A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 1.4 TSI DSG Elegance 

Az ítélet értékelése
4,6(5 db)

Egyre jobb, és még mindig jó áron

Szöveges ítélet

Az elején leszögezem, elfogult vagyok az Octáviával, jelzi az is hogy már a harmadikat fogyasztom. Jó pár márkát kipróbáltam már, de itt leragadtam. Az Octavia 2-es volt az első, utána ennek a ráncfelvarrott változata, és most pedig megérkezett a legújabb karácsonyi ajándékként. Megjegyzem ennyit még nem vártam autóra! (5 hónap). Ennek több oka is van, állítólag! Az egyik hogy telepakoltattam extrákkal (ezekre majd kitérek), a másik amit utólag tudtam meg, hogy ha megrendelés leadása után ha még tetetsz bele utólag extrát akkor az hosszabbítja a gyártási folyamatra várakozást. Utólag már okosabb vagyok, de azt gondolom hogy megérte várni.

Van összehasonlítási alapom hiszen az előző is 1.4 TSI DSG Elegance felszereltsége volt.
Az első ami legszembetűnőbb volt hogy szinte teljesen eltűnt az utastérből a motorzaj. Nem mintha az előzőben erős lett volna de ott azért nyomokban lehetett hallani. Most furcsa a start-stop rendszer működésekor semmilyen visszajelzést nem hallok az autó leállásáról illetve indulásáról. Féltem is egy kicsit ettől a funkciótól ami az Elegance felszereltség része, de tökéletesen működik! Abban a pillanatban amikor megáll az autó leáll a motor, amikor felengedem a féket egy kicsit már be is indult. Speciális önindítója lehet, mert nagyon gyorsan erőteljesen indít. A másik dolog ami szembetűnően változott az a DSG váltó minősége. Az előzőnél is jól működött, kisebb fokozatokban azért lehetett érezni a váltást, itt most ez teljesen eltűnt. Tökéletesen észrevehetetlenül váltja a sebességeket 1 és 7 között. A sok extra közül még két dolgot emelek ki amik számomra érdekesek és hasznosak! Az egyik az adaptív tempomat: nagyon kényelmes autópályán autózni ennek bekapcsolásával. Nem csak a sebességet tartja hanem a távolságot is az autók között. Így legalább nem fordulhat elő hogy a tempomat bekapcsolása mellett elbambulva ráfutsz az előtted lévő autóra. Tud még egy funkciót: városban leblokkolja a kocsit ha nem fékezel időben csökkentve ezzel a keletkező anyagi kár lehetőségét. Na azt a még nem próbáltam és nem is szeretném! A másik extra a sávasszisztens. Hihetetlen jól és precízen működik. Nem csak riaszt hanem vissza is kormányozza az autót a helyes irányba. Egy kicsit félelmetes érzés volt először amikor azt éreztem hogy az autón magától fordul a kormány. Egyébként mint két extra funkció jól működik sötétben is!
Gyári kihangosító is van az autóban, tökéletesen jó minőségben működik. Sokan észre sem veszik hogy kihangosítón beszélünk. Elméletileg hangvezérléssel is működik de ezt még nem próbáltam. Tartozik a kihangosítóhoz egy Mobilbox kiegészítés, amely arra hívatott, hogy mobiltelefon jelet felerősíti.(ez jó országúton és utópályán hiszen a gyengülő jel miatt nem fordul elő hogy megszakad a vonal) Ezenkívül a mobiltelefont elől speciális rekeszben tárolva kevesebb energiát fogyaszt.

Próbálok objektív lenni ezért megírom azt a kevés negatív tapasztalatot amit eddig találtam. Ez pedig hi-fi rendszer minősége. Az előzőben is Boleró rádió volt hat hangszórós rendszerrel és most is. Tudatosan kértem ezt hiszen elégedett voltam vele, nagyon szépen szóltak a basszus és a magas hangok is. Most ezek nincsenek! Sajnos elég doboz hangja van! Ilyen minőségű autónál jobbat vártam volna! A másik apróság a rádiót körül vevő fekete zongoralakk bevonat ami nagyon elegáns, de minden port magához vonz! Apróságnak tűnik, de zavaró hogy a fényszóró felkacsolásáról nincs visszajelzés. Van egy automata állás a kapcsolón,de fogalmam sincs hogy éppen melyik fokozatban világit mert nincs visszajelzés a műszerfalon.
Jól észrevehető a plusz 15 lóerő az előzőhöz képest, bár nagyon kínozni még nem akartam. Erőteljes, dinamikus a motor teljesítménye. Az autó kevesebbet fogyaszt mint az előző, kb. 1 literrel 100km-en. Eddig vegyesben város és autópálya (kb fele) 6.3 a fogyasztása.
Az említetett néhány negatívumtól eltekintve a megtett 1700 km után nagyon elégedett vagyok, megint nagyot alkotott a Skoda!
Precízen, minőségi anyagokból összerakott autó az új Octavia!


10.000 km-nél tartok, gondoltam megosztom további tapasztalataimat:
Az előző részben azt írtam hogy nincs visszajelzés a világításról. Nos megtaláltam a visszajelzést! Az utastér világításnál található két fehér led. Ha ezek világítanak akkor működik a világítás. Ez tudom hogy furcsa és nem megszokott de este kimondottan hangulatos és hasznos, amikor halványan megvilágítja a váltót. Egyébként az automatika jól végzi a dolgát, tényleg akkor kapcsol ki-be amikor szükség van rá.
A hang vezérelt telefonálást nem tudom használni. Hiába próbálom érthetően kimondani annak a nevét akit hívni szeretnék. Vagy mást hív vagy nem végzi el. Igaz hogy a használati útmutatóban azt írták hogy angol és német nyelven ért, de a telefonba beírt nevet nem tudom másképp mondani mint ahogy ott szerepel. Pár ezer forintos extra volt, nem bánkódom miatta.
A fogyasztás nem változott, tartja az előzőleg leírt átlagot. 90-es tempónál sikerült már 5,2-es átlagot produkálnom.
Kicsinek tűnt az 50literes tank, de mivel kevesebbet fogyaszt mint az előző Octavia (ott 55literes volt) ezért ugyanott vagyok mint az előzőnél: kb. ugyanakkora távolságot tudok megtenni.
10.000 km után sem változott a véleményem: Ez egy jó autó!

Hibalista

- Egyenlőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Skoda Fatér - ZalaegerszegKorrekt cég, régóta kapcsolatban vagyok velük, csak ajánlani tudom!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Octavia 1.4TSI DSG Elegance Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)