorok, hogy nem kell kinyíljon az a fránya légzsák...

Lásd a képeket...



És akkor most következzen az eredeti beszámoló:


A cél a legolcsóbb-legköltséghatekoyabb összkerékhajtásos autó volt, amivel kényelmesen, autópályán is lehet autózni, különösebb fogyasztásnövekedés nélkül.
A romániai telek (főleg a mellékutakon) azt jelentik, hogy egy-egy komolyabb havazás után jónéhány napig norvégiai körülmények között kell közlekedni. Eléggé magas tempóval autózom, így olyansmi kellett aminek megfelelő kanyartartása is van (hasonlítom itt a terepjárókhoz, SUVokhoz ésatöbbi). Komolyabb off-road tulajdonságok nem kellettek, néha kap erdei utat, ennyi.

Vételár: 25927 Eur (BiXenon, állófűtés, Bolero multimedia-telefon, fűtött első ülések, lábtérvilágítás - ez nagyon szép, állítható erősségű, 10! eurós extra.)

Design, utastér: Csajozásra nem jó, arra vegyen az ember TT-t. Feleségszerzésre viszont annál inkább. Megfontolt, "tudja az élettől mit akar", felelősségteljes, "gyerekekre felkészült családapa" képet ad az emberről.
Külsőre szoknom kellett, nem feltétlenül a kinézetéért vásároltam meg. Nem csúnya, de nem is egy Mazda 6. Ízlés kérdése.
A belsejével kifejezettem meg vagyok elégedve, a kétszínű változatot választottam, fekete-feketével olyan, mint egy halottaskocsi. A Skoda éjszakai beltérvilágítása (valami fantázianeve biztos ennek is van - az Elegance csomaggal jön) egy magasabb kategóriás autó érzetét adja, főleg ha lábtérvilágítással kombináljuk.
Hátul óriási a lábtér, a gyerekek - ha lesznek - nem fogják egy darabig rúgódni a háttámlámat (1.78 vagyok). Még felnőttnek is "kényelmetlenül" nagynak tűnik, nincs biztonságérzet a távoli első üléstől, hajlamosak bekötni az emberek magukat szó nélkül. A krémszínű kárpitot egy direkt erre a modellre gyártott huzattal borítottam, remekül talál, sokan azt hiszik, hogy eredeti. Így megmaradt a kétszínű műszerfal, de nem fáj a szívem a bézs gyári ulések miatt.
Iszonyatosan meg lehet pakolni, pont építkezés előtt vásároltam, így tetszett-nem tetszett be kellett fogni. Volt benne 20 négyzetméter gránitlap, kétméteres fürdőkád és 2 méter 10 centis hűtő - igaz, ez utóbbinál annyira előre kellett húznom az ülésemet, hogy a napellenzőt nem tudtam lehajtani a fejemtől. De lecsuktam a csomagtartót.
Juteszembe - a csomagtartó csukásával nem vagyok megelégedve nem mindig záródik, nem tudom miért.
Simply Clever: 1. a benzinsapkánál tárolt jégkaparó hamar bekerül a térképzsebbe a vezetőoldalon.
2. A megfordítható csomagtartószőnyeg (gumi/szövet) nagyjából egy pozicíóban marad, mert mindig hányódik valami a csomagtartóban, amit ugye ki kéne venni (de lehet csak én vagyok rendetlen)
3. A szatyorfogantyúk remekül teszik a dolgukat, azt az egyet nagyon díjazom.
4. A "médiatartóba" egy Samsung Xcovernel nagyobb telefon nem fer be. Állítólag a sebességváltó előtt található rekeszben "több mobiljel van" - kapcsolatban van a felső antennával. Ezt nem vettem észre.
5. Ha már szimply kleverül gondolkodnak, akkor nem értem, hogy az ablakmosó beöntő nyilását miért közvetlenül a motorháztető-tartórúd mellé tették. Az ember folyamatosan kerülgeti az üveggel, szétlötyögtetve annak tartlamát.
Ezek különösebben nem keserítik meg az ember életét, inkább csalán a seggünkben. Nem tudom megérte-e azt az 50 eurót.
A Bolero multimedia rendszer nagyon jó, érthető, könnyen kezelhető. A telefonos rész úgyszintén - két telefont lehet csatlakoztatni, a telefonomról a navigációt automatikusan kihangosítja stb.
Az állófűtés megkíméli az embert a téli ablak-kapirgálástól (a jégkaparó szinte már nem is kell). Igazából kormányfűtést szerettem volna, persze az a Skodában nincs, így maradtam az előbbinél...a kormányra irányított fuvókák csodát művelnek. Érdekesség hogy az állófűtés 789 euró, a volkswagennél pedig 1800...s ugyanaz a rendszer. Fűti a motrot is, így az elmúlt évben EGYSZER SEM indítottam az autót hideg, fagyos motorral. A hűtővíz hőmérséklete 20-30 perc működés után 70-75 fok körül van. Kiváncsi vagyok benefikus hatása lesz-e a motor életét illetően.

