"Csak" egy Skoda! :)
Szöveges ítélet
Remek kis autó, ahhoz képest hogy "csak" egy Skoda. :) Azért adtam a címet, mert sok ismerősöm mikor megkérdezte, hogy milyen autót veszek, és mikor megmondtam a márka nevét, nevettek.(Ők nem tudták amit én már igen :)) Miért csak egy Skodát veszek, miért nem egy Audit, vagy Bmw-t? Én őszintén válaszoltam, mert tetszik, és nem tartok még ott hogy új BMW-t vagy Audit vegyek.(hozzá teszem nagyon tetszenek) Addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér!
Új autóban gondoltam pénzügyi okok miatt. Eddig nem kellett csalódni.
Az autó nagyon rendben van. Mivel sokat megyek, dízelben gondolkodtam és kombiban. Ami kitétel volt még, legyen benne klíma, tempomat, automata váltó és világítson a lámpa rendesen!
Tavaly októberben rendeltem meg és idén tél végén vettem át. Igazából első látásra szerelem lett a vége. Próbáltam más márkákat is a kategóriájában (Ford,Opel,KIA,Hyundai,WW), két kocsi maradt a választásban Skoda Octavia és WW Golf kombi. Nem az ár döntött a Skoda mellett(A Skoda 800.000 Ft-al olcsóbb volt azonos felszereltség mellett, nem elhanyagolandó tény), valahogy jobban éreztem magam benne. Mint mondtam nem is csalódtam
Kényelem: Mivel magas vagyok (190 cm), fontos volt, hogy elférjek. Ez az első autóm, amibe a hátam mögött is elfér egy átlagos felnőtt férfi! Az ülések tartanak a gerinctámasz nagyon jó. Talán egy kicsit lehetne kényelmesebb(lehetne puhább az ülés). A fejtér, lábtér, csomagtér frankó!
Menetdinamika: 150 le dízel, dinamikus. Hazai és a környező országok útjaira több mint elég(szerintem ennyi kell mert jó ha van tartalék, nem tudhatod mikor lesz rá szükség). A futómű nekem tetszik kifejezetten a rossz magyar utakon is jól muzsikál, és a fogyasztása is rendben van. 75% autópálya 140 km/h 20% országút 90-100 km/h 5% városi használat mellett 5,5 l jött ki 30.000 km-en. Ez teljesen jó adat, én többre számítottam.
Összegezve azt hozza amit elvártam tőle, kényelmes, jól pakolható, dinamikus, keveset fogyasztó utazó autó.
Ami nem tetszett: A Tempomat indokolatlanul leold. Van hogy 100 km alatt van hogy 400 km alatt. Még nem jöttek rá a hiba forrására.
Ha valaki sokat megy feltétlenül ezzel a motorral vegye meg. Ha keveset megy elég a benzines változata is. (1.4 tsi venném, nem az 1.2 tsi-t)
Említettem nem árt ha van tartalék, nem tudhatod mikor kell!
Egyenlőre ennyi tapasztalatot gondoltam leírni, a következő inspekciónál megint jelentkezek.
Update 2015.01.19. Továbbra is elégedett vagyok a kocsival. Most 48600 km-nél tartok. A tempomat hibáját továbbra sem sikerült megoldani. A főbb rendszerek hibamentesen működnek. A belső térben az anyós ülés oszlopánál apróbb ciripelés jelentkezik rossz utakon. Egy kis ütögetés és egy ideig megszűnik, majd rossz úton előbb utóbb ismét elő jön. Nem zavaró de van.:)
Volt időm tesztelni havas úton, pozitív élményem volt. 60.000 km-nél ismét jelentkezek.
Update 2015. 11. 08. Most 93800 km-nél tartok. Továbbra sem bántam meg a kocsi vételét. Túl vagyok 3 kötelező szervizen, teljesen elégedett vagyok. Egy vízpumpa romlott el rajta, pont szerencsém volt, mert a 90.000-es szerviz előtt romlott el, így egy füst alatt kicserélték garanciában.
Hozzáteszem az olajat 15.000 km-ként lecseréltem és le is fogom. A motor hibátlan továbbra is.
Apróbb zörejek jelentkeznek a bal első futómű tájékáról, rossz úton. Erre még nem jöttek rá, mi az oka,valószínű hogy valamelyik illesztést kellene meghúzni. A kesztyűtartó zörgését sikerült megoldani: erősebben kell becsukni. :)
Egyenlőre ennyi, ha van valami érdemleges jelentkezem.
Update 2016. 08.26. Ismét jelentkezem, most csak röviden. Nagy vonalakban a kocsival minden rendben. A vezérléssel volt egy kis probléma. Reggeli indításkor klattyogó és síró hang hallatszott a motortérből. Érdekes, hogy üzem meleg motornál a síró hang megvolt a klattyogó hang nem. A szervizben a síró hangot produkálta, a diagnózis: az egyik feszítőgörgőt cseréni kell, mely garanciában meg is történt. (120.000 km-nél)
Szerviz után minden okés a motor felöl.
Update 2017.03.16 Röviden mondom. A vezérlésnél ismét jelentkeztek a fent vázolt problémák, a gyár tudott róla és a teljes vezérlést cserélték garanciában. Hiába a beszállítók se mindig tökéletesek:). Így viszont teljesen új lett, jól fog járni aki használtan megveszi tőlem.:) A csere óta eltelt 15.000 km-en nem jelentkezett a probléma. Másik hiba, a vízpumpa ismét megadta magát, szintén hibás alkatrész miatt. Garanciában ez is cserélve természetesen. Megtudtam mind a vízpumpa, mind a vezérlés alkatrészei új beszállítótól érkezett és reméljük problémamentes lesz.
A vezérlés 150.000 km-nél a vízpumpa 163.000 km-nél volt cserélve. Egyéb probléma nincs, továbbra is elégedett vagyok a kocsival minden téren.
Hibalista
- Tempomat néha leold. (megtalálták a hiba okát, most már okés). Vízpumpa, garanciában cserélve.Feszítő görgő, garanciában cserélve. Teljes vezérlés cseréje garanciában. Ismét vízpumpa csere garanciában.
Ide hordtam szervizbe
Skoda BARA ÉrdElső szervíz után nem csalódtam bennük. Pontosak, segítő készek. (és tényleg kicserélik az olajat!!!!)Csak jót mondhatok eddig!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Szerintem Skoda Kodiaq |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