Motor: 150 ló, a newtonmétert majd elmondják mások. Általában 100-160 közötti tempóval vezetek, közúton. A fogyasztása allófűtés használatával együtt 7.1 körül mozog - nem a számítógép szerint, hanem kiszámolva. Szerintem ennél erősebb motor nem szükséges, hacsak nem vontat az ember. Ezzel bőven átvágható minden közlekedési szabály, elrontott előzés is egy kis gázadással megoldódik. Az erősebb modelleknél nem vagyok meggyőződve, hogy az alkatrész-élettartam ugyanilyen. Ha 120 fölé ha nem megyek vele lazán 6 alá lehet vinni. Nyáron Franciaországig autóztam, 4 felnőttel, 4 kerékpárral a tetején, tele csomagtartóval. 140-es autópályatempónál 8-8,5ös fogyasztása volt - nem kell elfelejteni, hogy a legellenállása egy betombunkerével vetekedett. A gyári 4,9 l/100km szerintem 90-es tempóra van adva, konstans gázzal.

Úttartás: Idáig nem volt túl sok autóhoz szerencsém hosszú távon (Skoda 120 L - borzalmas, Dacia Logan - dácsia fíling, Mercedes ML 430 - USA, Renault Megane II 1.6 , Mitsubishi Lancer 1.8 DID) de talán a Lanceré a legjobb. A Megane sem kanyarodott rosszul, de ez mindenképpen fölötte van. Ha egy picit meg is csúszik az ember, a 4x4 tartja az ívet. Az ESP a 4x4-el karöltve olyan módon veszi vissza az autót a csúszásból, mintha egy vonat ugrana vissza a sínekre. Üt rendesen. Nem is szeretem, inkább sport módban használom, így enged egy pici csúszást, amit ellenkormányzással szépen lehet korrigálni. Az ember azt hiszi, ilyen ügyes sofőr. Közbe nem. Sosem voltam a végsebességek szerelmese, szerintem egy tempósan bevett kanyar sokkal nagyobb élmény...
Az egyedüli negatív pont (vagyis "kell vigyázni"-pont) hogy a 4x4, 150 ló hajlamos az embert dinamikusabb autózásra sarkallni - a megnövekedett súly, relatív keskeny kerekek, viszont a féktávot hosszabítják (egy elsőkerekes Octaviahoz hasonlítva pl.) El tudok képzelni a későbbiekben egy féktuningolást. Pillanatnyilag a pénztárcámból kiférő legjobb gumikat tettem rá, ezzel próbálom ellensúlyozni a problémát.
Igazán havas utakon idén próbáltam ki, eszméletlen élmény, meg merem kockáztatni hogy ezután CSAK összkerekes autót veszek. De itt is képbe kerül a megállás-próbléma ... jobb kikerülni, mint lefékezni miatta, bármi legyen is az.

Ezidáig pokoli utakon használtam - 29929 km-ben van, nincs semmi gubanc a felfüggesztéssel. A "nehéz utak" opció puha rugózást biztosít, viszont kanyarban nem esik le a kasztni a kerekekről.
A tempomat meghibásodása nem volt túl csodás élmény - ha stand-by módban volt, egyszercsak bekapcsolt a memóriában tárolt sebességre, vagy elkezdett csak úgy spontán gyorsítani. Ha elég bamba volt az ember, 20-30 km/h-val gyorsabban ment mire észbe kapott (főleg egy alacsonyabb fokozat esetén). Ilyen módon radarba is futottam. Ezt próbálja meg elmagyarázni valaki a rendőrnek. Miután kicserélték, rá egy hónapra visszahívták a gyárból az egészet. Erre jó odafigyelni azért..

Hibalista

- Tempomat meghibásodás - garanciálisan cserélték, rá egy hónapra visszahívták az egész szériát.

Ide hordtam szervizbe

Románia Skoda márkaszervíz

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (1) Vezetett km 33000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane II, 1.6 Következő autója? Lehet Skoda marad
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)